Crime skrev:
det er godt nok en dummert, specielt med 200 gram, for så vidt jeg ved så går grænsen for eget forbrug ved omkring 10 gram, så hvis du bliver dømt er det for videresalg lige meget hvor mange gange du siger at det er til eget forbrug
Loven siger som udgangspunkt at alt over 9,99gr ikke er til eget forbrug. Alt over 49,99gr er til videresalg og heraf er det dansk procedure at din bopal og andre opholdsomraader skal gennemsQges etc og du skal tages med.
MEN - det er op til den enkelte betjent at vurdere hvorvidt det er aktuelt. Jeg er blevet snuppet med over 50 gram 3 gange i streg.
Alle gange fik jeg betjenten overbevidst om det var eget forbrug, og de tQmte sagar ikke engang min lejlighed eller tog mig med. Jeg fik en bQde og det var det. En af gangene fandt de 64gr I min lejlighed, ved siden af en veagt og en masse tomme poser. Igen, fik jeg overbevidst betjente om "jeg ryger mange joints, jeg vejer selvQlgelig mit hash af, og jeg tager nogen gange en nol med ud naar jeg skal ryge i det gode vejr. Jeg KQber stQrrere meangder af gangen fordi det bedst kan betale sig."
- sA det er altsaa langt fra tilfealdet hver gang!
Men ja, med brev skal man aldrig nogensinde, i hvilket som helst omfang, erkende noget.