Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Har gennem længere tid forsøgt at få styr mit kokainforbrug.
Har været blandingsmisbruger (perioder mere omfattende end andre) siden jeg var 17 og er nu 25..
Har i denne periode mostly drukket og røget tjald som standard, men med tiden flere og flere stoffer..
Som det ser ud nu drikker jeg gerne en 10-15-20 genstande om dagen og ryger lidt tæt..
Det der tynger mest er at give slip på kokainen nu.. tager det stort set dagligt, hvis ikke noget andet.
Kokain er i hvert fald foretrukken og er også begyndt at rense og ryge det efter mine næsebor en dag hang i hudlapper..

I starten var det rarere at indtage det på den måde, men oplever den samme mani omkring indtag som da jeg sniffede og endnu værre bivirkninger.. (følte i starten rygning gjorde mig mindre anspændt)
Nu har jeg bare svært ved at stoppe festen, selvom det føles som om mit hjerte er ved at poppe ud af kroppen..
Aner heller ikke hvad jeg laver med det? har bare fået en ske og salmiak i hånden, ved jo ikke en skid om kemi,,
Får lidt ondt i lungerne når jeg ryger og har ikke tænkt på at dække snuden når jeg koger..
Er jo udemærket klar over det er farligt hvad jeg laver.. er bare endelig begyndt at studse over forskellige ting ved projektet..
Varme kemikalier, giftige dampe, bearbejdning med kemikalier, risiko for overdosering?
Min krop og psyke får det vildt i hvert fald.

Har lige haft en måneds tid uden coke dog, men nu sniffer jeg dagligt og er også begyndt at base igen ..
Har prøvet forskellige tilbud fra Kommunen og er også sygemeldt på andet år nu, men det eneste der rent faktisk har lagt lysten på hylden lidt har været LSD, fisse og gode venner.. Men faldt lidt af min lykkerus..
Prøver dog at holde igen, men der bliver ved med at være en sidste gang jeg skal ryge coke.. Lige en gang mer..

Har prøvet antabus for at se om det hjalp med at holde igen med andre substanser, men med mit blandingsmisbrug er det et problem at jeg ikke kan benytte mig af f.eks. benzo'er mod abstinenser...
Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe ting an længere.. før hen var det bare lidt afstand til tingene og pause den, men denne gang synes jeg godt nok det er svært.. Kan sige i fuld alvor det ene sekund jeg vil ligge det på hylden, men kommer der noget inde for rækkevidde er jeg på det igen uden spørgsmål.. Ellers er jeg også bare god til at gøre det til en mulighed.

Det tåbelige er nu at jeg knap ved hvad mit spørgsmål lyder på, og er vist heller ikke bare ét..
Ved jo godt at det er dumt hvad jeg har gang i og at jeg bør stoppe.
Savner måske også bare noget dialog omkring hvad jeg har gang i.. Folk i min vennekreds ved godt jeg er blæst, men rygekokain og for den sags skyld heroin er bare ikke emner jeg har turde at vende med alle jeg kender..

Insane psychedelia user!

Har du været forbi misbrugscentret og behandling?
For det lyder til du har brug for hjælp og det er ingen skam at indrømme, at man har mistet kontrollen og har brug for hjælp.
Mit spørgsmål til dig er om du ikke kunne tænke dig og vinde livet tilbage? Stoffer er fede som et krydderi, men når de tager kontrollen og bliver omdrejnings punktet i ens liv, så går det fede ligesom af det.
Pt drejer det sig primært om at du skal tage en beslutning og holde fast i den dag fra dag.
Prøv og lav en liste med det positive og det negative stofferne gør ved dig.
Overvej om det er det værd og se om du ikke kan finde motivationen til at gøre noget ved dit misbrug.
Stop med det hele eller stop med det som fylder mest (kokain og eventuelt alkohol) og rygen masse hash i en periode eller gå all in og søg hjælp.

Mvh

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej CrackerJoe, tak for din historie og din ærlighed. Det er et heftigt misbrug du der beskriver, og du virker som om du godt er klar over det, men bare trænger til et skub i ryggen og den rigtige grund til at gøre noget ved det.
Lige pt er dit kokainmisbrug nok det største problem rent sundhedsmæssigt, men alkohollen er også med til at sløve din dømmekraft, så du lettere falder for fristelsen til at ryge mere kokain, så spørgsmålet er om du kan trappe ud af kokain, så længe du er fuld? Desuden er 10-20 genstande om dagen også pænt skadeligt for din krop!
Spørgsmålet er hvad du vil? Hvad håber du på at opnå, ved at have oprettet denne tråd? Jeg tænker at du dybest set ønsker at holde op, men har brug for de gode argumenter fra os andre. Ok, here goes:
Hvad er det som banker på din bevidsthed, når du vågner op om morgenen, som får dig til at tage den første genstand, og ryge dit pep-stof? Er det angst, Er det smerte, er det depression? Eller er det bare skæbnen, at du kom til at anlægge en attitude af at være en dødsforagtende sej mother-fucker, så din dødsdrift gik af sporet og løb af med dig? Og nu vågner du langsomt op der ude på dybt vand, og begynder at forstå hvor du er..
Hvad fik dig til at gå så lang ud? Var det overhovedet planlagt, eller skete det bare?
Uanset hvad din grund er, tror jeg at du har brug for hjælp til at face det som du flygter fra. Jo mere man flygter fra sig selv, jo sværere bliver det at blive indhentet. Men trøst dig: mere dødsforagtende og sej kan du ikke blive, end når du holder op med at misbruge dine stoffer, tager en kold tyrker og ser dæmonerne i øjnene ;)

Bliv ved med at holde os opdateret om hvordan det går. Hvis du har mod på det, så planlæg en udtrapning af kokainen og også gerne alkohollen, og brug denne tråd som din livsline.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Trak lidt i land.. sidst jeg begyndte at base igen vidste jeg egentlig godt det var bar for at være tværs og lovetrouble, men endte tit med at stille salmkiakken fra mig fordi jeg var lige så skræmt som jeg var tiltrukket.. detoxede på en trancefestival i sommers og havde nogle heftige trips og støtte fra de bedste.. det fik sat det i et andet lys.
Har også haft svært ved at skrive herinde igen, fordi jeg er bange for det lyder som om jeg overdriver,, mit forbrug variere, men har været blandingsmisbrug siden jeg var 17,
Har taget stoffer ca dagligt siden posten (dog en måned uden coke)
Men igår faldt vi i igen og jeg besluttede mig for at base, når vi skulle tage coke alligevel.
Det er jo det der har trukket i mig.. og det gør det hver dag selvom jeg ikke engang har baset så længe. Har dog haft et godt problem coke da jeg påbegyndte, så det fik måske hurtigt også bare kløerne om mig. Men kunne ikke rigtigt sniffe da jeg skiftede til base.
Nu har jeg baset de sidste par døgn, men det er svært at rigtigt nyde mere end de første hoveder. og så køre jeg hårdere og hårdere på, selvom jeg kan mærke jeg får det spidst.
Og nu er det slut og kunne heldigvis ikke finde mere nu.
Men det er den samme process hver gang jeg tager det bare en gang. uanset om det er 3 dage eller en måneds mellemrum. Har heldigvis ikke baset i nogle måneder, men bliver ligeså grebet som da jeg skulle slippe den sidst.. men det er bare det eneste der er i hovedet.. har spist 5 aprazolam og en valium, drukket lidt over 6 genstande og røget lidt opium. tog toppen af det. ville have rendt byen tynd for at få et hit mere Og verdens smukkeste pige ligger i min seng og jeg kan ingengang give mig hen til det.. det er som alle de naturlige glæder der fik en til at snappe ud af sit lort og slappe bliver sværre og sværre at for tage til sig fordi jeg altid er et andet sted mentalt.. der er ikke rigtig noget der duer længere. hverken the real world eller den ieg plejede at flygte i. nu er jeg bare endnu mere splittet. hvis jeg ryger igen i morgen, tror jeg det ender som før hen. og det gør mig ingen gang glad alligvel.
Føler ikke jeg har skide meget at byde på snart.

Og tak for svar, vender tilbage igen. Havde bare lige nogle tanker der skulle ud nu..

Junior medlem

Subutex gjorde tricket lidt.. selvom jeg ved det ikke er løsningen. der er i det hele taget ikke noget der hedder substitutter der relevante for mig længere.. Havde en weekend hvog jeg startede med spæd om lørdagen så aprazolam, så tog forskellige slags kiks. til lørdag hvor jeg vekslede mellem benzo og amf og så tl sidst to slags kiks, for så at slutte af med subutex. (8mg) Har har aldrig prøvet det før og var lidt svært at dosere (især på kiks) og var også i tvivl om hvor længe siden det var jeg havde spist min antabus. (minne venner sagde 2 og jeg spiser 800 mg antabus)
Havde ikke sovet eller spist fra torsdag da jeg startede til søndag aften. tog vist subutexen søndag morgen.
Brækkede mig et døgn og var egentlig tak nemlig for bare at være i live.. men har stadig lyst til mere nu?!
Min fornuft ved godt bedre, det er bare som om jeg ikke lytter til den. Det er blevet for svært efterhånden..
Hvilket ogsp gøre det svært at nyde en rus, når det føles som et nederlag og jeg ikke kan håndtere det alligevel.
Føler mer og mere bare det er hvad jeg kender og kan.. og jeg vil utrolig gerne tilbage nu, men jeg ved ik hvad det er mere.

Junior medlem

Har prøvet at svare jerse spørgsmål længe, men har det med bryde ud i gråd og føle mig ynkelig..
Havde måske en idag om at være badass da jeg var 15-20 og nu hænger jeg bare fast.
Og det er svært for mig at smakke om fordi jeg jo godt kender roden til mig misbrug.. ptsd, angst/social angst. Det startede mest at tage fart mit misbrug fordi jeg var angst om natten og oplever søvnparayse. (dårlige minder fra barndomsnlætter) så turde ikke sove før jeg var helt "slukket"
Og socialt var alkohol og stimulanser jo perfekt.... til at begynde med.. men coke dagligt gjorde det bare værre med tiden..
Ved ikke hvad jeg vil med den her tråd... ved ikke rigttig noget mere.. som om intet er godt nok mer.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Måske er hovedproblemet dit alkohol problem. Det var det i hvertfald for mig. Det fik mig til at gøre dumme ting som at begynde at tage stoffer, for så at blive afhængelig af dem. Dømmekraften med et alkoholmisbrug på 18 genstande har jeg selv været oppe på. Kan der ikke være mulighed for at du kunne henvende dig til både misbrugscenter samt alkoholcenter, det er det jeg selv gør nu her. og jeg er blevet clean, rimelig hurtigt. Det med antabus er altså en god ide, måske du kunne lave en ordning med dem om du kunne hente dine benzoer til udtrapning hverdag, hvilket ville hjælpe dig så du ikke misbruger dem.

En anden ting, er nok du bliver nødt til at få behandlet grunden til misbruget. Det er vigtigt at forstå at misbruget ikke opstod fordi du syntes det er var sjovt at tage stoffer. Men at det opstod på grund af dine psykiske problemer. Mit misbrug opstod pga social angst og generaliseret angst. Samt vil jeg igen lige give Lyrica ros igen, da det virkelig er et af de bedste medicin mod angst i min mening.

Så tag dig selv i nakken, selvom det er så svært og opsøg hjælp. Du kan sagtens klare det er jeg sikker på. En ide ville være at gå på psykiatrisk skadestue, og se om du kunne blive indlagt. Her selv været indlagt, og jeg lover dig det hjælper, og du skal altid huske det er frivillig indlæggelse, så det er ikke et fængsel. Men regn med at møde nogle skøre folk :). Men der vil være mange som dig også.

Håber det bedste for dig, og kunne bruge mit indlæg til noget.

Det skal nok gå!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du bliver nød til at søge hjælp, min ven.
Du er jo selv klar over hvad der skal ske, og tro mig - livets naturlige glæder og rus vender tilbage lige så stille, men allerførst handler det om at få lagt kortene på bordet, overfør dig selv, som du jo har gjort - dine bekente, evt et misbrugscenter.
Det okay at du ikke selv kan overskue det - Men du vil takke dig selv for det så meget om 10 år, at du fik lagt det på hylden nu - selvom det lyder ubeskrivelige svært og håbløst, så er der folk som har gjort det, og bliver ved med at gøre det.
Ønsker dig alt held med det.

Junior medlem

Vil bare lige sige at jeg har lavet nogle af de samme numre du beskriver og efter 25 år, (er idag 42), er jeg endelig kommet ud af et omfattende cokemisbrug.
Kan bare sige at noget af det som kan have den største effekt, kan være at skifte sine vaner=omgangskreds ud om ikke andet så for en tid. Ford det er der man falder i igen, igen og igen.
At ryge base... fuk det er waste of time mand, ens hjerne fatter det bare ikke... hvor har jeg ligget mange gange og holdt mig for ørene og håbe trippet blev vildt og bare indset at jeg er en klaphat.
Held og lykke med at få styr på livet...faktum er som regel at der er nogle ting der plager dig, og de ting skal du have styr på, og det kræver som regel hjælp, så søg hjælp det er tydeligt du har brug for det.

Junior medlem

Skal nok komme med update, har bare lige været i et hul og har ikke kunne overskue det.
Ved jo godt der er en rod til alt og langt ad vejen også hvad. Det er bare ikke emner jeg har nemt ved at trænge igennem til eller snakke om. (det jeg flygter fra)
Det er tungt. De sidste beskeder sejlede jeg lidt, men skal nok tage hul på lortet. very soon. Skal bare lige komme mig weekendens strabadser.

Og så vil jeg lige slutte af med at cracke en joke; Hvis noget er et one hit wonder, så er det crackcocaine <3

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Jeg har ellers læst i en sød bog inden i mig selv, at man kan blive høj på livet, bare ved at være sig selv. Mon ikke bekymringsfri væren osse tiltrækker dig. ;^)

Fred være med dine beslutninger, selv forkert er rigtigt, for det giver enddu en tur i den karrusel du kender så godt.

Peace

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Junior medlem

Hej Joe

Fedt du deler dine tanker og oplevelser med os herinde.

Du skal have arbejdet med dine dårlige oplevelser fra barndommen omkring sovetid/natten, når du har fået dem på plads, vil din lyst til at flygte fra virkeligheden forsvinde.
Alt det du tager for at bedøve dig selv er bare at skade din krop og det er på ingen måde nogen løsning, bare spild af penge og det skader din familie og venner og hele din fremtid.
Så kom i gang med at få behandlet dine dårlige oplevelser fra barndommen, så du kan komme ud af dit misbrug og leve livet, være der for kæresten familien og venner.

Vil gerne hjælpe dig den rigtige vej, bare send en besked.

Kærlige hilsner Morten

Junior medlem

Vil så gerne sige noget klogt.. Bliver også bare lidt speechless til tider over min egen adfærd. Jeg ved jo godt jeg ikke laver andet end at spænde ben for mig selv.
Drukwise ser det ikke bedre ud og er ret glad ved aprazolam, diazepam og lyrica. (plus lidt morf self)
Sidst vi suede subutex dele min ven og jeg 10 mg over en lille nat.. ens tolerance stiger hurtigt. Dope har jeg ikke rørt længe.
Suger stadig ned eller op dagligt 'dagligt' og har baset alt for meget på det seneste. Sidst opdagede vi man fysisk kan se "suset" strømme gennem blodårene. Lidt skræmmende, men vel meeget logisk. Either way har min måde at håndtere shit lately ikke bragt mig i en rarere situation.. Self er det svært at være glad når jeg er så hård ved mig selv, men jeg føler mig bare så utaknemmelig og min dårlige samvittighed holder mig i limbo.. er bange for hvordan jeg skal komme op når vennerne begynder at afskrive mig.
Vågner groggy med hovedpine, kan sove hele dagen (til jeg skal drikke igen) amfen har gjort jeg aldrig rigtig er frisk mere. Spiser og sover jo også alt for lidt..
Basen derimod æder min sjæl og føles som det æder min rygsøjle indefra.. hoster orange slim op og har fået ondt i lungerne igen.
Er begyndt at bruge 3 dobbelt salmiak og havde ikke fatte det skulle skylles i rent vand. adder bare en theske lunken vand og koger op igen.

Nu prøver jeg at "slappe lidt af", så drikker, ryger bønne og sniffer. + pillerne variere lidt, men det er stadig alt for meget. (no shit..)
Bare den sidste uge med for meget base har bare flækket mig og især mentalt. Er så uoplagt, irriretabel og min depression er eskaleret helt igen med selvmordstanker.
Har også til tider tænkt jeg ville kradse af, men det sker ikke umiddelbart.
Ved det smadre mig, men det er som at ende et dårligt forhold med en jeg virkelig elsker og ville ønske det kunne fungerer med.
Jeg ved "hun" ikke er god for mig, men jeg kan ikke få hende ud af hovedet. Ekskæresten man bliver ved med at vende tilbage til fordi det er hvad man kender og forbinder med velvære og tryghed. Fordi man er bange for at komme videre. Deale med processen.

Er så småt ved at indse jeg må handle og at det skal være snart.
Kommunen siger også misbrugsbehandling er det eneste der i mit tilfælde tæller som en udredning (er på offentlig ydelse self.)
Min familie ville have betalt 75 k for at sende mig i døgnbehandling, men har undgået at se mine demoner i øjnene så længe at jeg tror jeg stikker af.
Ved ikke rigtig hvad der er det rigtige for mig at gøre, men håber virkelig ikke for nogen at de vælger den vej jeg har gået.
Ved godt mange er længere ude, men bare hvad jeg har smagt af det her "liv" er intet at byde sig selv og dem omkring en.
Det får alt man elsker til at smuldre. I hvert fald det fucking freebase. Hold kæft en luder.

Jpeter skrev:
At ryge base... fuk det er waste of time mand, ens hjerne fatter det bare ikke... hvor har jeg ligget mange gange og holdt mig for ørene og håbe trippet blev vildt og bare indset at jeg er en klaphat.

Det er så rigtigt det du siger der.. på det seneste har jeg somregel ikke kunne nå det stadie jeg gerne vil alligevel.
Plejede at savle i et håndklæde på gulvet og hænge med hovedet næsten helt mellem benene til jeg kunne bede min ven skubbe mig tilbage op i stolen og så boble videre der.
Nu får jeg bare hjertebanken og kan se mine åre hæve og blive tydeligere.. og føler mig så dum, men bliver ved og ved.

Junior medlem

Kan slet ikke slippe tanken i min lejlighed. Med privatliv, salmiak og alt mit klamme gear liggende.
Men ja, har nu ikke gjort det et par dage. Har det helt sygt, men prøver at dæmpe det med aprazolam, røg og alkohold.
Basen er i hvert fald førstepriotet at slippe og så alkohol tænker jeg.
Men alle subsitutter er farlige for mig med mit blandingsmisbrug.

Ved ikke hvad jeg skal sige, er træt af at være så ynkelig at høre på.

Junior medlem

Ved ikke om det bare er afløb for mit mundlort eller hvor fuck jeg vil hen med noget.
Har fået mentoraftale igen, måske finder en løsning der passer mig.
Er dog mere klar på alternativ behandling, selvom det ikke just har givet pote for mig på egen hånd.

Junior medlem

Nu har jeg spist 6 mg aprazolam Ksasol. Ca. reduceret hver 20-30 min. Begynder efterhånden at slappe af, men kunne godt klare nogle genstande.. :hm:

Junior medlem

Ååååh, netop som jeg skrev det der lovede min ven at komme med øl så jeg kan sove snart og få selskab <3 håber noget af mit mundlort er brugbart

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Hey op med humøret, jeg synes du er cool, og det er jeg sikker på mange andre også synes. Har ikke nogen råd, er langt fra en engel selv, men prøv at smid dit base gear ud. Just my 2 cents.

Senest rettet af Mursu 10 mar 2015 01:32, rettet i alt 1 gang.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hey joe, godt at hører at du stadig er her. Skidt at du er så langt ude. Jeg får kuldegysninger når jeg læser dine ord, for de vidner om hvor du er. Du er ikke ynkelig når du beskriver det. Du er modig, fordi du vælger at være bevidst på den sti du vælter ned ad, og giver din oplevelse videre til os, så stien bliver oplyst. Men du holder ikke længe hvis du fortsætter din kurs.

Jeg kommer til at tænke på en ting som måske kunne gøre en forskel: Iboga.
En ven kom til mig og fortalte mig om sin oplevelse med Iboga. Fortalte at han havde været død i et døgn, hvor han måtte face alt hvad han var bange for, igen og igen, - indtil han endelig rummede det. Han havde set de værste ting - lemlæstelse og andre grusomheder, indtil han holdt op med at flygte fra det. Så slap rædselsvisionerne ham, og resten var godt. Iboga kan føre dig gennem helvede, til du er lutret og holder op med at flygte fra dig selv.

Det er måske et vildt råd jeg kommer med her, men der findes afvænningsklinikker hvor de behandler folk, der er afhængige af div. stoffer, med Iboga. Iboga går ind og nulstiller din afhængighed.

Bliv ved med at kæmp for din eksistens min ven.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Jetski skrev:
Hey op med humøret, jeg synes du er cool, og det er jeg sikker på mange andre også synes. Har ikke nogen råd, er langt fra en engel selv, men prøv at smid dit base gear ud. Just my 2 cents.

Tak skal du have, men tro mig jeg har smidt mit gear ud mange gange, men der er altid en vej.
Tager ikke lang tid at finde flaske eller kop og sølvpapir.. salmiak, bagepulver, natron eller what ever.

ligenu indser jeg lidt at info ifh. til harmreduction er nødvændig. for jeg fatter ikke at lade vær.
Begyndte at hoste gult/orange slim op og har i det hele taget hostet meget.
Iforgårs startede jeg dagen uden med fluro-diazepam something, ikke helt sikker. svært at dosere, så lå på langs hele dagen og sprang på noget ammo. Så morfin dak senere nasalt, men syntes ikke det tog ved så tog subutex.
Havde det lækkert i flere timer før jeg pludselig begyndte at kaste op gentagende.
Men der var hurtigt intet at kaste op udover mavesyre/gult shit ved ik.. Men var bare som om jeg brækkede mig ud af lungerne.. host og sort grums.. mærkeligt shit jeg har kunne mærke sad fast?
Havde frygtet en infektion i lungerne eller noget, ved ikke hvad der sker med mig..
sov 16 timer i nat ca. blev ved med at vågne med mareridt og sved.
Kunne mærke idag jeg havde det bedre foruden og alligevel sker det bare..
Fatter ikke hvordan man kan være så fucking dum ovenpå den tur jeg lige har haft.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]