Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvad nu?
Medlem

i torsdags var jeg ude og drikke Jeg blev lidt for stiv, men Jeg anede ikke hvor stiv Jeg selv var. Min bedste veninde endte med at tage mig hjem. Hun gav selv penge til taxaen. Men det ender skidt, Det ender med at jeg slår min veninde meget hårdt i ansigtet, hun har nu et meget stort blåt øje, Jeg er som regel aldrig voldelig, men Jeg har tilgengæld heller ikke været så stiv i mange år. Hun har ikke meldt mig til politiet, kan jeg melde mig selv, er det det rigtige at gøre, Jeg er virkelig ked af hvad jeg har gjord, og jeg føler virkelig bare ikke for at tage ud i det gode vejr, Jeg føler ikke jeg fortjener det, men jeg ved ikke om jeg griber det her forkert an, håber at I kan hjælpe

Titel: Re: Hvad nu?
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Du skal jo først og fremmest afklare det med din veninde. Hvis I to kan komme til en fælles forståelse, er der jo ikke nødvendigvis nogen grund til at involvere politiet. Du er jo tydeligvis selv klar over, at den har været helt gal. Lav en aftale med dig selv om, du har lyst til at beruse dig fremover. Du ved nu, at du har et latent voldeligt potentiale, der kan komme til udtryk ved overdrevent indtag af alkohol. Derfor har du et ansvar over for dig selv og dine medmennesker om ikke at drikke så meget, at du mister kontrollen over dig selv. Hvis du fremadrettet har svært ved det, vil jeg klart anbefale helt at holde op med at drikke.

Medlem

At drikke det er jeg stoppet med, det er besluttet dagen efter

Insane psychedelia user!

Hold for guds skyld politiet udenfor. Det gavner ingen at du kommer ind og ruske tremmer.

Medlem

For det første vil han ikke komme ind og ruske tremmer, hvis det er første gang han blinver anmeldt til poltitiet. Han vil få en betinget dom på tre måneder og en månedlig aftale med en socialmedarbejder hos krimnialforsorgen i et år.

Hvad forholdet mellem dig og din vendeinde angår, har jeg ingen kommentarer. Det er op til dig og hene til at løse det. Men hvis hun også var min veninde og jeg fandt ud af hvad du havde gjort var du endt på sygehuset med en smadret kæbe så du kunne æde flydende mad de næste par måneder. Der har du min ærlige mening om hvad jeg synes om hvad du har gjort, jeg sparker nok ned til en der allerede ligger ned. Men i det her tilfælde fortjener du det altså. Det værende sagt, så håber jeg i kan blive godt venner igen, hvis hun betyder så meget for dig.

Og så håber jeg du holder dig fra alkohol FOR ALTID. Selv drikker jeg ikke, fordi jeg heller ikke kan kontrollere alkohol. Så hold dig til beslutningen, det er ikke svært efter et lille stykke tid. Du er velkommen til løbende at kontakte mig, hvis det kniber med at holde dig fra løftet om ingen alkohol eller hvis du ønsker at høre hvad jeg gør til en fest for at holde mig fra alkohol osv.

Til sidst ville jeg nok få en række tider ved en psykolog. Jeg ved du var fuld, men alkohol ændrer altså ikke totalt på hvem du er, det fjerner blot dine hæmninger. Jeg ville vide hvad det er inde i mig der kan gøre mig så sur. I hvert fald vil jeg gøre det hvis du generelt har besvær med at kontrollere dine impulser og dit temperament.

Min besked er ret uhøflig, jeg håber ikke du bliver sur på mig over at læse den, men jeg går lidt hårdt til folk, når de skal hjælpes i sådanne situationer. Især ville jeg gerne have set din reaktion, hvis jeg havde sagt det her til dig face to face, da det kunne give mig nogle flere indblik i din psyke.

Det kan være en blanding en dårlig dag, for meget alkohol, dårligt humør. Men hvis du har besvær med impulser og håndtering af vrede bør du måske overveje at finde nogle at få hjælp af.

Giv mig venligst en tilbagemelding på mit indlæg - var det ubrugeligt fordi jeg i virkeligheden bare pissede dig af, hvilket gjorde resten af indlægget ubrugeligt - eller kunne du bruge det til noget.

Medlem

Tag ved lære af din ubehagelige erfaring og gør det bedre fremover (=lad være med at drikke dig fuld/slå din veninder)
Du skal selvfølgelig ikke starte en sag hos politiet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]