Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg har ca røget i 2 år. og så for et halt år siden fik sådan et bad trip. det gjorde så jeg blev lidt angst for at ryge videre, men røg alligevel videre og der skete ikke noget, fik det bare godt som nomalt, nogen af de gange jeg røg videre efter har jeg været meget angst inden jeg gjorde det og nogen gange også i rusen, det er rimelg nyt for mig?
er der noget man kan ryge som ikk gør en angst. så jeg får det som jeg plejer?

hørte nogen snakke om noget fra en indica plante.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Forstår ikke hvad du mener, eller dine formuleringer..

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Hej Jeppe.

Indica, som du selv nævner, virker ofte mere beroligende og afslappende énd sativa-domineret hash/skunk.
Dette kan være med til at give dig mindre "tankemylder" da den generelt set virker mindre psykedelisk.

Det lyder til de efterfølgende gange du har oplevet angst i din rus, også har været de gange, hvor du har følt dig mindre utilpas forud indtaget? Disse to ting hænger uden tvivl sammen, da "stoffer" generelt set forstærker de følelser du i forvejen sidder med.

For mig, lyder det som om, at din dårlige oplevelse stadigvæk sidder I dig og popper frem som uønskede følelser i ny og næ. Mit bedste og eneste råd vil være at holde en god lang pause med cannabis, indtil du er "oven på" psykisk og har fået bearbejdet oplevelsen. Er sikker på din kommende rus også vil være mere gavnlig samt virke bedre, når den modtages af en kamp klar "maskine" så at sige.

God vind herfra.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg kan kyn slutte mig til DIYs råe. Jeg havde det på samme måde i næsten 2 år, det forsvant først da jeg holdte en 4 måneders pause.
Du bør også overveje om det er tilbagevendende tanker og så få løst årsagen dertil
Glem heller ikke, at det er et semipsykedelisk stof du har gang i, hvilket betyder at dit mindsethar stor indflydelse på din rus.

Hvis du nu SKAL ryge, kan du drikke et par øl inden, det dulmer tankerne lidt.

Held og lykke med det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Det er ikke helt unormalt, at opleve angst i forbindelse med at ryge sig skæv. Jeg bøvler stadig med det, men det bliver bedre for hver gang jeg oplever det.

Nu er der også stor forskel på hvilken form for angst du føler og hvilke situationer du befinder dig i.

Mine egne angstoplevelser, i forbindelse med rygning, kom da jeg prøvede at skjule det for mine nærmeste, på trods af jeg egentlig ikke burde lade være på det tidspunkt eller prøvede at holde det hemmeligt.
I dag er det med følelsen af at nu kommer "de og nakker mig, smadrer mig, skærer mig i stykker og stiller mig til offentligt skue". Ved ikke hvem "de" er eller skulle være.

Hvis din angst kommer fordi du bliver for skæv, så er rådet enkelt: Ryg mindre. Lav mildere mix eller sug færre gange.
Ellers er det lidt svært at give et brugbart råd, da du ikke nævner hvordan angsten føles, hvad der sker eller noget andet.

Den med en øl, måske 2 sammen med en pind er faktisk ret afslappende. Man får et lidt andet buzz på, bliver lidt nemmere skæv og kan hjælpe lidt på uro. Vil dog som hovedregel IKKE anbefale at kombinere med alkohol, især når du ikke helt er tryg ved skævheden uden angst - eller at have en metode til at komme på andre tanker.

Mvh

Junior medlem

tak for svarene nu har jeg noget af tænke over

Junior medlem

hej DEN ROLIGE, min angst er at jeg kommer til at frygte at mit badtrip kommer igen stort set hver gang jeg ryger og er skæv

Dedikeret medlem

Hejsa jeppe20!
Den roliges svar er ret godt, hvis du absolut vil forsœtte med at ryge:
Hvis din angst kommer fordi du bliver for skæv, så er rådet enkelt: Ryg mindre. Lav mildere mix eller sug færre gange.
-og mit råd er: ^+ at få tankerne på noget andet, noget roligt og rart inden du ryger.. flyt fokus fra fra ubehaget!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
@jeppe20: Ofte er tankens kraft stærkere end man lige tror. Når du går og bliver urolig for bad trip, inden det er overhovedet er blevet relevant, så er det svært at undgå ikke at få noget af den uro og angst med ind i sin skævert. En måde du kan prøve at håndtere det på, er kun at ryge når du er i omgivelser du har det godt med. F.eks ved dig selv med en god ven eller 2, se en sjov film eller hør noget god musik. Prøv at undgå situationerne hvor man måske ikke helt har lyst, eller bare ryger en pind for at... ja ryge en pind.
Selvom det "bare er hash", så er det stadig noget der kan påvirke dig kraftigt, derfor kan du optimere de gange du ryger - ved at sætte lidt forventninger op. Det kunne være i var nogle stykker der tog en filmmaraton med jeres favorit film, spille pc/konsol og lav en nørd weekend - eller hvad der nu har værdi og interesse når i er sammen.

For at give et eksempel på hvordan jeg afleder mine tanker, når der kommer angst/paranioa følelser - samme princip alle steder og situationer jeg er i.

Når jeg sidder hjemme og hører/ser en bil parkere(har terasse lige til p-plads), så føler jeg at nu kommer der nogen og skal smadre mig og min lejlighed. Så siger jeg til mig selv "hvorfor skulle de dog gøre det? og hvem skulle det overhovedet være? hvor mange gange er der ikke lige parkeret en bil derude, fordi der bor andre her også, uden at der er sket bare det mindste?"
Eller hvis jeg går på gaden aften/nattetimer i weekenden, bliver jeg af og til urolig for eventuelle påvirkede folk lige pludselig røver eller overfalder mig. Igen tænker jeg bare "come on, det sker SÅ sjældent i danmark og hvor mange gange har du oplevet det selv? 0!"

Det får mig i ro med det samme, så er glad for at fokus på almen viden og logik kan hjælpe mig.
Ved ikke hvorfor jeg har udviklet angst specifikt, det er kommet over tid de sidste 3-4 års tid. Mit hashmisbrug har noget skyld at bære - hvilket jeg selv er skyld i, men det er en anden snak :)

Beklager den lange tekst, men havde lidt mere på hjerte end forventet :P Håber det kommer til at gå dig bedre fremover - skriv endelig hvis du oplever forandring :)

Mvh

Junior medlem

tusen tak for svaret {den rolige] nu har jeg i hvert i fald nogen posetive tanker at tænke:]

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv haft angst den gang jeg røg. Jeg ryger ikke mere fordi jeg får ustyrlig og umættelig froder på, plus jeg får det ubehageligt i kroppen. En froder jeg aldrig kan dræbe. Jeg ser det hash vi har i dag som at indeholde alt for meget THC. Lige så snart planten producerer meget THC så, falder CBD'en (Som er anti-psykotiske egenskaber, (anti-angst))

De gange de var slemmest, så følte jeg mig forfulgt de 400m jeg nu havde hjem fra min kammerat. Da jeg nåede til hoveddøren, så havde jeg så travlt med at få nøglerne op af lommen, at jeg knap nok kunne få nøglen ind i låsen.
Jeg husker tydeligt hvor jeg gik i en gammel bydel. Jeg gik så hurtig jeg kunne, uden at løbe. En bil kørte langsomt, i samme tempo som mig. Hver gang der var en gade ud til vejen kunne jeg se bilen. Jeg var helt sikker på at der var nogen ude efter mig (jeg har haft folk der var efter mig, tidligere, så det var ikke 100% urealistisk, selvom det var usandsynligt. På dette tidspunkt var jeg ret paranoid. Jeg var endda blevet bange for mørket. Min logik sagde noget helt andet, og det var var en kamp den tabte til den paranoide følelse.

En dag der kom jeg på et svampe trip sammen med min kammerat. Selve svampe trippet er ikke væsentlig i den her historie. Det er følelsen derefter derimod.

Jeg var slet ikke paranoid mere. Svampene nulstillede min frygt. Jeg skyndte mig ikke længere hjem, og jeg var ikke bange for mørke mere. Det her er mest i forhold til hvad Den Rolige skrev :)!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]