Det er lidt forskelligt, der er dog visse ting jeg laver i hver træning, dels er det vane, dels fordi det virker godt for mig og jeg kan li' det.
Når jeg træner ryg, starter jeg altid med pullups, minimum 5 sæt, hvor de to første er opvarmning, de to efterfølgende er med vægt i bælte, og det sidste er uden vægt igen.
- jeg kan godt li' pyramide træning, da det giver mig mulighed for både at køre med tunge vægte minimum 3 reps, og fokusere på total isolation og kontraktion af musklen jeg træner. Jeg laver ikke pyramide træning i alle øvelser dog. Det afhænger af hvordan en given øvelse rammer den givne dag, og om jeg synes øvelsen passer til pyramide træning.
Efter pullups træner jeg som regel BB row, da det sammen med pullups er min ynglingsøvelse. BB row: 6-7 sæt, some regel pyramide.
Efter det er det lidt forskelligt, som regel laver jeg seated cable row da det klart også er en af mine ynglings øvelser for ryggen. Er begyndt at køre den med tov da man kan kontrahere musklen mere end med alm. metalgreb - genial øvelse. Som regel 5 sæt her.
(man kan opbygge en virkelig massiv ryg bare med disse tre øvelser alene).
Her fra, variere jeg min træning, de sidste par uger har jeg lavet lat cable pulldown, Straight-Arm Pulldown, og Lat Pull-Downs en gang i mellem, som regel 4 sæt af hver.
Så det er rimelig høj volume, og jeg ville ikke anbefale alle at træne på samme måde som mig, det kræver alligevel en del work capacity.
Der er nogle øvelser man bør have i et hvert træningsprogram, specielt tunge basisøvelser som BB rows, Squats, bænkpress osv. Men ellers så er det min opfattelse at det generelt handler i lang højere grad om teknik og fokus. Hvis man virkelig skal have det maksimale ud af sin træning handler det om at kunne isolere den muskelgruppe man gerne vil træne 100%. Det bedste måde at gøre det på, er at være ærlig over for sig selv og erkende sine grænser. Dvs. hvis man ikke kan lave 80kg BB rows med en fuldstændig stationær læn, og ben - fint nok, så kan det være man skal gå ned på 60 kg og prøve igen.
Fokus, giver en højere muskelspænding, hvilket i høj grad stimulere muskelvækst.
Når man har teknikken på plads, kan man begynde at køre med højere vægt. At køre med høj vægt, og blive stærkere er også en stor del af at blive større, men man bliver nød til at have teknikken på plads så man ikke giver sig selv skader.
I visse øvelser laver jeg også ekstensions træning med en vægt jeg ikke kan løfte, her skal man dog virkelig passe på, ikke at få skader. Men det er utrolig effektivt.
Det kørte lige ud af et sidespor, men jeg synes det var vigtigt at få sagt

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.