Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens. Jeg har nu igennem de sidste 6 måneder og 25 dage udelukkende taget coke (jeg tog emma før det, dog kun i weekenden). Det startede med hver weekend og forbruget steg langsomt. Og de sidste 2 måneder har jeg taget coke næsten hver dag. De sidste 25 dage har jeg ihvertfald, med maks 5 dages pause iform af 1-2 dage.

Mit problem er ikke at stoppe, jeg er gået til stofrådgivningen og har fået en psykolog/stofrådgiver jeg mødes med en gang om ugen.

Mit problem er at jeg nu de sidste 4-5 dage har følt en større hjertebanken end før. Samtidig oplever jeg en ubehag i venstre lyske, nærmest en lille krampe eller noget lign. Men jeg er ikke sikker.

Har det nogen betydning? Kom gerne med jeres syn på det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Om det har nogen betydning? Det kommer an på hvor længe du vil leve. Kokain i de mængde er ekstremt hårdt og slidene på kredsløbet! Jeg ville råde dig til at stoppe omgående!

Junior medlem

Det var nu ikke det svar jeg ledte efter, men tak for feedback

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Tag til lægen og få det tjekket? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg troede du ledte efter vores syn på det? Jeg tror Bl0dpumps syn flugter meget godt med resten af psychedelias. Hvis du har fysiske skavanker og du mistænker dem for at komme fra dit coke(mis)forbrug, så er det smarteste vel at lægge coken på hylden og fokusere på at få ordnet dine skavanker...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis du ønsker at blive mere end 35 vil jeg råde dig til at stoppe omgående med coken.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
oveni det fysiske, er der det psykiske - jeg har sjælden mødt en coke-djævel der ikke var en arrogant nar, sorry to say.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Flux. skrev:
oveni det fysiske, er der det psykiske - jeg har sjælden mødt en coke-djævel der ikke var en arrogant nar, sorry to say.

Gælder dette også, når de ikke er påvirkede af kokain?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jep, det gør det Krimse. Også i den grad. Med få undtagelser, render de rundt i en kubbel hvor de tror de er kongen og bedre end alle andre. Også når de ikke er påvirket ! Charlie sheen tager vinderprisen, og sætter et perfekt eksempel i det her sammenhæng.

Nu skal jeg lige tilføje at jeg mener kokain, i næsen. Ikke crack eller blandingsmisbrug. Men dem der kun misbruger kokain.

Junior medlem

Min plan er også at stoppe, men det er blevet utroligy svært nu og når jeg vågner om morgenen tænker jeg ikke over det, og starter en ny dag med at suge.

Insane psychedelia user!

Lyder som du burde tage en tur forbi dit lokale misbrugs center og få noget hjælp.

Mvh

Junior medlem

donkaaz skrev:
Det var nu ikke det svar jeg ledte efter, men tak for feedback

Det er muligt, men hvis du lige slår hjernen til, vil du vide at det er det rigtige svar.

I de andre indlæg lyder du fornuftig nok, så du ved det også inderst inde selv. Og få så taget til lægen og fortæl ærligt hvad du har lavet. Nu kender jeg selvfølgelig ikke din læge, men du skal ikke være nervøs for at han/hun dømmer dig. Han/hun vil selvfølgelig nok pointere at det ikke er skidesundt for dig, men du bliver hverken svinet til og der bliver heller ikke ringet efter strømerne.

Junior medlem

Dextro skrev:
donkaaz skrev:
Min plan er også at stoppe, men det er blevet utroligy svært nu og når jeg vågner om morgenen tænker jeg ikke over det, og starter en ny dag med at suge.

Kan sagtens følge dig. Situationen er bare sådan, at hvis afhængigheden fortsat bliver fodret, så bliver problemet endnu svære at løse. Især hvis du er på egen hånd.

Super stærkt, at du har en plan om at lægge misbruget på hylden! Det ta´r jeg hatten af for. Så lyder mit spørgsmål sådan her: "Hvornår?" Når man er afhængig dannes der "automatisk" stærke argumenter for lige at nuppe endnu en dag med snitter. Fx "Det skal jeg lige ha´ordnet. Pengene kommer ind, så det går jo. Skal med gutterne ud og hygge" osv.
Det er utroligt svært, at afvænne sig fra et kokain misbrug hvis man selv skal ordne det. Hvis du på det sociale plan er del af en gruppe hvori der suges coke næsten hver dag, så burde du overveje at søge hjælp, hvilket der også bliver forslået i de tidligere indlæg.

Jeg fortæller mig selv hver aften at nu er det slut, og at jeg er træt af at leve det liv. Men når jeg vågner om morgenen tænker jeg bare at jeg vil suge igen. Jeg har fødselsdag her d 1/7 og vil ikke starte endnu et år med at tage stoffer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextro skrev:
Godt at du har indset, at det skal have en ende! Du bliver nød til, at gribe til handling med det samme. En tilværelse med dagligt coke snifferi bringer intet godt med sig. Søg hjælp hos din familie eller ved det nærmeste misbrugscenter. Der er intet at skamme sig over. Personalet har tavshedspligt.
Kokainen har jo overtaget dit liv, derfor er det tid til, at skille dig af med den. Livet byder på så meget godt, men det forhindre dit kokain misbrug dig i at opnå! Tro mig, jeg fortæller dig dette for, at hjælpe dig. Du bør henvende dig på misbrugscentret, og berette dem om din nuværende situation.

^ Word.

Som jeg tolker det, kan du også godt selv se, at du har et misbrug. Du er absolut ikke den første og heller ikke den sidste der har prøvet det.
Men igen, du skal selv VILLE det. Det er ikke "bare lige" at droppe det, det er en process. Det har sikkert taget dig år, eller mange måneder, at komme frem til der hvor du er nu. Er det så ikke ok at det tager lidt tid at gå den anden vej igen?

Hvis du vil droppe hende, altså kokainen, så skal du være parat til at gøre et stort stykke arbejde, som du vil ælske i sidste ende. Bare det at vågne op, uden man skal tænke på om man har penge nok til den næste bane, er eufori nok i sig selv. Du bliver nok ikke clean i første huk, men lad ikke det afskrække dig, det er meget normalt at få tilbagefald i mens man er i behandling.

Og hvis ikke du mener du vil i behandling, så har de andre fint skrevet bivirkningerne ved at forsætte. Det er helt op til dig. :-)

God vind..

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har flyttet tråden til Medaljens Bagside, da den handler om misbrugsproblemer.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]