Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 18:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Check lige dette her ud:

Citat:
Symposium: Politik og Psykedelisk Medicin.
Efterfest med Purple Haze og Skovsyren.

Dette symposium vil sætte fokus på de helbredende og heuristiske potentialer som psykedeliske stoffer har. I 50’erne og 60’erne var der en hel del videnskabelig forskning med lovende resultater. Denne forskning blev af politiske årsager stoppet og medicinen blev ulovlig. Hvorfor? Siden ”War on drugs” startede, er der flere end nogen sinde der indtager illegale rusmidler. Lande som Portugal, der har dekriminaliseret brugen af rusmidler, har positive resultater. Kan vi lære noget af dem?

Nu er forskning i psykedelisk medicin genoptaget i flere lande, bl.a gennem den amerikanske organisation MAPS. Der forskes bl.a. i at behandle depression med psilocybin. 600.000 danskere med depression er dagligt på antidepressiv medicin, på trods af at den positive virkning er usikker, og bivirkningerne er mange.

Symposiet byder på personlige historier, facts, cases, bidrag fra forskellige forskere og debat om politik og psykedelisk medicin. Der vil blive kastet lys over nogle af de ovennævnte problemstillinger og over det faktum at flere og flere søger til syd- og nordamerikanske indfødte shamaner for at deltage i ceremonier med psykedelisk plante medicin.

Bekræftede navne indtil videre:

David Erritzøe, der arbejder som læge og hjerneforsker på Imperial College i London, er involveret i at undersøge, hvordan indgift af potente rusmidler, herunder psykedeliske stoffer og ecstasy, påvirker hjernen hos både raske personer og personer med psykiske lidelser. Sigtet med denne forskning er dels bedre at forstå stofferne, dels bedre at forstå hjernen, dels at afdække sådanne stoffers potentiale som støtte til psykoterapi til personer der lider af fx depression, angst, afhængighed eller post traumatisk stress.

Sebastian Leth-Petersen, forsker som PhD studerende på Københavns Universitet - PharmaSchool i psykotrope stoffers medicinalkemi, med fokus på at undersøge hvordan psykedeliske stoffer virker i hjernen. Målet er at belyse biokemiske processor der styrer forskellige aspekter af menneskelig bevidsthed, via design, syntese og biologisk karakterisering af kemiske stoffer.

Alex Frank Larsen, journalist, forfatter og TV-producer, fik i 1986 Cavlingprisen "for hans stædige og vedholdende journalistik omkring behandlingen af patienter, som har fået LSD i medicinsk sammenhæng. Det er komiteens opfattelse, at det førte til lovgivningen i 1986 om erstatning til LSD-ofre". Han har bl.a. skrevet bogen "De Sprængte Sind" om sagen, samt produceret en TV-dokumentar af samme navn.

Jacob Moth - komponist, musiker og forfatter til den selvbiografiske bog "Natsommerfuglens Land", som beskriver Jacobs egen indre proces, faciliteret af bl.a. psykedeliske stoffer, diverse psykoterapeutiske teknikker, samt en omfattende yoga- og meditationspraksis.

Fanny Brandt - biolog og meditationslærer, samt skribent gennem mange år på den danske harm-reduction webside: psychedelia.dk. Hun vil berette om den psykedeliske oplevelse ud fra egen erfaring, og beskrive hvilken betydning hendes mange trip har haft, for hendes forståelse af verden.

Jesper Vad Kristensen er uddannet økonom ved Handelshøjskolen i Aarhus og arbejder i dag som IT konsulent og analytiker. Jesper er bestyrelsesmedlem i Gadejuristen og har deltaget i flere internationale konferencer om rusmiddelpolitik. Han er også forfatter til online-bogen "Cannabismyter". Ved siden af dette plejer han sin indre iværksætter og er gift og har en datter på 12 år.

Venue er Dome of Visions, Søren Kierkegaards plads, 1016 København K

Der afholdes efterfest på Huset i Magstræde, som ligger ca 800 m fra Dome of Visions. Her byder vi på unikke koncerter med Purple Haze + Skovsyren + Mønsterhed + dj Ras money + deco og visuals af Oculastic + Acid monkeys on Bicycles ~

P r o g r a m :
2000 Mønsterhed
2130 Purple Haze
2245 Ras Money
2330 Skovsyren
0130 dj
0200 end

Symposiet er desværre udsolgt nu, men der er stadig billetter at få til efterfesten

Køb billet: https://www.place2book.com/da/choose_ti ... 11ad5b03b4

Facebookside symposiet: https://www.facebook.com/events/1410227429290554/

Facebookside efterfesten: https://www.facebook.com/events/614130245390318/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prisen bliver 200 for hele dagen, 100 for studerende og kontanthjælpsmodtagere. Der er desuden planer om en koncert efterfølgende, dette vil blive annonceret særskilt.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det lyder spændende, jeg kan dog ikke deltage

Junior medlem
Brugeravatar

Lyder interessant. Møder man bare op og betaler ved indgangen eller skal man melde sig til?

Site Webmaster
Brugeravatar

Karmasmølf skrev:
Lyder interessant. Møder man bare op og betaler ved indgangen eller skal man melde sig til?

Det bliver muligt at købe billetter på forhånd, har jeg ladet mig fortælle. Der kommer noget forsalg på et tidspunkt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke præcist hvornår der åbnes for billetsalget, men det sker inden for et par uger. Jeg har tilføjet link til eventet på facebook, og hvis antallet af tilmeldte er et udtryk for hvor mange der reelt vil købe billetter, så bliver der rift om dem, da Dome of Visions kun er godkendt til 150 mennesker!

Jeg skal nok sige til så snart jeg ved mere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Seneste nyt er at Alex Frank Larsen, journalist og forfatter til bogen "De Sprængte Sind" om de danske LSD-forsøg på Frederiksberg hospital, også er at finde blandt foredragsholderne.

Medlem

йети skrev:
Seneste nyt er at Alex Frank Larsen, journalist og forfatter til bogen "De Sprængte Sind" om de danske LSD-forsøg på Frederiksberg hospital, også er at finde blandt foredragsholderne.

Fedt fedt fedt fedt!!! Man bliver jo nødt til at tage turen fra det Mørke Jylland... Er der andre herinde fra, der har planer om at tage turen fra Jylland? Man kunne jo evt. følges

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Jeg vil helt sikkert overveje det! Vil rigtigt gerne følges hvis det er, men skal lige tjekke kalenderen først. Må nok hellere få skaffet mig de sprængte sind og tygge den igennem på fohånd. Røver et antikvariat senere idag :D

Medlem

Deus vult skrev:
Jeg vil helt sikkert overveje det! Vil rigtigt gerne følges hvis det er, men skal lige tjekke kalenderen først. Må nok hellere få skaffet mig de sprængte sind og tygge den igennem på fohånd. Røver et antikvariat senere idag :D

Jeg er mere end klar! Hvis du vil have lidt hurtig info om hvad der skete i kælderen på Frederiksberg hospital(de sprængte sind) så lavede jeg en tråd for noget tid siden, hvor en journalist og Peter Lund Madsen snakker det hurtigt igennem (blandt andet). Sindsygt spændende. Og skræmmende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Pis pis og pis, jeg skal til bryllup den dag... Og antikvariatet havde ikke de sprængte sind, den plan var dømt til at kuldsejle...

Site Webmaster
Brugeravatar

Deus vult skrev:
Pis pis og pis, jeg skal til bryllup den dag... Og antikvariatet havde ikke de sprængte sind, den plan var dømt til at kuldsejle...

Du kan låne De Sprængte Sind på biblioteket. Der kan du også låne Jakob Moths Natsommerfuglens Land.

Danske biblioteker er generelt godt udstyret når det kommer til psykedelisk literatur.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Har længe gerne ville læse den, og den virker som en bog der er værd at have i samlingen, det gør de begge, så jeg tror jeg må ud og kigge noget mere. Hvis der går alt for lang tid må jeg jo ty til biblioteket, men tak for info :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Grundet den enormt store tilslutning på facebook, er symposiet flyttet til KPH Volume, som kan rumme væsentligt flere deltagere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Både godt og skidt med location ændring. Godt at der kan være flere. Skidt med KPH Volume. Det er satme et skodsted. Regner dog med at komme alligevel :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så er Billetsalget gået igang!
Den nye Fb side for eventet i KPH-Volume: https://www.facebook.com/events/1410227429290554/

Herfra kan I også købe billetter, både til Symposiet og til Efterfesten. Symposiet slutter 19:30, herefter følger en pause til klokken 21, hvorefter EFTERFESTEN starter på samme adresse. Her har vi den ære at byde på en dobbelt koncert med to danske syrerock bands: Purple Haze og Skovsyren, samt DJ Ras Money. Festen kan fortsætte frem til klokken 5 om morgenen.

Hilsen Fanny

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Er det sådan at der er nogen der filmer nogle af foredragene? Ville rigtig rigtig gerne være med, men overskuddet er der bare ikke lige for tiden... :(

Junior medlem

Hmmm, det ser ud som om en tur til gode gamle KBH er på plads.
Stort thumbs up til arrangørerne!

Medlem

Snoezel skrev:
Er det sådan at der er nogen der filmer nogle af foredragene? Ville rigtig rigtig gerne være med, men overskuddet er der bare ikke lige for tiden... :(

Yeti kan du forhøre dig om det blir fillmet?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Toxie Foxy skrev:
Snoezel skrev:

Yeti kan du forhøre dig om det blir fillmet?

Det er jeg ret sikker på at det gør. Enten af os eller af en journalist, som har spurgt os.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]