Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Politiet kom ind i min lejlighed i går og anklagede mig for at have bestilt to breve. Jeg sagde at det var til eget forbrug da jeg har hørt man skal sige det hvis de skulle komme. Jeg har jo ikke bestilt det men kom til at føle mig presset og sige noget jeg ikke mente, jeg vil nu gerne benægte alt kendskab til dette og har ikke underskrevet noget eller er blevet optaget. Er det er svær sag at vinde når alt de har er 2 breve til min adresse med navn og en udtale fra mig jeg ikke har underskrevet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det skal jeg fortælle dig imorgen, der skal jeg nemlig i retten.
De pressede en kammerat til at tilstå og skrive under, og vi har så senere trukket erkendelsen tilbage. Vi regner ikke med det giver konsekvenser i retten.
Generelt er hele den her sag fucked!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne måske betale sig at få fat i en advokat?

Har ikke været ude i så store mængder, men hvis de ikke har beviser på at det er jer der har bestilt, og der ikke er et pengespor der fører tilbage, så synes jeg da de står med en svag sag.

Men altså, nu er jeg jo langt fra advokat, så tag mit lomme-jura med et gran salt eller to.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er godt nok en dummert, specielt med 200 gram, for så vidt jeg ved så går grænsen for eget forbrug ved omkring 10 gram, så hvis du bliver dømt er det for videresalg lige meget hvor mange gange du siger at det er til eget forbrug

man bliver sku nød til at tænke sig om når man har med de mængder at gøre, hvis man går i panik og føler sig presset til at sige noget til politiet så skal man nok holde sig væk fra sådan noget

benægt benægt benægt

Junior medlem

Du kan jo ikke gøre for der er en der misbruger dit navn og adresse til, at importere hash?
De burde ikke kunne finde nogen betalinger på din bank konto og derfor kan de vel ikke "knalde" dig, da det kun er indicier?
De ved jo godt folk ikke får det gratis, så de må vel finde noget i din økonomi, der kan knyttes til hashen.

- Correct me if im wrong.

Medlem
Brugeravatar

Crime skrev:
det er godt nok en dummert, specielt med 200 gram, for så vidt jeg ved så går grænsen for eget forbrug ved omkring 10 gram, så hvis du bliver dømt er det for videresalg lige meget hvor mange gange du siger at det er til eget forbrug
Loven siger som udgangspunkt at alt over 9,99gr ikke er til eget forbrug. Alt over 49,99gr er til videresalg og heraf er det dansk procedure at din bopal og andre opholdsomraader skal gennemsQges etc og du skal tages med.

MEN - det er op til den enkelte betjent at vurdere hvorvidt det er aktuelt. Jeg er blevet snuppet med over 50 gram 3 gange i streg.

Alle gange fik jeg betjenten overbevidst om det var eget forbrug, og de tQmte sagar ikke engang min lejlighed eller tog mig med. Jeg fik en bQde og det var det. En af gangene fandt de 64gr I min lejlighed, ved siden af en veagt og en masse tomme poser. Igen, fik jeg overbevidst betjente om "jeg ryger mange joints, jeg vejer selvQlgelig mit hash af, og jeg tager nogen gange en nol med ud naar jeg skal ryge i det gode vejr. Jeg KQber stQrrere meangder af gangen fordi det bedst kan betale sig."

- sA det er altsaa langt fra tilfealdet hver gang!
Men ja, med brev skal man aldrig nogensinde, i hvilket som helst omfang, erkende noget.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Flux. skrev:
Det skal jeg fortælle dig imorgen, der skal jeg nemlig i retten.
De pressede en kammerat til at tilstå og skrive under, og vi har så senere trukket erkendelsen tilbage. Vi regner ikke med det giver konsekvenser i retten.
Generelt er hele den her sag fucked!

Hvordan gik det? Håber det gik godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg blev frikendt! har også en tråd i Jura om det. Og mange tak man!

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg har været ude for at være anklaget for at bestille 10g mdma på nettet i Tyskland. De gennemsøgte mit hus over et ½ år efter de havde fundet brevet, og da de ikke fandt noget, tog de mig ned til den lokale politistation for at afhøre mig. Efter et par måneder fik jeg et brev fra anklageren om at de havde droppet sagen.
Her er to ting at huske på, som gjorde at jeg kom ud straffrit:
1. Huset var rent - de fandt intet ulovligt i huset (de konfiskerede et par lovlige men relevante ejendele)
2. På vej ned mod politistationen og under afhøringen overvejede jeg hver eneste gang ved hvert spørgsmål (jeg ved ikke hvordan det er i Danmark, men her kan man blive dømt for ting man siger, også selvom det bare føles som en venlig samtale mellem en betjent, der bare gerne vil have sit arbejde udført og dig), om mit svar på nogen som helst måde kunne gøre mig skyldig i noget ulovligt. De prøvede at overbevise mig om, at anklageren ville se mildere på min sag, hvis jeg bare gav dem nogle informationer (de nævnte som eksempel at jeg kunne sige at jeg havde bestilt det på xx sted samt eventuel andet information, dvs. indrømmelse, men de brugte aldrig det ord), og at det derfor ville være smartest at gøre sådan. Hvad jeg også tror er vigtigt er, at de informationer jeg gav politiet, dem gav jeg ens alle gange - dvs. de spurgte mig, hvornår jeg flyttede hertil, og selvom mit svar var en løgn baseret på de informationer myndighederne har, holdt jeg fast i det, hver eneste af de 10-15 gange de spurgte. Jeg valgte ikke at komme med en udtalelse, selvom det var foreslået - jeg vidste godt, at når de nu ikke havde fundet noget i mit hjem, og jeg ikke havde sagt noget dumt (husk selv når det virker som en venlig samtale, er det stadig en god idé at holde sin kæft), havde de meget tynde beviser, og ingen anklager ville gide bruge sin tid på at tage en sådan sag op i retten, på trods af jeg fik at vide, at jeg definitivt skulle en tur i retten og forsvare mig.

TL;DR: Så længe de ikke finder nogle beviser i din besiddelse og du ikke ved en fejltagelse på et uventet tidspunkt kommer til at indrømme, så har de intet på dig, og når de siger de har, så bluffer de kun. Lad ikke den slags tricks virke, bare benægt benægt benægt. Hvorfor fortæller jeg jer det, når det her er i Tyskland? Den eneste grund til jeg holdt fast i at benægte var de historier, jeg havde læst på nettet, som bekræftede at det var den bedste idé, så jeg vil gerne bidrage med min egen historie nu, så andre også kan tage den beslutning, hvis de skulle komme i samme situation.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man har ikke pligt til at udtale sig til politiet, så istedet for at komme med løgne, kan man bare fortælle dem at man er uskyldig i sigtelsen, og at man iøvrigt ikke vil udtale sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]