@jeppe20: Ofte er tankens kraft stærkere end man lige tror. Når du går og bliver urolig for bad trip, inden det er overhovedet er blevet relevant, så er det svært at undgå ikke at få noget af den uro og angst med ind i sin skævert. En måde du kan prøve at håndtere det på, er kun at ryge når du er i omgivelser du har det godt med. F.eks ved dig selv med en god ven eller 2, se en sjov film eller hør noget god musik. Prøv at undgå situationerne hvor man måske ikke helt har lyst, eller bare ryger en pind for at... ja ryge en pind.
Selvom det "bare er hash", så er det stadig noget der kan påvirke dig kraftigt, derfor kan du optimere de gange du ryger - ved at sætte lidt forventninger op. Det kunne være i var nogle stykker der tog en filmmaraton med jeres favorit film, spille pc/konsol og lav en nørd weekend - eller hvad der nu har værdi og interesse når i er sammen.
For at give et eksempel på hvordan jeg afleder mine tanker, når der kommer angst/paranioa følelser - samme princip alle steder og situationer jeg er i.
Når jeg sidder hjemme og hører/ser en bil parkere(har terasse lige til p-plads), så føler jeg at nu kommer der nogen og skal smadre mig og min lejlighed. Så siger jeg til mig selv "hvorfor skulle de dog gøre det? og hvem skulle det overhovedet være? hvor mange gange er der ikke lige parkeret en bil derude, fordi der bor andre her også, uden at der er sket bare det mindste?"
Eller hvis jeg går på gaden aften/nattetimer i weekenden, bliver jeg af og til urolig for
eventuelle påvirkede folk lige pludselig røver eller overfalder mig. Igen tænker jeg bare "come on, det sker SÅ sjældent i danmark og hvor mange gange har du oplevet det selv? 0!"
Det får mig i ro med det samme, så er glad for at fokus på almen viden og logik kan hjælpe mig.
Ved ikke hvorfor jeg har udviklet angst specifikt, det er kommet over tid de sidste 3-4 års tid. Mit hashmisbrug har noget skyld at bære - hvilket jeg selv er skyld i, men det er en anden snak

Beklager den lange tekst, men havde lidt mere på hjerte end forventet

Håber det kommer til at gå dig bedre fremover - skriv endelig hvis du oplever forandring

Mvh