Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 43  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Lille update*

4 dage er gået, og står idag bedre end igår. Jeg begynder at kunne se at jeg taber mig rundt om taljen, og mine mavemuskler er ved at komme mere til syne.. :lol:
Jeg følte mig en smule flad igår da jeg stod op, så fik flere kulhydrater igår aftes. Mine makroer var således:

200G protein. 316G kulhydrat. 157g fedt. Kcal i alt: 3477

Min træning igår bestod af bryst/skuldre og gik over alt forventning. Selvom jeg følte mig små træt, og "lille" var jeg stærkere end jeg plejer. Til min overraskelse havde min vægt ikke ændret sig, stadig: 83,5kg
Træningen forløb kort og intenst over ca. en times tid.

Idag, vil jeg prøve at øge mine kulhydrater til 350G.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Meget interessant! Jeg håber du vil blive ved med at opdatere. :-) Jeg har selv en del erfaring med intermittent fasting, og synes at det fungerer skide godt når der skal cuttes. Dog knap så godt når der skal tages på. Når jeg igen skal til at tage på, kan det her nemt være noget der skal prøves af!

Medlem

Hov, forresten-... har du nogle kilder på, at musklerne er mere insulin sensitive hen mod aftenen? Jeg foretrækker selv helt klart at træne 30-120 minutter efter jeg er stået op, og så få spist alle mine kulhydrater først på dagen, så jeg helt undgår at være oppustet og fyldt med væske når jeg vågner dagen efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min plan er at køre den her kur i en måneds tid, vil prøve at lave en lille update mindst en gang om ugen.

Angående insulin sensitiviteten har jeg fået blandet det sammen hehe. Man er faktisk mest insulin sensitiv om morgnen, men det er både muskler og fedt celler(!) Insulin sensitiviteten skulle så falde i løbet af dagen, både i muskler og fedtceller, MEN efter man har trænet skulle kroppen deaktivere nogle enzymer der gør at kroppen stort set ikke kan lagre fedt lige meget meget ens insulin niveau stiger. Musklerne derimod skulle have en forøget insulin sensitivitet et par timer EFTER man har trænet, og skulle faktisk også være i stand til at transportere næringsstoffer selvom der ikke er noget insulin i blodet - jeg skal dog have undersøgt det lidt nøjere.

Det er stadig meget nyt for mig det her, så tag forbehold for fejl - skal prøve at rette det løbende :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Helt sikkert, jeg vil se frem til flere opdates! Hvis du falder over links, artikler eller andet så må du MEGET gerne smide det i min retning :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lille updatering*

Holder diæten indtil videre. Min talje er blevet synligt mindre nu, min vægt svinger fra dag til dag alt efter hvor meget jeg spiser. Prøver at finde sweetspotet hvor jeg holder vægten men stadig taber mig om livet.

340g kulhydrat virker til at være mit sweetspot. prøver at spise rent, men der kommer noget is og kage ned en gang i mellem, det sjovt ;)

Energi niveauet er helt vildt under træningen på trods af jeg ikke bruger preworkouts. Igår startede jeg med pull ups, kunne lave 4 sæt 12-12-8-6 gentagelser med fuld ROM, langsom og kontrolleret udførsel igennem hele øvelsen. Det er meget længe siden jeg har kunne det. Gennemførte 23 sæt for ryg med 12 gentagelser, på nær pull ups igår.

Har fået 140g fedt om dagen i gennemsnit, det skærer jeg ned til 80-90g nu på dage hvor jeg spiser rent, det burde give endnu vildere resultater.

Mit generelle energi niveau er højere og mere stabilt gennem hele dagen i forhold til normalt. Jeg fik lidt ondt i hovedet om dagen sidste uge, det er væk nu. Jeg havde også nogle søvn problemer sidste uge nogle af dagene, men jeg tror det var kroppen der skulle vende sig til kosten. Har sovet fint de sidste 4 dage.

Der skal stadig en del justering til, men er meget tilbøjelig til at gøre den her kost strategi permanent. :)

Mvh.

Medlem

Det lyder sgu mægtig interessant. Kunne jeg nemt finde på at prøve når jeg skal igang med mit bulk om halvanden måneds tid. Må jeg have lov til at spørge om du er natty?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Vildt hypnos!!
Jeg er selv begyndt kun at æde fedt og proteiner i løbet af dagen, og så en god omgang kulhydrater til aftensmad. Selvom jeg ikke altid spiser rent, synes jeg at jeg kan se fedtet ryger af, så tror du har fat i den lange ende her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stanhope skrev:
Det lyder sgu mægtig interessant. Kunne jeg nemt finde på at prøve når jeg skal igang med mit bulk om halvanden måneds tid. Må jeg have lov til at spørge om du er natty?

Jeg kan godt anbefale det indtil videre i hvertfald. Hehe ja, jeg er natty. Jeg har læst meget om hormoner og har fantaseret om dem siden teenage årene, men jeg venter indtil jeg er ældre med at tage dem. :)
Er 23 hvis det skulle interessere nogen hehe.

Steroider skal bruges som en forbedring af en allerede perfekt diæt/træning imo.

Mvh.

Insane psychedelia user!

Flux. skrev:
Vildt hypnos!!
Jeg er selv begyndt kun at æde fedt og proteiner i løbet af dagen, og så en god omgang kulhydrater til aftensmad. Selvom jeg ikke altid spiser rent, synes jeg at jeg kan se fedtet ryger af, så tror du har fat i den lange ende her.

Det lyder interessant i forhold til mine overvejelser til vinter træningen, hvor dunken skal under angreb :)

Medlem

Hypnos skrev:
Stanhope skrev:

Jeg kan godt anbefale det indtil videre i hvertfald. Hehe ja, jeg er natty. Jeg har læst meget om hormoner og har fantaseret om dem siden teenage årene, men jeg venter indtil jeg er ældre med at tage dem. :)
Er 23 hvis det skulle interessere nogen hehe.

Steroider skal bruges som en forbedring af en allerede perfekt diæt/træning imo.

Dit syn på krut kan jeg kun dele :-)

Jeg skal finde en måde at få min kost til at fungere på, uden at tælle kalorier. Hvis jeg som udgangspunkt ligger alle mine kulhydrater ca. 4 timer efter træning, og så ellers bare kører på fedt, protein og grove grøntsager så tror jeg godt det kunne fungere. Med et par måneders tilvænning naturligvis. Jeg tror hurtigt at man lære at mærke om man har fået nok eller ej. Især når man vågner dagen efter synes jeg det er nemt at mærke.

Kalorietælling synes jeg efterhånden er med til at give mig et lidt anstrengt forhold til mad, som jeg ikke har lyst til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Det lyder meget fornuftigt. Jeg er enig i at man godt kan blive lidt træt af at lægge markoer sammen hele tiden. Men som du siger, så lærer man også hurtigt hvor meget man skal have ved at kigge sig i spejlet og føle sig frem. Jeg kan bare godt li' at holde regnskab med det, så jeg ved præcis hvad jeg laver, specielt i opstartfasen af en ny diæt. Senere kommer rutinen af sig selv.

Det tager ikke engang et par måneder at vende sig til det, det tager max 3 uger imo. jeg er kun på uge nr. 2, og jeg har det forrygende, føler jeg får meget mere ud af dagene og har mere energi. Men jeg har også været på carb nite kuren før, så det kan være min krop kan genkende mønstret, i dunno. Den første uge var dog lidt rough må jeg indrømme.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det er på tide med en lille opdatering. :)

Jeg havde et par dage i sidste uge hvor jeg ikke fik trænet og holdt planen 100%. Selvom jeg følte mig svag som man tit gør efter et par dages pause, viste det sig at være lige det jeg havde brug for. Vægten forblev den samme: 83 men fedt forbrændingen gik lidt i stå. Efter et par dages pause følte jeg mig som sagt svag, men indtil videre har jeg sat styrke rekorder alle dage denne uge, 115kg squat 3 reps igår og 100kg bent over row 5reps i forgårs. Yes i know mine styrkefordeling er ikke balanceret endnu, men jeg arbejder på det hehe :P
Jeg lavede også pullups med ekstra vægt i bælte, hvilket jeg ikke har gjort i laaang tid, så jeg er mere end tilfreds allerede.
Nok med alt den pral, nu til noget brugbart hehe :)

Min kostplan har ændret sig lidt, jeg spiser ikke 3 måltider inden træningen mere, men kun 2. Jeg har tilgengæld oppet fedt dosen lidt i begge måltider. Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, jeg føler mig frem og prøver at finde ud af hvad virker bedst. Umiddelbart tror jeg 3 mindre måltider er bedst, men jeg har ikke haft tiden til det den sidste uge.
Jeg får omkring 340g kulhydrat , 200g protein og omkring 70g fedt om dagen. Jeg synes dog jeg de sidste par dage har stået lidt fladt, så i dag opper jeg kulhydraterne til 380g og fedt mængden til 90g (is til dessert lækkert) :P
Det er muligvis for meget, nu må vi se.

Anyway, der er snart gået 3 uger, og selvom jeg oprindeligt havde tænkt mig kun at gøre det en måned, holder jeg mig nok til diæten da jeg er blevet ret glad for den :)

Mvh.

Medlem

Det lyder sgu ikke dumt... Du har ikke overvejet at uppe dine carbs lidt langsommere? Reverse diet agtigt....

PS: Hvordan ser din træning ud?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo jeg overvejede det, og det vil sikkert være bedre. Men de sidste par dage har jeg stået ret godt. Jeg taber mig stadig om taljen, og min styrke stiger. Var oppe på 30kg db skuldre press 8 reps 7 sæt i alt, hvilket jeg er meget tilfreds med da jeg har en skulder skade i højre side..

Har ikke trænet i weekenden, og kosten har været sådan lidt off. Har ikke fået helt lige så mange proteiner som jeg skal, og fik mig nogle øl igår. Et lille klap på skulderen efter 2 måneders intens fokus på træningen og diæten. Ingen byture eller lignende.

Jeg burde holde en lille uges pause, inden jeg går i gang igen. Men er alt for hooked på at træne lige nu, og så længe styrken stiger ser jeg ingen grund til at holde pause.

Skal træne ryg/biceps i morgen, glæder mig :)

Mvh.

Medlem

Yeah, så lyder det jo meget fornuftigt...

Og ja, så længe styrken stiger og du føler at du har energi, så ser jeg heller ingen grund til deload. :)

Hvordan ser dit program ud? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For ryg/biceps, eller overordnet i løbet af ugen?

Mvh.

Medlem

Hypnos skrev:
For ryg/biceps, eller overordnet i løbet af ugen?

Gerne hele programmet, hvis du kører efter noget bestemt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er lidt forskelligt, der er dog visse ting jeg laver i hver træning, dels er det vane, dels fordi det virker godt for mig og jeg kan li' det.

Når jeg træner ryg, starter jeg altid med pullups, minimum 5 sæt, hvor de to første er opvarmning, de to efterfølgende er med vægt i bælte, og det sidste er uden vægt igen.
- jeg kan godt li' pyramide træning, da det giver mig mulighed for både at køre med tunge vægte minimum 3 reps, og fokusere på total isolation og kontraktion af musklen jeg træner. Jeg laver ikke pyramide træning i alle øvelser dog. Det afhænger af hvordan en given øvelse rammer den givne dag, og om jeg synes øvelsen passer til pyramide træning.

Efter pullups træner jeg som regel BB row, da det sammen med pullups er min ynglingsøvelse. BB row: 6-7 sæt, some regel pyramide.

Efter det er det lidt forskelligt, som regel laver jeg seated cable row da det klart også er en af mine ynglings øvelser for ryggen. Er begyndt at køre den med tov da man kan kontrahere musklen mere end med alm. metalgreb - genial øvelse. Som regel 5 sæt her.
(man kan opbygge en virkelig massiv ryg bare med disse tre øvelser alene).

Her fra, variere jeg min træning, de sidste par uger har jeg lavet lat cable pulldown, Straight-Arm Pulldown, og Lat Pull-Downs en gang i mellem, som regel 4 sæt af hver.

Så det er rimelig høj volume, og jeg ville ikke anbefale alle at træne på samme måde som mig, det kræver alligevel en del work capacity.

Der er nogle øvelser man bør have i et hvert træningsprogram, specielt tunge basisøvelser som BB rows, Squats, bænkpress osv. Men ellers så er det min opfattelse at det generelt handler i lang højere grad om teknik og fokus. Hvis man virkelig skal have det maksimale ud af sin træning handler det om at kunne isolere den muskelgruppe man gerne vil træne 100%. Det bedste måde at gøre det på, er at være ærlig over for sig selv og erkende sine grænser. Dvs. hvis man ikke kan lave 80kg BB rows med en fuldstændig stationær læn, og ben - fint nok, så kan det være man skal gå ned på 60 kg og prøve igen.
Fokus, giver en højere muskelspænding, hvilket i høj grad stimulere muskelvækst.

Når man har teknikken på plads, kan man begynde at køre med højere vægt. At køre med høj vægt, og blive stærkere er også en stor del af at blive større, men man bliver nød til at have teknikken på plads så man ikke giver sig selv skader.

I visse øvelser laver jeg også ekstensions træning med en vægt jeg ikke kan løfte, her skal man dog virkelig passe på, ikke at få skader. Men det er utrolig effektivt.

Det kørte lige ud af et sidespor, men jeg synes det var vigtigt at få sagt :)

Mvh.

Medlem

Hypnos du nævner ikke dødløft i forbindelse med din rygtræning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]