Entheo skrev:
Hvorfor tror de, at det er glycerin? Hvis det er sælger der har angivet det, og samtidigt skrevet en utroværdig værdi af varen på pakken, er det vel sælgers fejl?
Jeg går ud fra at der er tale om et af deep web markederne.. Har du undersøgt hvad sælgers standard procedure er ved told check?
Jeg ved det faktisk ikke og jeg kan sagtens have misforstået noget af det fragtmanden sagde. De har enten åbnet pakket og konstateret at det er pulver eller scannet den. Hvis de har åbnet den, ville de med ret stor sandsynlighed vide, at det ikke er glycerin. Det lugter slet ikke sådan her. Men om pulveret så er ulovligt i fx. Belgien, er jeg i tvivl om. Herhjemme er jeg faktisk også i tvivl om det overhovedet er ulovligt. Jeg ved dog, at en nært beslægtet fætter til pulveret er blevet ulovligt.
Efter at have undersøgt og kigget lidt på nettet, har jeg set at breve/pakker under ca. 100 kr. ikke skal fortoldes. Jeg gætter på det er derfor at sælger har skrevet den værdi på pakken som han har.
Det er ikke på deep nettet jeg har købt, men en ganske almindelig hjemmeside, hvor jeg før har bestilt og modtaget mine varer. Det er dog et par år siden og dengang blev forsendelserne sendt fra først Tyskland, og sidenhen Østrig, da lovgivningen blev lavet om i Tyskland.