Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Hej psy, jeg går og gerne vil stoppe med alt, det lort jeg tager inden det tager livet af mig.

Jeg ved ikke rigtig hvor man skal starte i sådan en post her, og vil godt undskylde på forhånd hvis det er lidt roddet men skal gøre mit bedste.

Men sådan som det ser ud nu er det hovedsageligt kokain, ketamin, amfetamin og mdma fra fredag til søndag. Det skifter lidt hvad der indtages alt efter hvad man lige kan få fat på.

Drikker 3-6 bajer om dagen og flere i weekenden men ved ikke om det er et problem i jeres øjne, men er det ikke sådan i mine egne.

Føler bare jeg gerne vil stoppe inden det får konsekvenser for mig fremover da jeg er en ung knægt på 21 og har vel taget stoffer 5-6 år men det sidste års tid har det været hver weekend og nu er det stille og rolig blevet til en streg/pille i hverdagen hvis muligheden opstår, så kan godt se hvor det bære hen af, hvilket får mig til at starte denne tråd.

Håber folk kan hjælpe/komme med nogen råd da jeg ikke har andre steder og spørge efter hjælp, og føler heller ikke det er nødvendigt sådan som det ser ud nu at søge hjælp andre steder

Ved godt der er lignende tråde, men i sådan en situation her vil jeg gerne have min egen.

Har tænkt på om man skal tage et solotrip på svampe for at få renset ud i kroppen og lige tænkt nogle ting ordentlig igennem, har hørt det har hjulpet nogle? Men ved ikke hvad folk siger til det.

Håber på lidt hjælp og råd da folk siger til mig at stoffer bliver min død er der nok noget galt. Tjekker lige posten igennem imorgen når jeg når til en pc, følte bare for at komme af med lidt nu:)

Edit1: kunne godt tænke mig at høre fra folk der er stoppet hvordan deres liv var før og efter, og hvad fik jer til at stoppe ?

Dedikeret medlem

Hej du!
Hatten af for din selverkendelse! <-seriøst!! det er første skridt..
mit forslag er at starte med at skrue ned for pulverindtaget til at starte med da det generelt er mest farligt.. sœt dig nogle doser og hold dig under dem.. og stop med at blande ting!
hvorfor ska du drikke 3-6 øl hver dag? og skru ned for alkoholen i weekenden osse.. -nyd det lidt langsommere så at sige..
jeg startede i sin tid med at drikke om kap med alt og alle, men mest mig selv(!) og ku godt se hvor det bar hen ad.. så jeg stoppede simpelthen med at indtage de sygeligt skadelige sprit-doser for at vœre "lidt mere mentalt" tilstede hos weekendkrigerne.. bare det og se de andre sniffe & drikke sig helt i hegnet: som om at de kœmpede om at få en: "jeg er mest ristet krone" gjorde at jeg indså de fleste var selvdestruktive og at der åbenbart var en form for prestige i at vœre helt vœk.. det er en nedad-gående ond ond spiral som man skal ud af! -inden den skader eller œder én op.
ALT GODT HERFRA
(pm gerne hvis du vil snakke lidt mere konkret om hvordan det ka gøres.. eller hvis du vil bare ha støtte osv. -jeg har vœret igennem det meste af møllen)
mvh STWOD

Hej E300

jeg har heldigvis ikke de store erfaringer med de stoffer du nævner og heller ikke misbrug som sådan, jeg ryger måske lidt meget joints men det er så det.

til gengæld har jeg mange erfaringer med svampe og psychedelia som sådan og at bruge svampe som en hjælpende hånd til at overbevise sig selv om at man må tage sig sammen, lyder meget fornuftigt for mig:)

Jeg vil sige at hvis du har erfaringer med at bruge (ikke misbruge) svampe til noget, ja så er det bare om at komme i gang;) Dog tror jeg ikke at svampe vil fjerne abstinenserne eller lysten til flere stoffer, men det kan måske få dig til at holde fast i beslutningen om at stoppe eller trappe ned.

Medlem

Hej E300

Godt du har erkendt ikke alene din situation, men også hvor den bærer dig hen. Det er en vigtig nødvendig ingrediens i dit knark-stop.

Citat:
Drikker 3-6 bajer om dagen og flere i weekenden men ved ikke om det er et problem i jeres øjne, men er det ikke sådan i mine egne.

6 bajere dagligt * 7 dage = 42 bajere ugentligt. Det er dobbelt så meget som sundhedsstyrelsen mener man kan drikke uden at få problemer. Det er nok ikke en vane du skal beholde resten af dit voksenliv.

Citat:
Har tænkt på om man skal tage et solotrip på svampe for at få renset ud i kroppen og lige tænkt nogle ting ordentlig igennem, har hørt det har hjulpet nogle? Men ved ikke hvad folk siger til det.

Dem jeg har hørt om den slags positive oplevelser fra, har typisk været velreflekterede personer der var i stand til at arbejde med sig selv. Uanset hvad så tro ikke at svampe er en mirakel-løsning der fjerner din trang til stimulanser.

Citat:
Håber på lidt hjælp og råd da folk siger til mig at stoffer bliver min død er der nok noget galt.

Ja det er et tegn på noget er galt, at folk siger stofferne bliver din død. Det lyder som et rigtigt cirkus af forskellige stoffer du sejler afsted på pt, der er dog mange der har fået et fornuftigt voksenliv efter at leve sådan i start-20'erne, så ingen grund til at fortvivle 8)
- Du kan nok hjælpe dig selv ved at have et sted (fx den her tråd), hvor du logger dine tanker om dit stop. Det er meget svært at rumme det hele i hovedet.
- Læs Fso's tråd viewtopic.php?f=18&t=48616&hilit=fokus+%C3%A6ndre der er mange guldkorn.
- Har selv bedst erfaringer med at stoppe helt gennem en periode. At skrue ned er altid gået galt for mig, afgør med dig selv hvilken vej (skrue ned eller stoppe helt) der er bedst for dig.
Kan du evt. være mere præcis om hvad du vil have hjælp til og råd om?
Hvordan mit liv var før og efter. Det bliver alt for rodet at skrive. Kort sagt handler det vel om at smide den sutteklud stoffer/alkohol er, og kæmpe sig tilbage til et liv man selv er herre over.
Hvad fik mig til at stoppe. Det samme som dig. Erkendelsen om at det ville slå mig ihjel hvis jeg ikke stoppede.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
@E300

Det lyder som et fornuftigt streak du er på vej ind i.
Håber du kommer igennem på en måde du er tilfreds med, om ikke andet så igennem det!

Måske at par glæde planter kan hjælpe på vej?

Nymphea Caerulea og Kava kava?

Ilex Guayusa the at vågne på og få energi af!

Fred og styrke til dig i din kamp, husk tyverne er til at lære sit voksenliv at kende!

God tur hjem, E300 -

E

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Medlem

stopthewarondrugs skrev:
hvorfor ska du drikke 3-6 øl hver dag?
mvh STWOD

Gør det egentlig for ikke være så rastløs tror jeg, da jeg måske har en trang til at være påvirket hele tiden? havde dog 3 dage i sidste uge uden øl, hvilket jeg syntes var lidt fedt.
Kan sagtens være jeg skriver til dig en gang, men alene det lige at få lidt opbakning herinde fra har ihvertfald øget selvtilliden til at stoppe.

@Ø Tripperen! Har tidligere taget en del psykedeliske stoffer, dmt, lsd, 25i-nbomerne, 2-cb, 2-ci, 2-ce,dom, salvia, changa, så har da en del erfaring, indenfor psykedeliske stoffer, dog ikke med svampe, men jeg er ihvertfald klar på at kaste mig ud i det. En af grundene til jeg vil kaste mig ud i det, er at jeg har prøvet på et tidligere lsd trip, at det var som om jeg godt vidste det rigtige var at stoppe med stoffer, men det er lang tid siden, og dengang der tog jeg ikke så meget, men kunne sagtens have stoppet dengang. Dog valgte jeg selvfølgelig at forsætte. Håber dog lidt svampene vil kunne give mig det samme som dengang, da jeg går ind til det med det mindset.

@Remorsefulsmoke Tror heller ikke svampene er en mirakel løsning, men som nævnt ovenfor, har jeg oplevet en slags åbenbaring på psykdeliske stoffer før, men bare ignoreret den, selvom jeg sagtens kunne tage den til mig. Det er det jeg har tænkt mig at gøre denne gang.
Vil ikke mene jeg ikke er i stand til at arbejde med mig selv, for det er vi vel alle sammen på den ene eller anden måde hvis bare vi tager os sammen?
Har da stoppet med hash flere gange før osv. uden problemer. Det er bare knarken der er problemet.

Har kigget på Fso's tråd og syntes også den er rigtig god, syntes bare det er meget rart at have sin egen i sådan et tilfælde her :)

@Ether

Det lyder spændene dem planter der, det tror jeg at jeg vil prøve at undersøge lidt nærmere.

Tak for jeres indlæg folkens, det sætter jeg pris på :)

Insane psychedelia user!

Pas på med de psykedeliske stoffer. Jeg har bemærket at rigtigt mange mennesker der tager psykedelika i 'store' mængder, på 'kort' tid, og som ikke forarbejder trippene ordentligt mellem hver tur, har en tendens til at flygte ind i sig selv evt med stoffer efterfølgende.
Det er noget jeg selv har gjort. Og mange af mine bekendte også, vil jeg påstå.

Medlem

@ragamuffin Det er jeg udmærket klar over, og det er også lang tid siden jeg sidst har taget psykedeliske stoffer, tror vi snakker 3-4 måneder mindst, og føler også generelt jeg har det godt psykisk det meste af tiden, men det tror jeg bare ikke jeg bliver ved med at have hvis jeg tager så mange stoffer som jeg gør nu. Men jeg tænker selv at jeg fremover vil bruge svampene et par gange om året til at få ryddet op i hovedet.
Men var faktisk stoppet med psykedeliske stoffer, fordi jeg syntes det andet var federe, og egnede sig mere til by, hvis man f.eks. skulle holde den kørende fra fredag til søndag.

Medlem

E300 skrev:
@Remorsefulsmoke Tror heller ikke svampene er en mirakel løsning, men som nævnt ovenfor, har jeg oplevet en slags åbenbaring på psykdeliske stoffer før, men bare ignoreret den, selvom jeg sagtens kunne tage den til mig. Det er det jeg har tænkt mig at gøre denne gang.

Det er fint med åbenbaringer. Min pointe var at i det lange løb er det beslutsomhed/viljestyrke du skal bruge til at komme væk fra stofferne.

Citat:
Vil ikke mene jeg ikke er i stand til at arbejde med mig selv, for det er vi vel alle sammen på den ene eller anden måde hvis bare vi tager os sammen?

Bare det at du har oprettet tråden og skriver indlæg med en god selverkendelse, det overbeviser mig om du er i stand til at arbejde med dig selv. Så er ikke særlig bekymret for dig, du skal nok komme derhen hvor du beslutter dig for at være i dit liv.
Ved ikke om alle er i stand til det, har i hvert fald mødt flere der ikke har vist nogen evne til det.

Citat:
Har kigget på Fso's tråd og syntes også den er rigtig god, syntes bare det er meget rart at have sin egen i sådan et tilfælde her :)

Ja helt sikkert, har også haft glæde af at have min egen tråd.
Det var bare nemmere at henvise til den tråd Fso har startet, i stedet for at gentage alle de gode pointer her i din tråd ;-)

Medlem

Syntes godt nok bare tanken om at holde, den er hård nok inden man rigtig kommer igang, kan mærke det her bliver en hård kamp.

Er der nogle benzoer, som vil være en ide at tage her i starten som ikke er for vanedannende, når man bliver alt for rastløs over for alkohol/stoffer?

Insane psychedelia user!

De bruger dem her til alkohol når man ønsker og stoppe.
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... id747.html

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Benzoer er den største fucking bjørnetjeneste du kan gøre. I sær når det ikke drejer sig om mere!!!!!!

Medlem

Tænkte på jeg kunne give dem til en, så jeg kun havde dem til weekenden, så kan det vel ikke gå helt galt.

Insane psychedelia user!

Vil du have dem for at kunne lamme dig i weekenden når trangen kommer? Eller er det for at lave en blød udfasning og få stoppet med den onde luder alkohol?
Det første lyder som en giga dårlig ide, jeg har endnu ikke mødt nogle som fik mere rygrad til at sige nej til stoffer ved at lamme sig i piller.
Det andet er i mine øjne den rigtige vej og gå i en max 14 dages tid.

Mvh

Medlem

Tænkte mest for bare lige at få lidt ro på det hele når lysten kom, men nok bare bedst at have lidt rygrad.

Insane psychedelia user!

Hvad med at ryge lidt joints i weekenden? Da jeg var din alder var det min løsning for ikke at tage pulver oftere og oftere - det endte self med jeg røg alt for meget, men det var bedre end alternativet.

Medlem

Har prøvet, men den går bare heller ikke oppe i hovedet på mig, så nu ryger jeg max 3-4 gange årligt, ellers får jeg det bare mærkeligt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Tro mig benzoer hjælper ikke en skid. Jeg har ødelagt utallige forhold til folk, og været afhængig af benzoer omkring 4-5 gange. Jeg ville ønske jeg aldrig havde fundet dette "vidunder" drug. Hvis trangen til alkohol kan holdes til weekenden, er det for mig at se den bedste måde at gå på. Eller måske helt bare lade være med noget, og find dig en hoppy (frimærker, sport, whatever) og så dedikere dig selv til det 100 %.

Medlem

Lige en opdatering...

Føler alt er gået i vasken, er ved at have smidt håndklædet i ringen.
Weekend er så småt ved at blive hverdag, og går snart ikke en dag uden at være påvirket.
I må godt slette den her post hvis det er, for jeg får ikke en skid ud af det alligevel, har indset den her opgave er for stor til jeg kan gøre noget ved den.
Har prøvet at starte med noget motion igen for at få tankerne væk, men det holder ikke for mig. Når jeg er i centeret tænker jeg bare på at komme hjem og være påvirket. Og så ender det med jeg går hjem før tid.

Medlem
Brugeravatar

Vær stærk, få hjælp og støtte fra familie og venner. Du bliver nød til at lægge kortene på bordet hvis du ikke magter opgaven selv.

Du skal have din tid fyldt ud med noget andet end rusmidler, vær sammen med familie og venner som holder af dig. Det handler om lige at få den værste trang til beruselse væk i starten og så er det nemmere selv at styre. Det er når du er alene det kan være svært ikke at falde i.

Held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]