Jeg prøvede at lave en ekstrakt af det resterende Kanna på 9 g. Det gik ikke helt som forventet. Her er hvad jeg gjorde:
Hældte kanna pulveret i en gryde sammen med en sjat ethanol (omkring 100 ml)
Kogte det op med svag varme indtil ethanolen fordampede (omkring 25-30 min) og det blev til en fyldig paste.
Jeg hældte pasten på et kaffefilter ovenpå en kop, og ventede så på at dryppede ned med den fyldige væske.
Da der var gået noget tid opdagede jeg, at der ikke var kommet noget væske i koppen fra pasten i koppen, det hele var nærmest bare blevet suget ned i kaffefilteret, tror jeg er kommet til at lade for meget af ethanolen fordampe i gryden. Jeg lod derefter kanna'en ligge og tørre. Da det var tørret virkede konsistensen og smagen helt anderledes. Det virkede mere fyldigt og smagen var mere bitter og en lille smule mere narkotisk, end det var før opkogningen.
Jeg prøvede istedet at putte 0,5 i en joint med noget skunk, og derefter drikke omkring 1 g sammen med noget juice, og lige pludselig kunne jeg mærke effekten snige sig på, meget endda! Det virkede mest af alt som en moderat dosis MDMA men varede ikke mere end 5-10 min, derefter mærkede jeg bare en afslappende men frisk stimulation i 1 1/2 til 2 timer. Jeg redoserede flere gange med 1 g af gangen for at mærke den kraftige effekt, og det virkede skam. Jeg havde en hyggelig aften/nat og vågnede op ned en lidt træt fornemmelse hen af dagen, en lille smule ala alkoholiske tømmermænd men ikke lige så markante. Må sige at jeg er blevet ret imponeret over denne urts effekt, men effekten viste sig først rigtig efter det var kogt op med ethanol, måske det har fået sat lidt gang i det på en eller anden måde?
Grunden til at jeg skriver at det ikke gik som forventet, er at jeg ikke fik noget som helst ekstrakt ud af det. Næste gange vil jeg lade den opkogte kanna paste være mere våd i konsistensen når jeg ligger den på filteret, så får jeg forhåbentlig også noget koncentreret pulver ud af det, når ethanolen er fordampet i koppen.
Hvis nogle læser det her, og ved at jeg kan gøre det bedre/anderledes ift. Fremgangsmåden af ekstrakten, må i hellere end gerne byde ind

det er jo som sagt første gang jeg ekspimenterer med sådan noget her, så det kommer ikke bag på mig hvis jeg har mangler eller lignede ift. Fremgangs metoden.
God weekend derude