Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

martinkjr skrev:
Jeg røg dagligt, ja faktisk som en skorsten fra jeg var 17 og indtil halvandet år siden (rundede 33 for en måned siden - Så godt og vel 15 år og skal regnskabet gøres op ville jeg ligesom dig helst have været foruden. Mange oplevelser jeg er gået glip af fordi, at jeg for alt i verden hellere ville hjem og ryge mig skæv og den typiske ligeglads holdning til alt der følger med et dagligt (mis)brug.

Tak for dit svar også :) !
Det er sgu stort at smide en daglig vane der er indgroet gennem 15 år, godt gået!
Personligt har jeg ikke fortrudt det hele, langt fra. Men det er nok ret naturligt at tænke over hvad man ellers kunne have opnået med sin tid og koncentration. Stadig bedre at indse det som 30-årig end 40-årig, så ikke noget tuderi herfra.

martinkjr skrev:
Har som sagt ikke røget i halvandet år nu (ikke en eneste gang) og når succesoplevelsen ved at holde langsomt forsvinder, hvilket for mig var efter nogle måneder off, så opstår der et kæmpe tomrum. Har ligesom dig taget træning til mig og har taget mig sammen til at begynde uddannelsen, jeg altid har drømt om. Motivationen og det er faktisk at få gjort ting er den største bonus ved at holde. Er ikke indædt modstander af den fede i dag og tænker stadig på at ryge indimellem men det er bare ikke sket.

Glæder mig til det bliver min "tur" til at være røgfri 1½ år. Synes ikke succesoplevelsen forsvinder for mig, den bliver fx fornyet hver gang jeg runder en ny måned. Tomrummet har for mig mest noget at gøre med, at jeg har brugt hash som belønning igennem lang tid. Så det handler om at finde en anden måde at forkæle sig selv/feste/slappe af på. Har det på samme måde, det at få gjort noget (mere) ved tingene er noget af det mest motiverende.
Er heller ikke modstander af hash, men indstillet på pausen bliver lang, muligvis permanent. At jeg har problemer med at styre rusmidlet, ændrer ikke på min holdning om at legalisering er vejen frem.

Det lyder kanon du er kommet igang med uddannelse :) Hvad har du valgt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 17:28, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Hej Mr. Martin

Det har også hjulpet mig meget at få sat ord på i denne tråd. Det giver et holdepunkt, et sted at parkere tankerne, og muligheden for at høre fra andre - som fx dig der er nået længere i processen, fedt at høre om din oplevelse.

Oplever også det er en langvarig proces. Selvom det for længst er ude af kroppen, er det ikke ude af psyken.
Kan stadig mærke forandringer. Hvor meget der skal tilskrives hashen er svært at sige. Men sikkert er det i hvert fald, at hash ikke har bidraget til min personlige udvikling, misbruget har nærmere bidraget til stagnation/regression.

Det er ikke så meget når jeg er presset/stresset jeg savner røgen, som når jeg skal slappe af og hygge mig/fejre noget. Et sundt forhold til hash, ja det ville være dejligt, men også et meget risikabelt ønske. Hvis jeg skal prøve at ryge engang i fremtiden, så skal alt det her meget mere på afstand, som du også anbefaler.
Så er spørgsmålet jo om lysten (ikke bare tankerne der kommer af den indgroede vane) stadig er der. Der er alligevel også sket en del knap så fede ting i mit liv, som hash har haft en del med at gøre, det reducerer også lysten at tænke på det.

Er selv ingeniør fra AAU, så synes det lyder som det ideelle uddannelsesvalg :wink:
Held og lykke til dig også!

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 17:29, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Godt nytår!

Kl. 23.59 i går fandt jeg mig selv stående på en altan i Ørestad, mellem to personer der hver have en kl. 12 joint. På trods af gentagne invitationer/krav om at ryge med gjorde jeg det ikke. Var måske en lille smule fristet et kort øjeblik, da jeg mærkede efter havde jeg egentlig ikke lyst. I dag er jeg glad for at jeg lod være. Kunne da nyde lugten i det mindste.

HP:
Det er også det jeg siger til mig selv, at jeg er kommet videre. Og så kan jeg vælge at se mine dumheder som lærepenge, der skulle betales for at komme dertil hvor jeg er i dag.
Vil nok stadig mene jeg stadig er afhængig, det ligger lige under overfladen og venter på at blive udløst igen. Har jo prøvet at stoppe før, så ved hvor hurtigt jeg er tilbage i den gamle rille, hvis jeg falder i bare "en enkelt gang". Som det er nu elsker jeg rusen (ikke alt det der følger med den), men det er muligt, at oplevelsen vil virke anderledes engang i fremtiden. Igen er det noget med at der skal gå en længere periode.

Insane psychedelia user!

Godt nytår remorsefulsmoke og godt gået - den kan være svær når man står i den :)

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 17:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Status i januar

Det går meget bedre med søvnen! Især over de sidste par uger er det blevet bedre.
Nu er det efterhånden blevet til jeg sover 6-7 timer og vågner udhvilet de fleste nætter. Hvilket er en bedring jeg er ekstremt glad og taknemmelig for - hvad end den kommer af.
Hvad har jeg gjort:
- Står op samme tidspunkt/tættere på samme tidspunkt hver dag - lettere at holde når man er ok frisk fra morgenen.
- Fik en håndfuld 5-htp kapsler af en kammerat. Dem prøvede jeg med til indsovning, og synes det hjalp. Nu har jeg ædt dem jeg fik, og ser ikke noget behov for at skaffe flere. Ved ikke om det kan have hjulpet til at "resette" min søvn at jeg brugte dem en uges tid (?) - men fakta er min tilstand er forbedret efter at jeg har gjort det.
- Så er der noget mere personligt, der handler om at reducere stress. Stress kommer af de ting jeg ikke får gjort noget ved, så det er i bund og grund at få handlet på det der skal handles på, og fravælge/beslutte at glemme de ting der ikke skal handles på. Overskuddet til at tage tyren ved hornene er stigende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke med det hele, RemorsefulSmoke

Jeg går snart selv ind i 4. måned uden cannabis. Det er en lækker følelse og jeg har ikke på noget tidspunkt haft lyst til at ryge, selvom jeg i lidt over 15 år har haft et dagligt forbrug. Good vibes herfra. Jeg håber du får opløst din stress.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er også på fjerde måned, men jeg har med på fem joints i alt siden da. Jeg blev skæv én gang.

Synes det går okay, men savner det stadig. Alt er jo en balancegang.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

knarkdrengen skrev:
Tillykke med det hele, RemorsefulSmoke

Jeg går snart selv ind i 4. måned uden cannabis. Det er en lækker følelse og jeg har ikke på noget tidspunkt haft lyst til at ryge, selvom jeg i lidt over 15 år har haft et dagligt forbrug. Good vibes herfra. Jeg håber du får opløst din stress.

Godt gået, du må have røget din kvote så, siden du slet ikke har haft lyst til at ryge :D
Selv får jeg stadig af og til et indfald - ikke egentlig rygetrang, mere tanker om hvordan en god hash smager og hvordan rusen føles.

spaffeh skrev:
Jeg er også på fjerde måned, men jeg har med på fem joints i alt siden da. Jeg blev skæv én gang.

Synes det går okay, men savner det stadig. Alt er jo en balancegang.

Jeg var nok gået i fælden med dagligt forbrug hvis jeg havde røget med på nogen joints, der skal i hvert fald gå lang tid før det evt. prøves :)

Medlem

Status ved ca. ½ år

Tja. Nu er det et halvt års tid siden jeg stoppede med hash, og det bliver mindst et halvt år mere. Når jeg læser tilbage i tråden og ser hvor jeg startede, så hælder jeg til pausen bliver endnu længere.

Min søvn er mere eller mindre det samme som sidste indlæg. Så har stadig svært ved at falde i søvn, og af og til har jeg stadig en dårlig nat.
Prøvede at købe de antihistaminer/hostesaft der blev anbefalet længere oppe i tråden, men det gjorde ikke noget for mig.
Har købt melatonin 3mg hjem fra UK. Min oplevelse er de hjælper på søvnens kvalitet, men hjælper ikke så meget med at falde i søvn.
Det der derimod hjælper er at jeg får lavet det jeg har sat mig for i løbet af dagen, at undgå lange lure, og at undgå koffein.

Det jeg er nået frem til, er det sandsynligvis ikke er hash i sig selv jeg har fået søvnproblemer af. Det er mere at mit forbrug resulterede i dårlige vaner med at være udsætte ting eller simpelthen være mere ligeglad. Og da jeg stoppede med hash så forsatte den adfærd, men hvor jeg nu havde et problem med min apati/konsekvenserne af min apati.
Når man så er havnet i en tilstand tror jeg også på den tilstand har en form for inerti. Så selv om jeg har reageret på der, gik der tid før det blev bedre, og der vil gå endnu mere tid før det bliver endnu bedre.

Insane psychedelia user!

Tag til lægen og bed om indslumringspiller fx zolpidem.
De er helt fantastiske til at give en hurtigere og mere sammenhængende søvn.
Jeg tager en halv når det er påkrævet og absolut max tre gange om ugen.
To gange i ugen med en halv er absolut mest anbefaldelsesværdigt for så når der ikke at opstå tolerance og en halv er nok til at sku be mig i drømmeland.
Har den samme oplevelse af melatonin, nemlig bedre søvn kvalitet, men ikke noget som får mig til at sove.

Godt du holder fast i din beslutning - giv det lidt mere tid og din søvnproblematik vil ændre sig til det bedre, det har ihvertfald været min oplevelse.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]