Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej folkens!

Nogle kammerater (og muligvis mig selv) er kommet i en situation vi ikke helt ved hvordan vi skal løse.
Vi har fået at vide at der er en forældre til en eller anden (vi har ikke kunne finde ud af hvem omtalte forældre er, eller hvem deres søn/datter er) har fortalt den lokale ungdomsklub hvem vi er, hvor vi sidder, og at vi ryger fede praktisk talt hver dag. Den lokale ungdomsklub har derefter taget alle navnene, og hvor vi sidder og fortalt det til SSP. De har så fortalt det videre til Politiet. Vi troede ikke på det i starten, men da der en aften kom en patruljebil forbi gentagende gange over den tid vi var der, gik det op for os at det var legit nok.

Vi er ikke blevet kaldt til samtale med ungdomsklubben, SSP eller panserne. Der er dog en bekændt vi har gået på årgang med i folkeskolen der har spurgt os om vi vil med ned og snakke med pædagogerne i ungdomsklubben om cannabis, og vores forbrug. Der er også nogen af mine kammerater der har været nede i ungdomsklubben før, og snakket med pædagogerne om medicinsk cannabis, og dets fordele, men det er også det.

Vi ved ikke helt hvordan vi skal forholde os, da vi tænker at de da må have tavshedspligt? Det er ikke et misbrug vi har, vi kan sagtens være ude om aftenen og spille basket, chille, spille fodbold eller andet uden at ryge. Vi går allesammen i skole, de fleste har job, dem der ikke har søger. Der er omkring 6 der er blevet fortalt om til Politiet (kan ikke huske det præcise antal, det er ved at være halvlang tid siden, ca. 4 måneder vi har gået og grublet over det her), og alle dem der er blevet navngivet er 17.

nogen der ved hvad man skal gøre i sådan en situation? Vi har ikke hørt noget fra nogen omkring det, så skal vi bare lade den ligge? Eller kan vi forvente her til byfesten der starter på onsdag, at blive overvåget konstant? Skal vi konfrontere ungdomsklubben og spørge hvad fanden der sker? Skal vi gøre noget helt andet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hej Rhiz.
Det lyder som stilhed før stormen.

Det er aldrig sjovt, når man blivet stukket til myndighederne.
Når man gør noget ulovligt, så sker det desværre tit.

Når det nu er sagt, så er det godt at høre at de voksne/lærerene bekymre sig om jer.
Cannabis og dets virkninger på unge menneskers hjerner, blivet tit diskuteret herinde og efter min overbevisning skal man være myndig, før man begynder at ryge.
Syntes det er fint de er ops på jer, da det jo er JER de vil hjælpe!

Vil råde jeg til at holde inde med rygeriet.
De kan og har ret til en hel masse, lovgivningsmæssig.

Lyder til i så småt, er ved at havne på et sidespor.
Hold inde og pas på jer selv:-)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Først, så lad mig forklare hvad en 'tavshedspligt' indebære for foreks en SSP'er. For ja han har rent faktisk tavshedspligt. Men han har også oplysningspligt. Det betyder praktisk talt, at alt du fortæller ham er fortroligt, udover hvis det er ulovligt. Hvis du fortæller ham at du gør den mindste smule ulovligt, som foreks at ryge hash eller køre for hurtig scooter, har SSP'eren PLIGT til at viderefortælle alt hvad du fortæller, både til dine forældre, kommunen og politiet, uden du nødvendigvis ved noget, da du jo tror han har 'tavshedspligt'.

Det er en god ting at have i baghovedet når man har med disse beskidte kommunefolk at gøre, altid husk på biggies 8. regel, STAY THE FUCK FROM POLICE!!! Hvis du ser en SSP'er eller andre mennesker uden sjæl, så vend dig med det samme om og gå med hastige skridt i den modsatte retning!! ALLE indtryk du giver dem kan KUN blive brugt imod dig!!!

Angående jeres egentlige situation, ved jeg slet ikke nok til at ville udtale mig, men generelt syntes jeg man som knægt skal lade sig vejlede af sin familie og fornuft, ikke af systemet der forsøger at gøre det med magt og frygt, ALDRIG buk jer for sådanne usle truende gerninger!!

Medlem
Brugeravatar

Georg Gearløs. skrev:
Hej Rhiz.
Det lyder som stilhed før stormen.

Det er aldrig sjovt, når man blivet stukket til myndighederne.
Når man gør noget ulovligt, så sker det desværre tit.

Når det nu er sagt, så er det godt at høre at de voksne/lærerene bekymre sig om jer.
Cannabis og dets virkninger på unge menneskers hjerner, blivet tit diskuteret herinde og efter min overbevisning skal man være myndig, før man begynder at ryge.
Syntes det er fint de er ops på jer, da det jo er JER de vil hjælpe!

Vil råde jeg til at holde inde med rygeriet.
De kan og har ret til en hel masse, lovgivningsmæssig.

Lyder til i så småt, er ved at havne på et sidespor.
Hold inde og pas på jer selv:-)

Hmm, jeg kan godt se hvad du mener, men jeg tænker bare hvis de gerne vil hjælpe os, hvorfor så sige det til politiet, og ikke tage kontakt til os, som Anarkisten skriver, de skal melde det til politiet hvis det er ulovligt (ny information), hvorfor så samtidig ikke tage os ind til samtale, og spørge hvordan det går, hvordan vores forbrug er, om det overhovedet er sandt det de har fået at vide?

Jeg burde nok have fortalt, at vi røg rigtig meget i vinters, men det er nærmest ved at få en "naturlig nedtrapning" da det er sjovere at spille basket og andet bold ædru så man kan finde ud af det, end at være så basket man couchlocker og ikke er en skid værd.
Jeg har også følt at jeg var ved at komme ud på et sidespor, før Jul og en af mine kammerater tog faktisk fat i mig, og fortalte at det var ved at gå galt, og jeg skulle bare prøve at stoppe lidt, for at se virkningen på min skole, hvilket resulterede i at jeg næsten stoppede, røg kun til de sjældne fester, men problemer skubbede mig i igen for en måned siden (er igen stoppet på samme måde som sidste gang)

Hvad der også undre mig lidt, er at (jeg var ikke med ude den aften) men at mine kammerater så den samme patruljevogn komme flere gange ind omkring vores daværende spot, gentagende gange den aften de var derude. Vi var kun ude i ca. 3 timer på det tidspunkt.

Anarkisten420 skrev:
Først, så lad mig forklare hvad en 'tavshedspligt' indebære for foreks en SSP'er. For ja han har rent faktisk tavshedspligt. Men han har også oplysningspligt. Det betyder praktisk talt, at alt du fortæller ham er fortroligt, udover hvis det er ulovligt. Hvis du fortæller ham at du gør den mindste smule ulovligt, som foreks at ryge hash eller køre for hurtig scooter, har SSP'eren PLIGT til at viderefortælle alt hvad du fortæller, både til dine forældre, kommunen og politiet, uden du nødvendigvis ved noget, da du jo tror han har 'tavshedspligt'.

Aha, ny viden! Jeg vil videre bringe dette til mine kammerater, vi troede faktisk allesammen de havde total tavshedspligt, og det kun var hvis vi var på vej ud i et direkte stofmisbrug, eller ud i større kriminalitet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg kan ikke se noget galt i at nogle 17 årige knægte ryger en fed engang imellem så længer det ikke er noget overforbrug, ja faktisk vil jeg gå så langt at sige at det MÅSKE er mere fornuftigt at ryge sig en pind end at drikke sig i hegnet ( self kommer det and på så meget, især den mentale tilstand' men hvis den er vag bør man nok ikke røre noget som helst euforiserende).

Jeg syntes i skal have lov til at ryge jeres weekends fed i fred, og det er self rigtig godt at de ældre bekymre sig om et evt misbrug, men hvis det er rigtig som du selv siger at det ikke kommer i nærheden af det - så find et andet sted at ryg :D ? gør evt som geo siger og skær lidt ned de næste ugers tid, så kan det også være de tror at de har skræmt jer nok til ikke at forsætte hvem ved.

DU er jo tilsyneladende istand til at stoppe når det er ved at udvikle sig til et problem og det er sgu sejt !
jeg forstår nu heller ikke deres fremgangs måde, altså pudse politiet på jer frem for at hive jer ind til en samtale.

Medlem
Brugeravatar

Viridis skrev:
Jeg kan ikke se noget galt i at nogle 17 årige knægte ryger en fed engang imellem så længer det ikke er noget overforbrug, ja faktisk vil jeg gå så langt at sige at det MÅSKE er mere fornuftigt at ryge sig en pind end at drikke sig i hegnet ( self kommer det and på så meget, især den mentale tilstand' men hvis den er vag bør man nok ikke røre noget som helst euforiserende).

Jeg syntes i skal have lov til at ryge jeres weekends fed i fred, og det er self rigtig godt at de ældre bekymre sig om et evt misbrug, men hvis det er rigtig som du selv siger at det ikke kommer i nærheden af det - så find et andet sted at ryg :D ? gør evt som geo siger og skær lidt ned de næste ugers tid, så kan det også være de tror at de har skræmt jer nok til ikke at forsætte hvem ved.

DU er jo tilsyneladende istand til at stoppe når det er ved at udvikle sig til et problem og det er sgu sejt !
jeg forstår nu heller ikke deres fremgangs måde, altså pudse politiet på jer frem for at hive jer ind til en samtale.

Vi har fundet et andet sted at ryge, vi gik tilbage til vores gamle spot, som er meget mere gemt væk ^^ Vi har også gjort som Geo siger, skåret lidt ned og nu venter vi egentlig bare lige så stille på at der sker noget mere. Vi har gentagende gange diskutteret om vi skulle gå ned i Ungdomsklubben og spørge dem hvad pokker der lige foregår, men er kommet fra det igen på grund af de tider vi må opholde os dernede, skole, arbejde og manglende juridisk viden i forhold til om de egentlig måtte det eller ej.

Jeg takker mange gange for skulderklappet :D

Junior medlem

Altså i ryger lidt weed, so fucking what?

Overdrivelse er vi gode til, se bare denne video :D

https://www.youtube.com/watch?v=JB24X05F0wI

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]