Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer.

Tænkte det har var det rigtige sted at spørge.

Jeg har bestilt noget Cytomel T3 - Fedtforbrændende fra Indien, dette er medicin og selvfølgelig ulovligt. Jeg fik her til morgen en besked fra firmaet som informerede at det var taget i tolden. Det drejer sig om 100 piller..

Hvordan skal man bedst håndtere situationen og kan jeg forvente at politiet kommer forbi og ransager huset eller er det højst usansynligt?

Og er der nogen idéer om hvad bøden er på?

//Tossen

Medlem
Brugeravatar

Hvad har du brugt til betaling?

Junior medlem

Dankort :/

Og lige et spørgsmål mere.

Nu er der jo her tale om "medicin" og ikke "stoffer" .. vil der være forskellig håndtering / bøde af sagen eller kan man forvente en ransagning?

Medlem

Efter min opfattelse er det ret usandsynligt at de ransager på baggrund af en enkelt opsnappet pakke - især når der er tale om lægemidler og ikke hård narko. Men det er selvfølgelig ikke umuligt. Hvis du har inkriminerende ting til at ligge kunne det være en god ide at få dem opbevaret eller gemt godt af vejen indtil sagen er ude af verden. Men jeg tror ikke de får en ransagningskendelse på så tyndt et grundlag.

Nogle gange, når der er tale om medicin, kan man slippe med at få en advarsel og efterfølgende få medicinen destrueret. Du kan læse lidt mere om det her:

http://80.160.70.136/da/topics/detail-- ... s-i-tolden

Citat:
Når en pakke med lægemidler bliver standset i tolden, modtager vi en kopi af det pakkebevis (P-bevis), som SKAT sender til modtageren af den pakke, de tilbageholder med formodede lægemidler.

Pakkebeviset indeholder blandt andet SKAT's oplysninger om produktets/produkternes art, navn og indholdsstoffer. Oftest er oplysningerne tilstrækkelige til, at vi på de foreliggende oplysninger kan vurdere, om forsendelsen indeholder lægemidler.

Du modtager et brev, hvor vi fortæller om reglerne og beder om dine eventuelle bemærkninger til indførslen. Det sker oftest inden for 14 dage fra, vi modtager pakkebeviset og produktet fra SKAT.

Måske kan vi ikke umiddelbart vurdere, om det er et lægemiddel, du har indført. Så får du et brev, hvor vi beder dig om at sende flere oplysninger. Herefter træffer vi en begrundet afgørelse, om indførelsen er i strid med reglerne. Langt de fleste sager, vi behandler, ender med, at reglerne er overtrådt, hvorefter indføreren får en advarsel.

Jeg ved ikke hvad Cytomel T3 er. Men hvis det er omfattet af loven om euforiserende stoffer eller dopingloven, så slipper du nok desværre ikke med en advarsel.

Junior medlem

Det er ikke under doping loven eller stoffer .. det er medicin.

Kan man forvente at politiet kommer forbi?

Medlem

Hvis det ikke falder under dopingloven, så tror jeg bare du får et brev fra myndighederne om at de har konfiskeret det og har tænkt sig at destruere det.

Junior medlem

Fik svar i dag :)

Et brev om at sundhedsstyrrelsen ville sende et brev inden for 5 uger omkring hvad der ville ske i sagen og så en folder om at man skal passe på med at købe medicin fra nettet og at man ikke må købe den uden for EU lande.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Nu er det efterhånden nogle år siden, men jeg fik engang konfiskeret en omgang piracetam (nootropic), som jeg antager, går under kategorien medikamenter. Der modtog jeg vist bare et brev fra tolden om, at de havde konfiskeret x mængde piracetam, og om jeg ønskede at erkende det. Jeg svarede dem aldrig og hørte aldrig mere for det. Der var nok en smule held involveret, men min erfaring er, at de ikke gider at spilde for mange kræfter på den slags, ved mindre der er tale om store mængder, eller medikamenter i søgelyset heriblandt især dem med lammepotentiale ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]