Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 09:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
er igang med en rodbehandling og det gir nogle ubeskrivelige smerter

spiser det maksimalt forsvarlige ibuprofen og paratetamol men det hjælper ingenting, efter at have ringet til vagtlægen og tandlægen 3 gange er de så endelig gået med til at udskrive noget tramadol

der må jeg spise 1 kapsel med 50 mg af gangen, nu har jeg spist 2 + 600mg ibuprofen + 1g paracetamol og smerten fortsætter uændret efter snart 2 timer...

skal nok ud og have fat i noget morfin lignende stof selv, hvilket præparat vil være bedst til den her situation ?

Medlem
Brugeravatar

Hej Crime! Føler med dig! Havde en tur lignende for nogle måneder siden. Den smerte! Puha, man kan ikke tænke på andet. Jeg var klar til at finde en eller tilfældig junkie bag Hovedbanegården, og finde nogle ketoganer eller lign.

Overskriften er "smertestillende". Jeg kan ikke rådgive om medicinen. Jeg kan dog give dig et forslag til hvordan du kan lindre smerten. Min mor kan så noget reflexology, altså at man trykke på nogle bestemte punkter på kroppen, hvis man har ondt eller er syg osv. Der er også akupressur, jeg ved dog ikke helt hvad forskellen er på disse to.

På bagsiden af hånden. Der hvor tommelfingeren starter, og hvor den nærmest mødes med starten af pegefingeren, der sidder et punkt. Tryk med et konstant og solid kraft på punktet i 2 min, der skulle udløse endorfiner, som lindrer din smerte.

http://www.herbalshop.com/Acupressure/Acupressure_03.html <--- Punkt d

Punkt a og b, brugte jeg også. Det hjalp mig.

En anden gang med hjernedød tandpine. Der trykkede jeg direkte på der hvor tandpinen kom fra. Jeg blev ved med at give det nogle tryk. Til sidst så gjorde det ikke ondt mere. Da jeg endelig kom til tandlægen og skulle have rodbehandlingen. Så var nerven død. Jeg har en teori om at jeg dræbte nerven med mine tryk. Men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed :)

Jeg håber at du kan læse engelsk, hvis du har nogle spørgsmål så må du sige til.

http://therelaxologist.hubpages.com/hub/Natural-Pain-Relief-at-the-Dentists <-- Her er der også nogle punkter.

God bedring :)!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har selv været i samme situation, føler med dig - det er pain in the ass! Jeg valgte dog at bide i det sure æble, og tog ikke nogen smertestillende. Det er jo heldigvis kun et par dage! Men hvad med noget kodein? Forholdsvis nemt at styre, og giver imo ingen problemer ved brat stop.

=)

Edit: Man kan selvfølgelig også dulme smerterne med ethanol. Dog ikke særlig smart at være stiv 24/7. Men 2-3 shots kunne måske fjerne det værste. Anbefaler det ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

blev færdigbehandlet idag og det føles en del bedre, så det værste er nok overstået nu

tror jeg har en meget lav smertetærskel når det kommer til tænder, når jeg er til tandlægen kan de bedøve mig op til flere gange uden det hjælper, den smerte jeg har haft de sidste 2 dage er ikke noget jeg bare kan bide i mig, hvis det ikke var fordi jeg kunne lindre den aller værste del ved at sidde med lunkent vand i munden konstant så var jeg blevet fuldstændig sindsyg.. sad flere gange og overvejede om jeg bare skulle hoppe ud af vinduet

håber ikke jeg for brug for mere smertestillende lige pt, men skal helt sikkert have noget meget stærkt liggende til en anden gang det brænder på

Insane psychedelia user!

Hvis ibumetin blandet med paracemol ikke tager det så er den svær at finde noget som dækker det, det er ihvertfald min oplevelse, selvfølgelig er det mere hyggeligt i en tramadol koger, men smerten synes jeg ikke rigtig forsvinder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ellers så joints. For mig tager det den hævelse, irretation og trykkende fornemmelse der ofte er efter den slags indgreb langt bedre end noget andet jeg har prøvet. Ibuprofen er stadig langt det bedste til at tage smerten, men det andet er langt mere irreterende, fordi det holder forkus på smerten, om der er meget eller lidt af den.

Kilde: Hvis du slår op i Guiness rekordbog under længste tandrødder, så er der et røngtenbillede af min kæbe :-(

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

munden havde det fint idag, lige indtil jeg kom til at tygge forkert sammen for en time siden, så røg smerterne lige tilbage på 110 %, og den her gang hjælper det ikke med vand i munden

jeg ryger massere joints, og har også fundet bongen frem for at lamme mig lidt mere men det gør ikke den store forskel, nu har jeg også spist 20 mg morfin, 50mg tramadol, 1g paracetamol og 600 mg ibuprofen.. og det tager kun toppen af smerten, den er stadig uudholdelig :/ hvad fanden sker der.. hvad skal jeg havde fat i der kan lamme mig nok til at være smertefri ?

Moderator
Brugeravatar

Det lyder ubehageligt. Det er en ordentligt dosis du har fået dig der, så hvis det ikke hjælper ved jeg sgu ikke. Vil ihvertfald ikke råde dig til at tage mere, men det er du nok selv klar over.

Du bliver rigtig glad for rodbehandlingen når den er færdig og tanden er helt smertefri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja ved godt at dosis er lige på grænsen

jeg glæder mig fandme os til det er slut, jeg er bare alvorlig bange for at det kan nå at udvikle sig til rodspids / kæbe betændelse, nerven er helt væk men det banker og brænder stadig fra tanden

Moderator
Brugeravatar

Har du forresten prøvet at skylle munden i lunken kamillethe? Det virker også forbløffende godt.

Hvor langt er du i rodbehandlingen? Har du fået puttet gummidutter i rodkanalerne? For så burde det ikke gøre ondt andet end fra tandlægens genopførelse af Benny Benassis Satisfaction inde i din mund.

Vi tager den lige for dem der ikke kan huske hvordan det er at være til tandlægen:

phpBB [video]

Medlem

Har du overvejet MXE eller ketamin? Opioider er ret så brugbare, men der er bare nogen former for smerte de ikke fungerer særlig effektivt på. Jeg synes især at MXE er fuldstændig absurd effektiv som smertestiller. I samme liga som de stærkeste opioider.

Du er allerede på den maksimale dosis af paracetamol og ibuprofen, så der bør du ikke justere din dosis. Men jeg tror du kunne have gavn af at droppe tramadolen og øge dosis af morfin, hvis det er en mulighed. 20mg morfin er ikke voldsomt meget. Hvis der er tale om depottabletter, og du indtager dem oralt, så er det faktisk ret lidt.

Jeg føler med dig. Det lyder fandme som en voldsom omgang. Men det er heldigvis afgrænset i tid hvor længe smerten varer ved. Rigtig god bedring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bubber skrev:
Har du forresten prøvet at skylle munden i lunken kamillethe? Det virker også forbløffende godt.

Hvor langt er du i rodbehandlingen? Har du fået puttet gummidutter i rodkanalerne? For så burde det ikke gøre ondt andet end fra tandlægens genopførelse af Benny Benassis Satisfaction inde i din mund.

Vi tager den lige for dem der ikke kan huske hvordan det er at være til tandlægen:

phpBB [video]

ved ik om de har puttet gummi i, men de har boret alle rødderne ud og fyldt dem med noget midlertidigt, skal derop igen om 14 dage og få taget noget røntgen så der kan se om alt er som det skal være inden de lukker den permanent, der kan stadig nå at gå betændelse i rodspidserne og kæben

har ikke prøvet kamille the, det må prøves næste gang

TurboDiesel skrev:
Har du overvejet MXE eller ketamin? Opioider er ret så brugbare, men der er bare nogen former for smerte de ikke fungerer særlig effektivt på. Jeg synes især at MXE er fuldstændig absurd effektiv som smertestiller. I samme liga som de stærkeste opioider.

Du er allerede på den maksimale dosis af paracetamol og ibuprofen, så der bør du ikke justere din dosis. Men jeg tror du kunne have gavn af at droppe tramadolen og øge dosis af morfin, hvis det er en mulighed. 20mg morfin er ikke voldsomt meget. Hvis der er tale om depottabletter, og du indtager dem oralt, så er det faktisk ret lidt.

Jeg føler med dig. Det lyder fandme som en voldsom omgang. Men det er heldigvis afgrænset i tid hvor længe smerten varer ved. Rigtig god bedring.

der er flere lande hvor tandlæger bruger ketamin til bedøvelse så det har helt sikkert en god effekt

jeg plejer at købe over darkweb og der går lige nogle dage, men skal helt sikkert have noget liggende til en anden gang

jeg fik kun 5x morfin 10mg dak, og jeg havde allerede spist de andre piller så havde ikke mulighed for tage så meget mere, jeg følte mig godt skæv og påvirket, men det var meget begrænset hvad det tog af smerten

ja det var en voldsom tur, de værste smerter jeg har haft i mange år

har holdt mig smertefri idag med ibuprofen + paracetamol og en enkelt 50mg tramadol, så det går den rigtige vej

Moderator
Brugeravatar

Nej, så er det noget bakteriedræbende du har fået puttet ned i tanden for at være sikker på der ikke er noget utøj dernede når de putter proppen i. Men det kunne så tyde på det ikke virker efter hensigten.

Er det ikke bare at ringe og høre din tandlæges holdning til det? Da jeg fik lavet samme procedure var smerten væk efter en dag eller to, og da var ikke noget indtil jeg fik lavet den endelige fyldning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er nok sådan noget lignende

har ikke haft nogen smerter eller dunken fra tanden idag så indtil videre er der ikke nogen betændelse i sigte, så jeg håber bare det forbliver sådan

tak for alle jeres inputs, der er helt sikkert nogen ting der skal prøves hvis det skulle ske en anden gang

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]