Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 15:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

halløj psych.
min kammerat og jeg er ved at gøre os klar til at kaste os ud i et usikkert og uforsvarligt eksperiment med salvia. vores erfaring er meget begrænset, min egen med blade en enkelt gang, ikke helt uden effekt, og hans ikke eksisterende.
vi har dopet os sammen i 12-14 år efterhånden, og stoler efterhånden ret meget på hinanden i den slags situationer, plus komplimenterer hinanden ret godt når det går galt. han panikker, hvor jeg er rolig omkring ham, og jeg bliver inadvendt hvor han er social omkring mig når det går galt. vi er begge hardheads, desværre, og et eller andet sted vant til at tage langt større doser en hvad er forsvarligt af stort set alt hvad vi rører ved, selv ved førstegangs oplevelser.
efter vores sidste tur efterspurgte han noget med mere spark i, god syre var uden for rækkevidde, så valget faldt på salvia. 20x ekstrakt er indkøbt, .001 vægt er til rådighed, og vi er relativt velforberedte på at gøre det i et letbelyst rum, uden kraftige udefrakommende stimuli, plus har aftalt at skiftes, så den ene er i stand til at tage hånd om den anden hvis problemer skulle opstå.
vi har begge erfaring med badtrips, jeg i højere grad end ham, og ved begge at vi kommer ud på den anden side igen når det sker.
efter grundig læsning er vi kommet frem til at 25mg x20 ekstrakt er en moderat stærk dosis, og det er så hvor vi planlægger at starte... hardheads...

på trods af at vi ellers er mere velforberedte end normalt (idioter der springer ud i den dybe ende inden vi ved om vi kan svømme), så har jeg alligevel hørt nok om salvia til at jeg opsøger mere erfaren rådgivning inden vi kaster os ud i det.

do's and donts efterlyses, samt information om nødstop (for eksempel vil zyprexa smelte tabletter være en effektiv nødstop?).
velmenene råd som vi allerede er klar over, men har valgt at ignorere vil blive modtaget med kyshånd, på lige fod med information vi har tænkt os at benytte

tak på forhånd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg tror ikke, I kan finde nogen nødstopper til salvia. Effekten er aftaget inden jeres stopper begynder at virke. Ellers kan jeg anbefale at starte med en mild dose i stedet for en moderat-stærk dose. Også selvom I er hardheads.

jeg vil sige at i er vel forberede. Men selvom i er hardheads kan jeg godt love jer for at i får en tur når salvia ånden kommer efter jer:D

Junior medlem
Brugeravatar

Det er meget vigtigt at tale om ROA her. Ryger i det? Spiser i det?

Hvis i ryger det er der ikke noget nødbremse. Det er lige på og hårdt, men det tager af meget hurtigt. I er helt nede på jorden igen efter 15 min. Visse eftereffekter er stadig til stede efter en halv time, maks en hel, men disse er langt mere håndterebart end selve rusen. (IMO)

Jeg har ingen erfaring med oral indtagelse, men ANTAGER at trippet kan dæmpes med antipsykotika. Information om dette kan i finde elsewhere, eller vente på svar her.

Ellers virker det til at i har godt styr på det denne gang. I forhold til de 25mg du snakker og, kan det være svært at vide hvorvidt potensen er hvad i har fået af vide. Der er ingen regulering af salvia, så man kan aldrig vide sig sikker. Selvom du nævner i er hardheads og ivrige efter at komme igang, så synes jeg i skal starte fra bunden med lave doser og så arbejde jer op. Så vidt jeg husker opbygges der ikke nogen nævneværdig tolerance, så på en dag ville i kunne bevæge jer op på nogle høje doser, hvid det er formålet med jeres indtag. Hvis i vel at mærke stadig har lyst til det.
Hvis i er utålmodige, så skal Sally nok gøre jer opmærksomme på det :P

Edit: Uklare formuleringer.

Senest rettet af Gumma 29 nov 2014 21:03, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
^ Synes eftereffekterne varer indtil jeg har sovet. Jeg går rundt og har småondt i hovedet og bliver en smule sløv. Har røget salvia engang før jeg skulle i byen, var totalt party klar lige indtil jeg røg det. Kom ikke i byen men gik til gengæld i min helt egen verden og tænkte over mit liv og de mennesker omkring mig. Salvia er IKKE for sjov, men et middel der lukker op for noget der er så indviklet og forvirrende at det er nær umuligt at analysere. Ser ingen grund til at ryge salvia uden en 'plan' med det. Og det er IME ikke særlig rart at være sammen med mere end 2 mennesker når man rejser igennem en verden hvor op er ned og ned er hen.

Du har ret. Jeg talte af min egen erfaring, og den er selvfølgelig ikke lig alle andres, og dermed undskylder jeg at jeg måske har bidraget med en vildledende påstand som ikke byggede på fakta. Omvendt er det heller ikke sikkert at TS vil opleve det samme som dig, men det er helt klart vigtigt at tage til efterretning!

Junior medlem

roa er rygning, netop på grund af den korte tur. og på trods af vores trang til at komme derudaf, så har sally altså ligget og ventet på mig i flere uger nu, og venter på den rigtige anledning.
angående de 25 mg, vi render desværre ret ofte ind i at der simpelthen ikke er nok, selvom vi har forsøgt at købe ind så der er til 2 eller flere gange når vi tripper, specielt med substanser vi ikke har erfaring med, og det er vi ikke ligefrem fantastiske til at håndtere, da vores reaktion ofte er at finde noget andet at få afsluttet lammerten med. et eller andet sted vil jeg hellere selv personligt sidde tilbage med en "WTF just hit me" følelse, end at dumme mig og få blandet sally med noget der er en dårlig kombination.
hvad angår antipsykotika, smeltetabletter optages gennem mundens slimhinder, og virker derfor betydeligt hurtigere edn hvad man forventer af en lpille der skal sluges.

hmm og en plan med det. det har vi vel både og. planen er at vi skal have en oplevelse, og vi er sku åbne overfor at lære noget undervejs hvis muligheden byder sig, men vi er ikke ligefrem på jagt efter noget specifik selvindsigt.

tak for ordene med på vejen i øvrigt, mange af dem stemmer overens med nogen af de tanker jeg selv har gjort mig, og giver mig en betrykkende følelse af at jeg om ikke andet er på rette vej. sally får lige lov at ligge og vente på mig på skrivebordet et par uger mere, så de sidste rester af eventuel tvivl om selv små detaljer kan komme af vejen inden. "har jeg nu også styr på det hele" tanken fik kun lov til at snige sig ind i et psykadelisk trip for mig en gang før, det lærte jeg hurtigt af.

lige til sidst, er der nogen madvarer vi skal passe på sammen med?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej recidivist, I kan spise hvad i vil, men det anbefales at I har nogenlunde tom mave når der ryges, i tilfælde af opkast.
God tur!

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

recidivist skrev:
et eller andet sted vil jeg hellere selv personligt sidde tilbage med en "WTF just hit me" følelse

Det er der en god chance for.

Meld endelig tilbage når du har prøvet det af. Vil meget gerne høre hvordan det går!

Medlem

Geografisk sted: ???
Salvia er en af de mest intense hallucinogene stoffer jeg NOGENSINDE har bevæget mig ud i.

Der er ikke noget der hedder nødstop på Salvia, det ville være det samme som at trække i nødbremsen på et DSB tog som køre lige så hurtigt som Japans lyntoge.

Men anyway, der er ikke rigtig nogen do's and dont's da du højst sandsygentligt (Ikke altid) ikke vil være i stand til andet end at ligge og savle og skrige af grin i tilfælde af et godt trip.

Slutter lige af med at sige at bad trips er overvuderet, salvia er utroligt intenst så det kræver en form for parathed men samtidig også fuldstændig ligegladhed når du skal til og trippe. Det værste du kan gøre på Salvia er at være nervøs, prøve og kontrollere trippet eller at blive overvældet af det. Prøv hellere at tage imod trippet, uanset hvor intenst.

Medlem

Jeg vil ikke sætte mine forventninger for højt. Har til dato ikke kendt nogen der brød sig særligt meget om rusen.
Det virker for mig som et ren kedelig og forvirrende oplevelse. Og det er absolut ikke noget som jeg vil bruge en aften på igen efter at have givet det fire forsøg, hvor det ene dog var på peaket af 2 gram svampe, det var den eneste gang det var lidt underholdende
Hvis i gerne vil tage det psykedeliske til et nyt og imo langt federe niveau så prøv det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]