Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har over det sidste stykke tid fået taget 3 pakker indholdende henholdsvis: 1,5 g MDMA, 2 g MDMA & 23 Rivotril tabletter (Klonazepam)
De har alle haft mit navn på. De er blevet sendt til 2 forskellige bopæle som jeg har opholdt mig på.
Jeg blev ringet op af en dame fra politiet som fortalte det jeg lige har skrevet. Jeg benægtede alt og sagde at jeg intet kendskab havde til det. Hun bedte om en ransagningskendelse så hun ikke skulle i retten og have den, så jeg gav hende den og fik flyttet alt hvad jeg nu havde...
Da ransagningen foregik fik min mor taget sin PC og jeg fik taget en lille zip-bag med valmuefrø. Der har en gang været installeret tor-browser på computeren. Jeg er nu blevet sigtet og skal snart til afhørring.

Hvad kan det her blive til og er der nogen måde jeg kan slippe helt uden om en straf?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Først: Man skal ALDRIG give politiet lov til at ransage, ALDRIG! Det er langt fra sikkert at de ville have fået den kendelse af en dommer. Men politiet er mestre i at lokke tilladelser og tilståelser ud af folk, ved at give det indtryk at det er det nemmeste, og at de jo alligevel får lov eller får en dømt. Det er virkelig vigtigt at understrege at man altid skal regne med at politiet prøver at lokke en i en fælde. Lad være med at gå i den!

Men nu hvor skaden er sket, så skal du bare lade være med at udtale dig, udover at du erklærer dig uskyldig i alle anklager. Uanset hvad de siger eller truer dig med, så har du IKKE pligt til at udtale dig om noget som helst, og du bør fortælle dem med det samme at du ikke ønsker at udtale dig. Eller ring evt bare til dem og sig at du er uskyldig og derfor ikke vil bruge din tid på at tale med dem, så du kommer ikke til afhøringen.

Hvis de har nogen beviser på at det er dig der har bestilt tingene, så får de dig dømt uanset hvad. Man får ikke ekstra straf for ikke at samarbejde. Og hvis de ikke har beviser, så går du fri, så længe du selv undlader at tilstå noget. Også selvom de prøver at fortælle dig noget andet. Uanset hvad, så er det bedste du kan gøre at lade være at tale med dem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Der er godt nok mange der bliver taget for tiden! Jeg vil stærkt fraråde alle at bestille for Holland!

Jeg er selv lige blevet kontaktet af politiet ang. en pakke. Da jeg kom hjem fra ferie i efterårsferien, fortæller min udlejer, at politiet har været forbi og spurgt efter mig, da der skulle være blevet opsnappet et brev i tolden med et gram heroin. Jeg kender intet til heroin, men der er måske en ven der har bestilt et gram MDMA tilbage i sommerferien, men jeg kender intet til det. Efter at lejligheden er tømt for alt der kunne være ulovligt, forsøger jeg selvfølgelig straks at kontakte politiet og høre hvad fanden de har gang, men da der ingen ting står i mit navn eller på adressen, kan de ikke hjælpe mig. Han forklarer dog, at der er mange sager med folk der køber narko på nettet og at de for tiden har et stort fokus på det. I forbindelse med en anden sag er der et par betjente forbi lejligheden, hvor jeg forklarer min situation, og det lykkes så for dem at få kontakt til den betjent der har min sag, så jeg kan tale med ham. Jeg forklarer, at jeg intet kendskab har til det her, hvortil han svarer, at både min udlejer og jeg vil blive sigtet og BEGGE kan se frem til en bøde, da hans navn også stod på brevet. Her kommer jeg til at hidse mig en smule op og forklarer hvordan det er spild af min tid, politiets og samfundets ressourcer, især hvis vi skal i retten, og at de umuligt kan finde beviser, når jeg intet har gjort. Spørger derudover hvordan fanden de i det hele taget kan tro, at jeg som studerende på en lang videregående uddannelse, uden en plet på strafattesten, pludselig kan finde på at bestille HEROIN på nettet.

Lang historie kort, så går jeg nu og venter på bøden, eller en erkendelse af at de må droppe sagen. Det er nu 2 uger siden og jeg har stadig intet hørt. Jeg holder selvfølgelig fast i min uskyld og så må jeg se om de vil tage den i retten eller hvad. Spændt på at se om de skulle komme forbi med en ransagningserkendelse, men mon dog når det kun drejer sig om et gram..

Btw. så fortalte, den første betjent jeg talte med, vist nok noget om en større narkosag i Holland, og at alt derfor blev undersøgt. Pas på!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
+1
Jeg fik besøg af politiet i går, de påstår jeg skulle have bestilt hash, coke og extacy over nettet. Jeg nægtede også alt kendskab til det, men han insisterede på at jeg ville blive sigtet for det.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Tak for svarene! :)

Har et pas spørgsmål mere:

Kan jeg som sigtet nægte at komme til afhøringen? :D
Ville Tor-Browser være et bevis på handel over internnettet?
Bliver der så holdt øje med min post fremover? :O
Hvad med Tyskland og England? Det er ikke lande der bliver holdt så meget øje med, vel?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke umiddelbart været i stand til at finde ud af om du har pligt til at møde op til en afhøring. Så det synes jeg faktisk du skal spørge politiet om, og husk at optage samtalen (de kan godt finde på at lyve om det, og det er godt at have dokumentation for det).

Torbrowser er ikke et bevis på noget som helst.

De 2 andre spørgsmål ved jeg ikke noget om.

Medlem

Niks du har ikke pligt til at møde op til en afhøring, de kan dog afhente dig hvis de ønsker det, men det er trodsalt frivilligt om du vil udtale dig til politiet. Det eneste de kan forlange af dig af navn, adresse og CPR nummer, dog ikke de sidste 4.
Du må sågar lyve dem lige op i fjæset uden det har nogen som helst betydning for din sag + hvis det er et af dine familie medlemmer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Pestilence skrev:
+1
Jeg fik besøg af politiet i går, de påstår jeg skulle have bestilt hash, coke og extacy over nettet. Jeg nægtede også alt kendskab til det, men han insisterede på at jeg ville blive sigtet for det.

Jeg fik i dag brev fra Politiet. De har besluttet at standse efterforskningen mod mig for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer, da de mente at fortsat efterforskning ikke ville føre til en sigtelse mod mig. 8)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Pestilence -> Hvor langtid gik det fra efterforskning startede til brevet om den var lukket? Venter selv på et brev fra anklagemyndigheden men der er nu gået 8 mdr. Overvejer at ringe derind, så jeg ved hvad jeg har at gøre med.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det tog kun 3 uger. Brevene skulle være taget i tolden omkring maj eller juni.

йети skrev:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]