Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey med jer.

Det er min første tråd herinde men har skam lusket lidt rundt før :)

Jeg vil gerne høre om der er nogle af jer der har erfaring med at lave ekstrakt af Kanna. Har haft en portion på omkring 13 gram pulviseret Kanna. Jeg har i en periode på 4 timer indtaget omkring 3,5 - 4 gram af kannaen (røget omkring 700 mg, sniffet omkring 300 mg, resten lavet i grøn the med honning) indtil videre har jeg ikke kunne mærke nogen effekt som sådan, kun en lille smule . Efter at have læst andres resultater af urten, er jeg overbevist om at effekten kan forhøjes på en bedre måde, og flere beskriver også, at den ekstrakte version af kanna er at foretrække, hvis man vil opnå en stimulerende rus.

Jeg har derfor besluttet at bruge resten af kannaen til at lave et ekstrakt, men synes at jeg mangler noget konkret Info omkring at lave ekstrakt af lige præcis kanna (det skal lige siges at jeg er HELT ny på området) Så derfor håber da, at der er nogle af jer kloge hoveder herinde som har erfaring med det, og evt. kan være søde lige at skrive en kort guide til hvordan man udfører sådan et lille projekt på korrekt-vis? :D

Er med på at man kan lave ekstrakt med brug af alkohol, men aner ikke hvor længe det skal ligge i alkoholen osv.

Er der en hurtigt metode at lave kanna ekstrakt på?

Har søgt på nettet og fundet lidt forskelligt omkring ekstrakt af diverse urter, her i blandt Kratom, men jeg har ikke kunne finde noget omkring kanna.

Håber at nogle af jer kan hjælpe og på forhånd tak :)

Medlem
Brugeravatar

Kanna giver slet ikke den store rus alene, det er meget mildt. Indtag det sammen med noget cannabis i stedet.

Medlem

Det er også planen, at det bl.a. skal ryges med cannabis, men den dårlige smag og de store mængder der skal til, umuliggører det næsten for mig. Har læst at ekstraktet virker bedre med cannabis, og at smagen ikke skulle være lige så slem.

Jeg forventer på ingen måde en vanvittig rus, men derimod en behagelig lille hygge rus, og det virker til at der er mange der har haft gode erfaringer med det, men det er som regel de ekstraktede versioner der er blevet talt rigtig godt om.

Medlem

Jeg prøvede at lave en ekstrakt af det resterende Kanna på 9 g. Det gik ikke helt som forventet. Her er hvad jeg gjorde:

Hældte kanna pulveret i en gryde sammen med en sjat ethanol (omkring 100 ml)

Kogte det op med svag varme indtil ethanolen fordampede (omkring 25-30 min) og det blev til en fyldig paste.

Jeg hældte pasten på et kaffefilter ovenpå en kop, og ventede så på at dryppede ned med den fyldige væske.

Da der var gået noget tid opdagede jeg, at der ikke var kommet noget væske i koppen fra pasten i koppen, det hele var nærmest bare blevet suget ned i kaffefilteret, tror jeg er kommet til at lade for meget af ethanolen fordampe i gryden. Jeg lod derefter kanna'en ligge og tørre. Da det var tørret virkede konsistensen og smagen helt anderledes. Det virkede mere fyldigt og smagen var mere bitter og en lille smule mere narkotisk, end det var før opkogningen.

Jeg prøvede istedet at putte 0,5 i en joint med noget skunk, og derefter drikke omkring 1 g sammen med noget juice, og lige pludselig kunne jeg mærke effekten snige sig på, meget endda! Det virkede mest af alt som en moderat dosis MDMA men varede ikke mere end 5-10 min, derefter mærkede jeg bare en afslappende men frisk stimulation i 1 1/2 til 2 timer. Jeg redoserede flere gange med 1 g af gangen for at mærke den kraftige effekt, og det virkede skam. Jeg havde en hyggelig aften/nat og vågnede op ned en lidt træt fornemmelse hen af dagen, en lille smule ala alkoholiske tømmermænd men ikke lige så markante. Må sige at jeg er blevet ret imponeret over denne urts effekt, men effekten viste sig først rigtig efter det var kogt op med ethanol, måske det har fået sat lidt gang i det på en eller anden måde?

Grunden til at jeg skriver at det ikke gik som forventet, er at jeg ikke fik noget som helst ekstrakt ud af det. Næste gange vil jeg lade den opkogte kanna paste være mere våd i konsistensen når jeg ligger den på filteret, så får jeg forhåbentlig også noget koncentreret pulver ud af det, når ethanolen er fordampet i koppen.

Hvis nogle læser det her, og ved at jeg kan gøre det bedre/anderledes ift. Fremgangsmåden af ekstrakten, må i hellere end gerne byde ind :) det er jo som sagt første gang jeg ekspimenterer med sådan noget her, så det kommer ikke bag på mig hvis jeg har mangler eller lignede ift. Fremgangs metoden.

God weekend derude :)

Medlem
Brugeravatar

Hey Haysan.

Det var da surt! næste gang prøv uden varme!

Du kan anvende ethanol eller acetone. Vil tro acetone er bedre til formålet.
Lad dit materiale trække i acetone i en uges tid - filtrer - og fordamp opløsningen uden varme(!). En gut på internettet påstår har opnået 1% af start materialet og vurderet det til at være ligeledes potent. Hvilke alkaloider der præcist opnåes vides ikke helt.

Ren memsembrine er en olie og er lidt mere kompliceret at isolere, og kan ikke rigtigt betale sig med mindre du har en god sjat kanna til at starte med. mhtt. mekaniske spild. Det kan dog godt lade sig gøre. Fremgangs metoden kan findes på google og minder lidt om STB teknikker. ala - Base - træk- ph juster - filtrer - ph juster - træk/filtrer - fordamp/isoler.

Held og lykke næste gang.

Medlem

Tak for svaret :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tyg på 0.3-0.5g kanna til det forsvinder,slug saften og du vil blive overrasket. Det smager ikke fantastisk og virkningen er kort, men er en sjov lille ting at have til en overskyet dag.

Medlem

Men er der nogle der kan svare mig på om den førnævnte fremgangsmetode, som jeg brugte med at opkoge materialet i ethanolen - i princippet - vil kunne fungerer?

Glemte forresten også at nævne, at jeg havde brugt dobbeltfilter da jeg skulle filtrere materialet efter opkogningen, er rimelig overbevist om, at det har forhindret meget af væsken i at løbe ned. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på :roll:

Medlem

bindegal skrev:
Tyg på 0.3-0.5g kanna til det forsvinder,slug saften og du vil blive overrasket. Det smager ikke fantastisk og virkningen er kort, men er en sjov lille ting at have til en overskyet dag.

Det lyder effektivt :) Jeg prøvede også at hælde omkring 0.8g på tungen og lade det ligge i 1-2 min. Hvorefter jeg skyldede ned med juice, der fik jeg også en meget akut og kraftig virkning. Kan klart anbefales.

Dog er det ikke just en behagelig måde at indtage kanna på, og det er dét, der er pointen med at lave ekstrakt af det. Så man kan nøjes med at putte en smule i en cannabis joint, eller evt. sniffe små lines af det (mange beskriver dette som meget effektivt med ekstrakt)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]