Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
ser sku godt ud :)

svjv så er mh bedst til vegge og hps til blomst, så det er også noget af en nedgradering med en dual spektrum hps i vegge

Junior medlem
Brugeravatar

Crime skrev:
ser sku godt ud :)

svjv så er mh bedst til vegge og hps til blomst, så det er også noget af en nedgradering med en dual spektrum hps i vegge

Takker :)

Og ja. Det der var interessant ved at bruge en dual spektrum nu, var at det ikke var en normal dual spektrum, men en Son-T Agro der ifølge Philips levere 40% mere vækst/blåt lys end de normale dual'er. Den koster også lidt mere end f.eks. en GiB. Der er mange der bruger dem sammen med cooltube da man jo så undgår at skulle skifte pære midt i det hele. De sværger fanatisk til Son-T. Men jeg er ikke imponeret. Jeg har fået bedre resultater ud af mh/hps kombinationen.

Medlem
Brugeravatar

unevahno skrev:
SinseMilla skrev:
Wow der sker da noget :D
Hvis du tilsætter lidt almindeligt postevand til dit ro vand er det muligvis perfekt. Det er jo sådan at planter trives bedst med en lille smule klorin da det dræber bakterier og andet snavs, men får de for meget klorin, ja, så kan de dø. Men du går da rigtigt til den med indkøb :)

Det er ikke for at fjerne klorin jeg ha investeret i et ro anlæg.
Man må ikke bruge klorin i dansk drikkevand, så det problem har vi heldigvis ikke her :)

Det er for at fjerne magnesium og kalk.
Mit postevand har en EC på 0.9, men mit gødningsskema går enten ud fra, at man har 0.2, 0.4 eller 0.6..
Men ja, da planter har brug noget kalk og magnesium har jeg også tænkt mig at blande postevand i, så jeg rammer en EC på 0.2.

Junior medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Det er ikke for at fjerne klorin jeg ha investeret i et ro anlæg.
Man må ikke bruge klorin i dansk drikkevand, så det problem har vi heldigvis ikke her :)

Det er for at fjerne magnesium og kalk.
Mit postevand har en EC på 0.9, men mit gødningsskema går enten ud fra, at man har 0.2, 0.4 eller 0.6..
Men ja, da planter har brug noget kalk og magnesium har jeg også tænkt mig at blande postevand i, så jeg rammer en EC på 0.2.

Nåja, sådan har det da også været i Danmark i nogle år nu. Så må du hente det i en svømmehal. Troede ellers det var derfor du havde købt det anlæg. Det plejer at være derfor man gør det i udlandet.

Vi har forresten præcis den samme EC. Eller ~450-500 ppm i mit tilfælde, med de svingninger der nu er fra producent til producent af et EC meter. Det har ikke været noget problem her, men alt for planterne selvfølgelig. Det lyder som om dine damer har noget luksus at se frem til :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

der er flere ting end kalk og magnesium i drikkevandet der er godt for planten

mit vand ligger på 1.2 ec og 8-9 ph, jeg overvejede også skaffe et RO anlæg, men da jeg læste op på det fandt jeg ud af at det egentlig ikke var nødvendigt medmindre ens vand har absurde mængder af de forkerte ting, og mine planter har på intet tidspunkt brokket sig selvom jeg var meget nervøs over den høje ec

jeg har endnu ikke mødt nogen plante der har taget skade af vores danske vand så længe det er ph justeret, tværtimod næsten, hvis jeg skulle bruge RO, så ville jeg også skulle give dem mere gødning for at ramme samme niveau som de har fået hele tiden

det er nogen år siden at jeg læste rigtig op på det, men mener at RO kun er vigtigt når det er hydro da mange af drikkevandets fordele foregår i jorden

Junior medlem
Brugeravatar

Crime skrev:
der er flere ting end kalk og magnesium i drikkevandet der er godt for planten

mit vand ligger på 1.2 ec og 8-9 ph, jeg overvejede også skaffe et RO anlæg, men da jeg læste op på det fandt jeg ud af at det egentlig ikke var nødvendigt medmindre ens vand har absurde mængder af de forkerte ting, og mine planter har på intet tidspunkt brokket sig selvom jeg var meget nervøs over den høje ec

jeg har endnu ikke mødt nogen plante der har taget skade af vores danske vand så længe det er ph justeret, tværtimod næsten, hvis jeg skulle bruge RO, så ville jeg også skulle give dem mere gødning for at ramme samme niveau som de har fået hele tiden

det er nogen år siden at jeg læste rigtig op på det, men mener at RO kun er vigtigt når det er hydro da mange af drikkevandets fordele foregår i jorden

Ro vand er ikke vigtigt i hydro.

Junior medlem
Brugeravatar

Den er allerede begyndt at vokse erratisk efter jeg smed den i blomst. Og det er jo et meget godt tegn, for så kan det være at teltet ikke "sprænges" denne gang.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

unevahno skrev:

hvis vandet ikke er meget dårligt så er det self ikke vigtigt, jeg prøver selv at argumentere for præcis det, så aner virkelig ikke hvad der skete for den formulering i min halv koger, det jeg nok prøvede at komme frem til er at RO har flere fordele med hydro

min pointe til sinsemilla er bare at RO ikke nødvendigvis gør tingene bedre eller nemmere, nogen tror at det er en stensikker forbedring og at man nøjes med hanevand, men sådan er det ikke altid, der kan både være fordele og ulemper så det skal man have i mente :)

det ser stadig godt ud :) vildt sådan som de vokser i hydro, jeg overvejede selv at køre hydro da jeg købte ind men synes generelt folk påstår at hydro buds ikke kan hamle op med jord i smag/duft/potens, hva er din erfaring med det?

Junior medlem
Brugeravatar

Crime skrev:
unevahno skrev:

hvis vandet ikke er meget dårligt så er det self ikke vigtigt, jeg prøver selv at argumentere for præcis det, så aner virkelig ikke hvad der skete for den formulering i min halv koger, det jeg nok prøvede at komme frem til er at RO har flere fordele med hydro

min pointe til sinsemilla er bare at RO ikke nødvendigvis gør tingene bedre eller nemmere, nogen tror at det er en stensikker forbedring og at man nøjes med hanevand, men sådan er det ikke altid, der kan både være fordele og ulemper så det skal man have i mente :)

det ser stadig godt ud :) vildt sådan som de vokser i hydro, jeg overvejede selv at køre hydro da jeg købte ind men synes generelt folk påstår at hydro buds ikke kan hamle op med jord i smag/duft/potens, hva er din erfaring med det?

Hmmm.. mht smag, der bruger jeg noget der hedder Final Solution fra advanced hydroponics of Holland, så den smager skam fint. Mht til potens, så tog jeg røven på en af mine bekendte der ikke ved at jeg dyrker selv, og lavede en blindtest på ham. Jeg spurgte ham ikke engang selv før han sagde "Er du gal det er stærk medicin det her".. Og han er selv grower. Jeg synes også selv at det er væsentligt stærkere end det stærkeste du kan købe på staden f.eks., ville bare lige have bekræftet at det ikke var totalt placebo, så derfor fik min bekendte lige en håndfuld fra sidste høst uden han vidste det var hjemmelavet. Mht duft, så synes jeg ikke det dufter mere eller mindre end hvad man har cured det til. Det styrer man jo lidt selv, minus sortens duft osv selvfølgelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

unevahno skrev:
Hmmm.. mht smag, der bruger jeg noget der hedder Final Solution fra advanced hydroponics of Holland, så den smager skam fint. Mht til potens, så tog jeg røven på en af mine bekendte der ikke ved at jeg dyrker selv, og lavede en blindtest på ham. Jeg spurgte ham ikke engang selv før han sagde "Er du gal det er stærk medicin det her".. Og han er selv grower. Jeg synes også selv at det er væsentligt stærkere end det stærkeste du kan købe på staden f.eks., ville bare lige have bekræftet at det ikke var totalt placebo, så derfor fik min bekendte lige en håndfuld fra sidste høst uden han vidste det var hjemmelavet. Mht duft, så synes jeg ikke det dufter mere eller mindre end hvad man har cured det til. Det styrer man jo lidt selv, minus sortens duft osv selvfølgelig.

ja okey, kunne være man skulle give det en chance når jeg får lavet mit nye rum, kunne være spændende at lave et side by side med 2 kloner og så sammenligne

og ja det er vanvittigt så potent det kan blive når man selv laver det, det bedste skunk jeg har prøvet har også været hjemmedyrket

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]