Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er trappet langsomt ud af 20mg diazepam hvilket jeg har afsluttet for ca. 1,5 mdr siden. Pludselig er der opstået sen-abstinenser i form af angst, søvnløshed og en voldsom tinitus. Det er i en grad, hvor jeg snart ikke holder det ud mere, så derfor vil jeg høre, om nogen af jer kender til medicin mod disse benzo-abstinenser????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Der findes ingen medicin til at tage dine abstinenser, udover alkohol. Det er muligt, at din læge vil udskrive et SSRI/Lyrica mod angsten, men der findes altså ikke nogen let løsning.

Hvor længe tog du diazepam?

Dedikeret medlem

Peter Pedal skrev:
Jeg er trappet langsomt ud af 20mg diazepam hvilket jeg har afsluttet for ca. 1,5 mdr siden. Pludselig er der opstået sen-abstinenser i form af angst, søvnløshed og en voldsom tinitus. Det er i en grad, hvor jeg snart ikke holder det ud mere, så derfor vil jeg høre, om nogen af jer kender til medicin mod disse benzo-abstinenser????

nu er jeg ikk helt klar over om jeg gætter rigtigt, men er det ikk en rebound -effekt?
hvor lœnge var du på DZP og hvor lœnge tog udtrapningen?

alt godt herfra, mvh

Insane psychedelia user!

Tror tiden er den bedste medicin, da jeg stoppede gik der ca et halvt år før "angst" anfaldene stoppede. Heldigvis blev de mildere med tiden de første gange var de ret voldsomme.
Varighed 5-7 dage.

Medlem

Jeg fik diazepam i forbindelse med kramper i tarmsystemet, da nerveforbindelsen dertil er stærkt medtaget efter utallige operationer. Af samme årsag er jeg kronisk smertepatient.

Jeg fik diazepam i 8 år(inkl nedtrapning) og nedtrapningen varede ca. 1,5 år.

I dag fik jeg nok og måtte til lægen med de her abstinenser - til hjælp har jeg fået Seroquel 50mg*2.

Insane psychedelia user!

Lyder til at være en ok dosis, du bliver nok lidt smadret i morgen, gør dig selv den tjeneste og gå i seng når du spiser din natdosis. Det er helt klart rarest og falde i søvn før tøm køleskabet virkningen kommer :)

Medlem

Fso skrev:
Lyder til at være en ok dosis, du bliver nok lidt smadret i morgen, gør dig selv den tjeneste og gå i seng når du spiser din natdosis. Det er helt klart rarest og falde i søvn før tøm køleskabet virkningen kommer :)

Seropuel 50mg*2 har været en redningskrans uden lige - på den dosis er mine abstinenssymptomerne reduceret med 75%.

Jeg føler ikke træthed, som jeg frygtede - tværtimod så kan jeg ikke sove pga tinitus´en, som også er opstået i forbindelse med rebound-abstinenserne. Mht "tøm køleskabsfornemmelsen", så har jeg fundet ud af at drikke en masse, når følelsen kommer, for jeg skal ikke ende som en Michelin-mand på de 2-3 måneder en sådan behandling står på.

Insane psychedelia user!

Dejligt at læse :) kunne godt ha brugt den viden med at drikke, for så langt tænkte jeg ikke når mine 400 mg slog ind, hvilket gav et rimeligt lastbil dæk og slæbe rundt på :D

Junior medlem

Hvis du kan holde dig fra at redosere konstant og gå vanvittigt op i dosis kan jeg anbefale Phenibut til at tage angsten oh give en fornuftig søvn. Jeg har selv haft god erfaring med den efter en opiat binge. Men hvis du tager phenibut i længere tid af gangen kan du også regne med slemme abstinenser på den konto, så pas på hvis du prøver det. Men det er guld værd at have liggende til en nødsituation, og effekten mixet med alkohol skulle også kunne gå hen og blive interressant har jeg læst flere steder (Drikker ikke, så kan ikke teste selv)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

^ Phenibut og alkohol forstærker hinandens virkning i stor stil, men det samme gælder bivirkningerne, som om noget bliver forstærket. Personligt, så mixer jeg aldrig de to, til dels pga. de forstærkede bivirkninger men også i stor stil fordi jeg syntes det ødelægger Phenibuts virkning som er ret "ren" (i mangel på bedre ord) men så snart der kommer alkohol ind over så bliver den mere "grumset" og mange af de fede ting ved Phenibut går tabt. Det er i hvert fald min erfaring. Så hellere tage en smule mere Phenibut end at blande med alkohol.

Junior medlem

Fedt med en med erfaringer mht alkohol og phenibut. Havde nemlig læst om en som roste det til skyerne og snakkede om et kæmpe selvtillids boost og en næsten cokelignende effekt så blev lidt ærgelig over ikke at kunn prøve. - Hvilker doser er du på af phenibut og hvor ofte tager du det? Har du oplevet abstinenser eller bivirkninger af nogen art?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Min erfaring med Phenibut + alkohol er dog ekstremt begrænset men den stemmer fint overens med hvad jeg ellers har kunne læse mig til om kombinationen. Jeg tror muligvis godt at jeg ved hvem du snakker om. Har han sin egen hjemmeside og youtube videoer? Hvis det er ham jeg tænker på, så ville jeg tage alt hvad han siger med et gran salt :)

Mine doseringer er 700-1500 mg, fordelt på 1-2 doser. Jeg tager det 1-4 gange om måneden og aldrig to eller flere dage i træk. Jeg har ikke oplevet nogen form for abstinenser og hellere ikke tolerance udvikling så mine doser er stadig af samme størrelse som da jeg begyndte at bruge det for 2 års tid siden. Dog har jeg haft længere pauser på et par måneder her og der.

Mine bivirkningerne har været meget få og nogle som de fleste sikkert ikke ville ligge mærke til men jeg er ret opmærksom på den slags så kan da nævne lidt.

Mundtørhed

Forøget væskebehov (sådan føles det i hvert fald og jeg mener også at Phenibut har en påviselig vanddrivende effekt men jeg er IKKE helt sikker)

Minimal forringelse af koordinations evnen, typisk først ved doser på 1200+ mg

Det bør nævnes at jeg ikke indtager det med rusvirkning for øje, men der i mod for dets terapeutiske egenskaber.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]