martinkjr skrev:
Jeg røg dagligt, ja faktisk som en skorsten fra jeg var 17 og indtil halvandet år siden (rundede 33 for en måned siden - Så godt og vel 15 år og skal regnskabet gøres op ville jeg ligesom dig helst have været foruden. Mange oplevelser jeg er gået glip af fordi, at jeg for alt i verden hellere ville hjem og ryge mig skæv og den typiske ligeglads holdning til alt der følger med et dagligt (mis)brug.
Tak for dit svar også

!
Det er sgu stort at smide en daglig vane der er indgroet gennem 15 år, godt gået!
Personligt har jeg ikke fortrudt det hele, langt fra. Men det er nok ret naturligt at tænke over hvad man ellers kunne have opnået med sin tid og koncentration. Stadig bedre at indse det som 30-årig end 40-årig, så ikke noget tuderi herfra.
martinkjr skrev:
Har som sagt ikke røget i halvandet år nu (ikke en eneste gang) og når succesoplevelsen ved at holde langsomt forsvinder, hvilket for mig var efter nogle måneder off, så opstår der et kæmpe tomrum. Har ligesom dig taget træning til mig og har taget mig sammen til at begynde uddannelsen, jeg altid har drømt om. Motivationen og det er faktisk at få gjort ting er den største bonus ved at holde. Er ikke indædt modstander af den fede i dag og tænker stadig på at ryge indimellem men det er bare ikke sket.
Glæder mig til det bliver min "tur" til at være røgfri 1½ år. Synes ikke succesoplevelsen forsvinder for mig, den bliver fx fornyet hver gang jeg runder en ny måned. Tomrummet har for mig mest noget at gøre med, at jeg har brugt hash som belønning igennem lang tid. Så det handler om at finde en anden måde at forkæle sig selv/feste/slappe af på. Har det på samme måde, det at få gjort noget (mere) ved tingene er noget af det mest motiverende.
Er heller ikke modstander af hash, men indstillet på pausen bliver lang, muligvis permanent. At jeg har problemer med at styre rusmidlet, ændrer ikke på min holdning om at legalisering er vejen frem.
Det lyder kanon du er kommet igang med uddannelse

Hvad har du valgt?