Det er nok lidt op til diskussion, om AL-LAD er et "simpelt" derivat af LSD (jf formuleringen i loven om euforiserende stoffer). Jeg vil ikke kalde det et simpelt derivat, som de lægger op til i lovgivningen (estre, ethere). Hvad angår analoglovgivningen, går AL-LAD hverken ind under deres definition af tryptaminanaloger eller phenethylaminanaloger (
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=142729). Og hvis det heller ikke står på listen over euforiserende stoffer, må det jo være lovligt. Problemet er nok, at der skal være en eller flere fagpersoner til stede for at kunne forklare det her overfor dommeren. Man er nødt til at have noget grundlæggende kemisk viden, for at kunne forstå og forklare problemstillingen.
Jeg tror, du har god chance for at vinde sagen. Men jeg har ingen anelse om, hvordan de har tænkt sig at afgøre, hvorvidt det er lovligt eller ej. Hvis du blir dømt, synes jeg ihvertfald du skal anke den og få din advokat til at indkalde et upartisk ekspertvidne. Det kunne være en professor i organisk kemi eller lignende, som troværdigt kan forklare, hvorfor AL-LAD er lovligt jf deres definition af, hvilke phenethylaminer og tryptaminer analoglovgivningen omfatter. Men du skal selvfølgelig overveje, om det kan betale sig at bruge så meget energi på det, hvis alternativet er en mindre bøde.