Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg er blevet ringet op af en mand fra et større dansk fragtfirma, der fortæller mig, at min pakke fra Kina er blevet undersøgt af nogle toldere i et EU-land. De har kigget på pakken er mener ikke helt at pakkens værdi og indhold stemmer overens med det der står på pakken. (No shit :shock: )

Han fortalte at de mener den indeholder glycerin og at den kun er oplyst til 10$, men at den er mere værd. Manden bad mig om at sende noget betalingsdokumentation for pakken.

Pakken er købt med bitcoins fra en europæisk side (og troede også den blev sendt fra et EU-land, så man netop undgik at den blev tjekket) og jeg har godt nok en faktura, men der står noget helt andet, end det der højst sandsynligt er skrevet på pakken.

Hvad gør jeg nu? Jeg kan jo ikke ringe og fortælle fragtmanden at pakken indeholder ulovlig knark, og jeg kan heller ikke sende betalingsinformationen, da det 1.: Vil inkriminere mig selv og 2.: fortælle at pakken ikke indeholder det der står.

Håber der er nogen på boardet der ved lidt om sådan noget og kan fortælle hvad jeg skal gøre :-)

God weekend.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Prøv at hør med sælgeren om han har en god idé? Måske du kan sige du har betalt med gavekort eller et tilgodebevis som du vandt på nettet?

Måske kan du få sælgeren til at sige det er vegetabilsk glycerin til e-cigs og at der var gratis fragt på skidtet?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:
Prøv at hør med sælgeren om han har en god idé? Måske du kan sige du har betalt med gavekort eller et tilgodebevis som du vandt på nettet?

Måske kan du få sælgeren til at sige det er vegetabilsk glycerin til e-cigs og at der var gratis fragt på skidtet?

Ja, sendte sælger en mail umiddelbart efter jeg havde postet indlægget. Kom til at tænke på, at han/de jo nok har prøvet det før, så det kan være han har en god ide :-)

Vegetabilsk glycerin er vidst flydende. Det der ligger i pakken er pulver.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Javel ja, min fejl. Jeg sad og forestillede mig det i din pakke også var flydende. :oops:

Så må vi håbe ham sælgeren har en god idé til hvad der skal ske.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:
Javel ja, min fejl. Jeg sad og forestillede mig det i din pakke også var flydende. :oops:

Så må vi håbe ham sælgeren har en god idé til hvad der skal ske.

Ja, eller at nogen her på boardet har prøvet noget lign. eller har et forslag ;-)

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Mon ikke du bare skal acceptere at den pakke er tabt, og benægte alt kendskab til den. Hvis altså vi siger at den indeholder noget ulovligt.

Junior medlem

Lektier skrev:
Mon ikke du bare skal acceptere at den pakke er tabt, og benægte alt kendskab til den. Hvis altså vi siger at den indeholder noget ulovligt.

Jo, det er bestemt også det jeg hælder til.. Jeg afventer lige og ser hvad sælger skriver, men ellers skal jeg vel bare lade være med at gøre andet eller fortælle fragtmanden, at jeg ikke har nogen kvittering og at jeg ikke kan huske noget om at have bestilt en pakke fra Kina..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hvorfor tror de, at det er glycerin? Hvis det er sælger der har angivet det, og samtidigt skrevet en utroværdig værdi af varen på pakken, er det vel sælgers fejl?

Jeg går ud fra at der er tale om et af deep web markederne.. Har du undersøgt hvad sælgers standard procedure er ved told check?

Junior medlem

Entheo skrev:
Hvorfor tror de, at det er glycerin? Hvis det er sælger der har angivet det, og samtidigt skrevet en utroværdig værdi af varen på pakken, er det vel sælgers fejl?

Jeg går ud fra at der er tale om et af deep web markederne.. Har du undersøgt hvad sælgers standard procedure er ved told check?

Jeg ved det faktisk ikke og jeg kan sagtens have misforstået noget af det fragtmanden sagde. De har enten åbnet pakket og konstateret at det er pulver eller scannet den. Hvis de har åbnet den, ville de med ret stor sandsynlighed vide, at det ikke er glycerin. Det lugter slet ikke sådan her. Men om pulveret så er ulovligt i fx. Belgien, er jeg i tvivl om. Herhjemme er jeg faktisk også i tvivl om det overhovedet er ulovligt. Jeg ved dog, at en nært beslægtet fætter til pulveret er blevet ulovligt.

Efter at have undersøgt og kigget lidt på nettet, har jeg set at breve/pakker under ca. 100 kr. ikke skal fortoldes. Jeg gætter på det er derfor at sælger har skrevet den værdi på pakken som han har.

Det er ikke på deep nettet jeg har købt, men en ganske almindelig hjemmeside, hvor jeg før har bestilt og modtaget mine varer. Det er dog et par år siden og dengang blev forsendelserne sendt fra først Tyskland, og sidenhen Østrig, da lovgivningen blev lavet om i Tyskland.

Medlem
Brugeravatar

Sig nu bare hvad det er du har bestil så vi kan rådgive dig ordentligt. Hvis det er noget strafbart du har bestilt, ville jeg nægte alt kendskab til pakken hvis jeg var dig :)
Hvis det er noget lovligt, så ved jeg ikke om man kan fake at den var på tilbud, så prisen rent faktisk stemmer overens med det der står på pakken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis du har en faktura der siger at du har bestilt noget lovligt fra et andet land, kan du ikke stilles til ansvar hvis pakken skulle vise sig at indeholde noget andet. Du kan altid sige du i din gode tro bestilte det der står på fakturaen og bruge det som bevisførelse. Så er spørgsmålet om politiet går ind på siden for at tjekke at det der står på din faktura stemmer overens med varenummeret på siden osv.

Jeg ville nok bare ignorere fragtmanden og håbe på de sender det til dig alligevel.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hva? Fik du dine pakke eller ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]