Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
PB.

Junior medlem

Fanny skrev:
Hey joe, godt at hører at du stadig er her. Skidt at du er så langt ude. Jeg får kuldegysninger når jeg læser dine ord, for de vidner om hvor du er. Du er ikke ynkelig når du beskriver det. Du er modig, fordi du vælger at være bevidst på den sti du vælter ned ad, og giver din oplevelse videre til os, så stien bliver oplyst. Men du holder ikke længe hvis du fortsætter din kurs.

Jeg kommer til at tænke på en ting som måske kunne gøre en forskel: Iboga.
En ven kom til mig og fortalte mig om sin oplevelse med Iboga. Fortalte at han havde været død i et døgn, hvor han måtte face alt hvad han var bange for, igen og igen, - indtil han endelig rummede det. Han havde set de værste ting - lemlæstelse og andre grusomheder, indtil han holdt op med at flygte fra det. Så slap rædselsvisionerne ham, og resten var godt. Iboga kan føre dig gennem helvede, til du er lutret og holder op med at flygte fra dig selv.

Det er måske et vildt råd jeg kommer med her, men der findes afvænningsklinikker hvor de behandler folk, der er afhængige af div. stoffer, med Iboga. Iboga går ind og nulstiller din afhængighed.

Bliv ved med at kæmp for din eksistens min ven.

Hilsen Fanny

Dine ord kræver mere tid at give svar.
Jeg får ligeledes kuldegysninger fordi dine ord bekræfter hvor jeg er. Havde forventet et "slap af, du er saftevands junkie"
Jeg ved det jo godt, men havde et vagt håb om jeg bare klynkede. Fuck jeg ville hver dag vælge at være en fisse fremfor den destruktive livstil jeg køre.
Ved ik med iboga. har overvejet sydamerika og ayaouhasca, med shaman.
Det dummeste er jeg endelig føler mig hjemme og tryg og ved jeg har venner. Er desværre bare for dybt afhængig før jeg kunne se hvad jeg har.
Ville mere end noget andet ønske jeg kunne være den samme ven som mine er for mig.
Men det er bare ikke tilfældet og det svækker min motivation, hvor det burde få mig til at stræbe efter at gøre det bedre.
Men min samvittighed æder mig hver gang og jeg takler det lige dumt..
Jeg er faktisk ikke dum, jeg har bare siden jeg kan huske en personlighed haft det stramt. har haft selvmordstanker samtlige teenageår og stadig lidt nu.. Som om det er en befrielse at forsvinde, selvom jeg godt ved jeg ikke vil byde dem omkring mig eller mig selv den slags.
Jeg er bare en hjælpeløs abemand.
fuck jeg er bare en hat

Junior medlem

Endvidere har jeg endelig fucking fattet ting omkring krystalisering og at skylle det i vand.
Gjorde jeg ikke det første års tid..
Men uanset hvor godt det er og hvor rigtigt jeg gør det er det bare lige fucking frustrerende useless fuckigng fuckg fuck fuck..æ...
Kan ingengang fucking nyde mit fix?! Får bare ondt i hjertet og ttænker på det næste hit?! HVAD FUCK
Jeg kan tydeligt se det kun bringer mig smerte, men min fucking hjerne gider ikke fatte det.
Upåvirket vrider jeg mig konstant og panikangst, og med mit blandingsmisbrug ved jeg ikke hvordan jeg skal se mig ud.
Jeg kan ikke være i mig selv og det er derfor jeg har flygtet fra mig selv i 8 år.
Jeg har en spasserhjerne. fuck jeg føler mig ussel

Junior medlem

Jeg fatter åbenbart ikke noget. Så jeg håber det faktum at jeg ikke kan nyde effekten alligevel stoppper det fucking base.

Senest rettet af CrackerJoe 18 mar 2015 20:19, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

uanset hvad jeg gør er jeg altid mig.

Insane psychedelia user!

Men hvis du ikke får taget beslutningen om at gøre noget ved det, så vil du ophøre med at være dig.

Som jeg læser det er du faktisk heller ikke dig selv, du er dig selv med en syntetisk herre som styre dig til beslutninger du faktisk ikke kan stå inde for som fx mht din ven.

Jeg kan tydeligt huske da jeg var et lignende sted i livet og prøvede shaman drikken for at finde den lette vej ud, det gik ikke skide godt, endnu et selvmordsforsøg blev skrevet på en halv lang liste uden jeg blev stoffri af den grund.
Det fik mig dog til at søge mod behandlingen, hvilket var hvad der skulle til for mig.
Jeg sad fast og det samme gør du, gør dig selv og din familie/venner den tjeneste og tag den tilsyneladende svære vej ud og spørg om hjælp på misbrugscentret.
Ingen kan redde dig bortset fra dig selv, så please giv det en chance.

Har du brug for støtte i processen så smid en pb pg jeg vil gøre mit bedste på at guide dig.

Mvh

Junior medlem

I got tigerblood, jeg er fucking charlie sheen, death wont kill me!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
:)

Insane psychedelia user!

Jow jow :D tænk over det når bølgedalen rammer næste gang.
Gider du ha det dårligere og dårligere?
Hvad er det du mener du har gjort forkert, siden du piner dig selv sådan.

Junior medlem

Lidt positivt; Er umiddelbart snappet ud af denne omgang :) Har i hvert fald ikke været på piben en uges tid nu.
Tænker lidt mere klart igen og føler mig ikke ligeså slidt og negativ.
Og nu er det også blevet vejr til at gøre noget socialt ud af mit alkohol indtag. Så tror jeg skal ud og holde mig fuld og beskæftiget. Det er vist taktikken for nu.

Insane psychedelia user!

Dejligt du er kommet lidt ovenpå :)
Alkohol ideen er jeg ikke så nede med for alkohol=mindre kontrol og det ved vi jo godt hvad det som regel ender med.
Håber du finder din vej ud.

Mvh

Junior medlem

holder mig også omkring 10-15 genstande på en stille dag :)
Men ved det godt. Alkohol er bare heller ikke det nemmeste at give slip på.. men det at spise og komme ud og være social udmatter mig også en masse samtidig.
Og det er ikke ligefremmen kotumen ude i virkeligheden at base.
Folk er ikke nede med det og jeg er jo når det kommer til stykket ingen gang selv. Ligenu er jeg er godt påvirket at positivt input udefra.
Og det der skete med mine lunger skræmte mig lidt selvom jeg ikke fik stoppet dér.
Især efter min ven fortalte mig om hvor mange hans venner der har kol af det lort..
Det i skriver med at jeg krasser af, ved jeg jo godt. Det er mere tanken om at blive ved med at pine mig selv.. og for hvad. at vedligeholde en sølle destruktiv livsstil der dræber mig selv om alt omkring mig.
Er nok ikke stoppet for good og fylder stadig hovedet med alt muligt andet.. Men ligenu er den ligesom toppen af poppen der skal aflives. 15 minutes of fame

Insane psychedelia user!

Det vigtigste først, det kan jeg forstå :)
Prøv at vend din tanke om at det er for de andres skyld at du skal få styr på dit misbrug.
Vend den til at det er for din egen skyld for deres skyld.
Når man belaster sine følesesmæssige relationer negativt og har det progressivt nedderen med det, så gør man sig selv og alle parter en tjeneste ved at reagere på det og få sagt stop.

Junior medlem

Jeg har brugt psychedelia i flere år men aldrig oprettet mig som bruger og blot været med på en "kigger".
Din sag fik mig dog til at oprette en profil omgående, fordi jeg føler der mangler at blive sagt én ting.

Dine venner. Du (CrackerJoe) laver flere hentydninger til at dine venner også tager stoffer. For mig at se ligger en af de afgørende problemstillinger her. Uanset hvad ens drug er, så er første skridt at indse og erkende at man er misbruger. Bliver der taget stoffer i din omgangskreds, bliver du nødt til at udskifte den omgangskreds.. for en stund ihvertfald.
Først når du er i stand til at sige nej til dine venner, er du for alvor ude af dit misbrug.
Ofte bruger man øvelsen med at sige "Jeg er misbruger" således misbrugeren langsomt erkender at det er en del af deres identitet. Ligeledes skal deres inderste omgangskreds OGSÅ være opmærksomme på dette, så de kan vise hensyn og være behjælpelige når der skal lyttes. Før du kan se en fremmed person i øjnene og sige "Jeg er misbruger, men clean i x tid", er du færdig.
Bryd med din daglige struktur, flyt ud af din lejlighed, få dig en "sund" hobby - frivilligt arbejde fx, og få styr på dit liv mens tid er. Du er stadig en ung mand med mulighederne foran dig. Formår du at bryde den onde cirkel kan du kigge tilbage som en stærkere (end de fleste) person og sige "Shit, jeg gjorde det. Hvis jeg kan det her, så kan jeg alt!"

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
CrackerJoe, når jeg læser dine indlæg ser jeg følelser, følelser, følelser - der trækker dig rundt i manegen og slår dig oven i hovedet! Hvis du vil vinde denne her krig, bliver du nød til at stoppe med at svine dig selv til, for det er dine egne svinere, der får dig ned med nakken igen og igen. Hver gang du skriver "fucking" (og det er mange gange!), tværer du sgu dig selv ud, så det eneste du har kræfter til, er at tage endnu mere af det base-stads du forbander langt væk! Det er en "ond spiral" du sætter igang i din psyke, så du ikke kan holde ud at være i dig selv. Selv-pineri er det - en flugt fra dig selv.
Så spørgsmålet er om du har tænkt dig at blive ved med at holde pistolen for din egen tinding, mens du kommer for hårdt over hvor meget du foragter dig selv, eller om du rent faktisk magter at snappe ud af dine følelsers vold, og vælge livet - dit liv?
Det had du udtrykker når du taler om dig selv, er muligvis noget du har lært af en anden. Måske din far plejede at tale sådan til dig? Men idag er du din egen bøddel. Ja, det har du faktisk været i mange år, gennem at holde liv i de destruktive følelser du nærer over for dig selv.
Tør du tilgive dig selv for alt det ondt du har gjort dig?
Tør du elske dig selv og tage imod den smerte som er dig?
Det kan blive en spændende og stærkt udviklende rejse, hvis du tager udfordringen op.

Jeg ønsker dig alt vel.
Fanny

Junior medlem

Fanny skrev:
CrackerJoe, når jeg læser dine indlæg ser jeg følelser, følelser, følelser - der trækker dig rundt i manegen og slår dig oven i hovedet! Hvis du vil vinde denne her krig, bliver du nød til at stoppe med at svine dig selv til, for det er dine egne svinere, der får dig ned med nakken igen og igen. Hver gang du skriver "fucking" (og det er mange gange!), tværer du sgu dig selv ud, så det eneste du har kræfter til, er at tage endnu mere af det base-stads du forbander langt væk! Det er en "ond spiral" du sætter igang i din psyke, så du ikke kan holde ud at være i dig selv. Selv-pineri er det - en flugt fra dig selv.
Så spørgsmålet er om du har tænkt dig at blive ved med at holde pistolen for din egen tinding, mens du kommer for hårdt over hvor meget du foragter dig selv, eller om du rent faktisk magter at snappe ud af dine følelsers vold, og vælge livet - dit liv?
Det had du udtrykker når du taler om dig selv, er muligvis noget du har lært af en anden. Måske din far plejede at tale sådan til dig? Men idag er du din egen bøddel. Ja, det har du faktisk været i mange år, gennem at holde liv i de destruktive følelser du nærer over for dig selv.
Tør du tilgive dig selv for alt det ondt du har gjort dig?
Tør du elske dig selv og tage imod den smerte som er dig?
Det kan blive en spændende og stærkt udviklende rejse, hvis du tager udfordringen op.

Jeg ønsker dig alt vel.
Fanny

Undskyld de sene svar, men har det med at bryde i gråd når du skriver..
Kan godt se spiralen, men en del af min hjerne forbinder basen og druk med velvære.. men basen er jo 10 sekunders flugt.

FØLELSER, FØLELSER, FØLELSER.. Hells yeah,, jeg er super sensitiv. EMOtionel som en motherfucker.
Ved godt jeg er styret af min angst og følelser og at jeg har taget stilling til det helt forkert. Distanceret mig selv ydeligere, så der bliver også bare længere og længere tilbage.
Den sidste tid har jeg dog været grænsene til psykotisk. i hvert fald i en negativ mølle.
Men jeg begyndt snappe ud af det og stoppe mig selv inden jeg lader følelserne løbe af med mig.

Min usikkerhed og sociale problemer, samt den angst jeg oplever om natten er roden til det hul jeg har gravet.
Har heldigvis droppet det der "badass" da jeg var 17, men de dårlige vaner med misbrug har hængt ved.

har lige haft et par ugers pause og ryger nu "det sidste hit".. Har planer om detox fra næste uge.

Junior medlem

Stoppede ikke helt endnu, men er begyndt at bruge bikarbonat i stedet for salmiak. Det føles rart i lungerne og dræber ikke rummet.
Men brækkede det ene skulderblad på ghb og tænker om det healer ordenligt hvis jeg er anspændt af cola og derudover er det jo ikke godt for immunfosvar.. men det er måske mere på sigt?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Hold i hvert fald ordentligt øje med din skulder, og gå til lægen hvis den bliver ved med at være fucked. Faldt selv for næsten et år siden, da jeg var afhængelig af benzoer og alkohol (eller bare GABA effekten).. Det smerter stadigvæk den dag i dag.. Vitaminer er altid en ide, men det er sgu kun lidt hjælp.

Din plan med at fulde dig i stedet for det andet lyder som den dummeste ide. Når man har prøvet at gå igennem en smertefuld detox fra alkohol, som jeg faktisk mener er værre end både GHB og benzo abstinenser, er udvejen som en tunnel der snæver sig sammen.

Find hjælp hos misbrugscentret, og pres på hele tiden. Man skal sgu ikke gå rundt i det lort.

Junior medlem

har kun baset en gang siden mit brud. pænt frustrerende ikke at kunne læne sig for eller bagover ovenpå et hit..
Drikkker under 6 genstande om dagen og nogle dage slet ikke.. har sniffet lidt, men det er lidt ubehageligt når jeg får det så anspændt, så det gør faktisk også ondt.. :p
Spiser ikke mere af min smertestillende end jeg må længere heller.. men spiser masser af frugt og nødder. i det hele taget ret sundt og regelmæssigt. +alskens kosttilskud.
Prøver så vidt muligt at holde mig til den smertestillende og den sundere lisstil.
Men er pænt pasificreret af det brud på skulderen, så er lidt tvunget til at slappe af og tage stilling til det.
Tanken om min livsstil og pludselig have recept på oxycodonehyclorid er også lidt skræmmende, så tænker jeg er nød til at holde mig selv lidt i ørene.
Mine venner er ikke alene om, at skide snemænd på den bekostning. Men igen her får jeg på sigt mere ondt hvis jeg er helt bedøvet og fucker rundt.. og det kan jeg sgu mærke uanset hvor doped jeg er, hvis jeg først har gjort nogle forkerte bevægelser eller overbelastet den.

Oplever også at føle mig mere samlet nu jeg er mere i kontakt med mig selv og ikke helt væk hele tiden.. følelserne løber mindre af med mig og jeg begynder at nyde ting der er gode for mig som god kost, søvn og self stadig sex når det ikke føles som om jeg er ved at brække resten af ryggen ;)

Junior medlem

Men hver dag er godt nok lidt forskellig og drømmer rigtig meget om at base og vågner vågner gerne op med kæmpe længsel og en håndfuld undskyldninger klar.. som om jeg nogle nætter bare er i indre konflikt med mig selv.
Og samtidig føler jeg mig lidt snydt for de hoveder jeg ikke har røget i virkeligheden :sucks:
Det kan virkelig få grebet om en og de skader man kan påføre sig selv ved ikke at have sat dig ordentligt ind i sagerne.
Har virkelig hostet noget sært shit op da jeg brugte salmiak,.
Nu er jeg heller ikke kemiker, men jeg ved af erfaring at bare fordi man kan koge en fin krystal betyder det ikke man ved en skid om kemi eller hvad man udsætter sig selv eller lunger for.
Vil virkeliglig på det ypperste fraråde overhoved at ryge det lort, men hvis man absolut skal, så vil jeg anbefale at man sætter sig ind i hele processen før man begynder at lege med f.eks. ammoniak og hjemmelavede piber med sølvpapir

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]