Efter min opfattelse er det ret usandsynligt at de ransager på baggrund af en enkelt opsnappet pakke - især når der er tale om lægemidler og ikke hård narko. Men det er selvfølgelig ikke umuligt. Hvis du har inkriminerende ting til at ligge kunne det være en god ide at få dem opbevaret eller gemt godt af vejen indtil sagen er ude af verden. Men jeg tror ikke de får en ransagningskendelse på så tyndt et grundlag.
Nogle gange, når der er tale om medicin, kan man slippe med at få en advarsel og efterfølgende få medicinen destrueret. Du kan læse lidt mere om det her:
http://80.160.70.136/da/topics/detail-- ... s-i-toldenCitat:
Når en pakke med lægemidler bliver standset i tolden, modtager vi en kopi af det pakkebevis (P-bevis), som SKAT sender til modtageren af den pakke, de tilbageholder med formodede lægemidler.
Pakkebeviset indeholder blandt andet SKAT's oplysninger om produktets/produkternes art, navn og indholdsstoffer. Oftest er oplysningerne tilstrækkelige til, at vi på de foreliggende oplysninger kan vurdere, om forsendelsen indeholder lægemidler.
Du modtager et brev, hvor vi fortæller om reglerne og beder om dine eventuelle bemærkninger til indførslen. Det sker oftest inden for 14 dage fra, vi modtager pakkebeviset og produktet fra SKAT.
Måske kan vi ikke umiddelbart vurdere, om det er et lægemiddel, du har indført. Så får du et brev, hvor vi beder dig om at sende flere oplysninger. Herefter træffer vi en begrundet afgørelse, om indførelsen er i strid med reglerne. Langt de fleste sager, vi behandler, ender med, at reglerne er overtrådt, hvorefter indføreren får en advarsel.
Jeg ved ikke hvad Cytomel T3 er. Men hvis det er omfattet af loven om euforiserende stoffer eller dopingloven, så slipper du nok desværre ikke med en advarsel.