Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej

Min kærestes mor tager Seroxat imod panikangst og har gjort de i 20 år. Er det forsvarligt at tage svampe, vil det have nogle komplikationer?

På forhånd tak :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

De fleste mennesker på SSRI medikamenter beretter at svampe (og de fleste andre gængse entheogener) kun har minimal eller ingen effekt på dem. Derudover skal man altså være virkelig varsom med at give psykedelika til folk, der slås med tilstande såsom panikangst (efter min mening bør den slags kun komme på tale, hvis der er tale om assisteret psykoterapi eller lignende). Må jeg spørge hvad motivationen for trippet er?

Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig må du det.

Det handler om min kæreste og hendes mor. Hendes mor er utrolig selvbebrejdende og føler meget skyld i forhold til sine børn. Hun har et elendig selvværd. Det kommer af en streng opvækst, og en svær barndom.

Min kæreste og jeg mener at hun har brug for at se på sig selv på ny. Hun er fastlåst i negative tankemønstre og sikkert bildt sig selv ind at hun er syg. Det er også det der gør at hun har været medicineret i 20 år, og hun har ikke fået det bedre.

Jeg har selv mange svampe trips i rygsækken og det har min kæreste også. For mig har det fjernet min angst, jeg har haft gennem tiden. Jeg vil være (upåvirket) tripsitter.

Hoved motivationen er at hun skal have en behagelig oplevelse, og svampetrippet vil fjerne eller minimere hendes angst. Det er umuligt at forudse udfaldet og det er slet ikke sikkert det bliver så dybt. Det holder ikke at hun bliver ved med at være på medicin.

Jeg vil bare påpege at det er et farligt område at arbejde på, det der med at give psykedelika til syge mennesker, endta uden at de selv insisterer på det.

Udover det håber jeg, at det kommer til at gå godt.

Vh Ø !

Medlem
Brugeravatar

Jeg har fundet lidt her:

Citat:
"Hallucinogens (LSD/Acid, psilocybin/Shrooms, Tryptamines, 2-ct-2,DPT, DMT etc, Salvia): These drugs can be safely combined with the SSRIs. Most people report that they need to take MORE of a hallucinogen to get normal effects. Thus, if you are taking an SSRI, you will probably need more of the drug to reach threshold effects. Some people find that they need to take more LSD, but that shrooms affect them normally. So be careful to start at a normal dose and only take more if you find that you need to.
NOTE: Do not take 'ayahuasca' while on an SSRI. Do not combine SSRIs with any kind of MAOI, such as harmaline."

Det er inde fra bluelight: "FAQ: Antidepressants and Recreational Drugs"
[url]
http://www.bluelight.org/vb/threads/108 ... 29?s=&r=10[/url]

Jeg sætter pris på jeres bekymring.

Jeg er enig i at det et område hvor man skal være meget forsigtig inden for.

Jeg er så træt af hvordan man medicinerer folk mod depression og angst med psykofarmaka. Man finder aldrig frem til årsagen! Medicin er IKKE helbredende, det er kun symptomsdæmpende!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

MrPlanter skrev:
Selvfølgelig må du det.

Det handler om min kæreste og hendes mor. Hendes mor er utrolig selvbebrejdende og føler meget skyld i forhold til sine børn. Hun har et elendig selvværd. Det kommer af en streng opvækst, og en svær barndom.

Min kæreste og jeg mener at hun har brug for at se på sig selv på ny. Hun er fastlåst i negative tankemønstre og sikkert bildt sig selv ind at hun er syg. Det er også det der gør at hun har været medicineret i 20 år, og hun har ikke fået det bedre.

Jeg har selv mange svampe trips i rygsækken og det har min kæreste også. For mig har det fjernet min angst, jeg har haft gennem tiden. Jeg vil være (upåvirket) tripsitter.

Hoved motivationen er at hun skal have en behagelig oplevelse, og svampetrippet vil fjerne eller minimere hendes angst. Det er umuligt at forudse udfaldet og det er slet ikke sikkert det bliver så dybt. Det holder ikke at hun bliver ved med at være på medicin.

Jeg kan sagtens forstå, at hun og I har lyst til at hun kan blive sin medicin kvit - især når det kun fungerer som dæmper af den værste panikangst, men ikke hjælper på de bagvedliggende problemstillinger. Hvis hun selv tager et aktivt og informeret valg om at bruge entheogener, vil jeg anbefale hende (og dig som tripsitter) at læse Stanislav Grofs bogserie Den Indre Rejse. De kan helt sikkert findes i antikvariater og ellers bestilles på biblioteket. Der er meget information, men det er super godt! Derudover vil jeg stærkt anbefale, at I inden trippet bruger noget tid på at forventningsafstemme samt snakke om jeres relation - det kan jo godt være, at der kan opstå situationer, hvor det føles utrygt/grænseoverskridende at have sin svigersøn som sitter.

Endelig bør I læse yderligere op på kombinationen af SSRI og entheogener. Som sagt rapporterer de fleste, at de har svært ved at få effekt, når de samtidig har løbende terapeutisk brug af SSRI. I kan selvfølgelig prøve at eksperimentere alligevel, men måske der er nogle, der har gode/dårlige erfaringer af mere generel art, som I kan stå på skuldrende af.

Junior medlem

Som de andre skriver, vil det være yderst risikabelt at eksperimentere med psykedeliske medikamenter og især med selvmedicinering, når man har en mental lidelse som din kærestes mor. Med det sagt kan jeg ikke se hvorfor I overvejer svampe. Selvmedicinering med LSD er et kendt fænomen og har haft gode resultater på mennesker. Jeg ville klart ty til LSD hvis valget stod mellem LSD og svampe, da det typisk er lettere at kontrollere sit mindfuck med LSD.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder som en bog der må læses :)

De er begge to meget åbne. Det er det noget jeg har overvejet. Jeg er glad for jeres overvejelser og råd. Det er selvfølgelig umuligt for jer at vurderer om præcist hvor god/dårlig idé det er, i og med at i ikke kender os, og ja de præcise omstændigheder.

@Lawz007 Vi overvejer svampe fordi, vi har gode erfaring med dette. Ingen af os har erfaring med LSD. Personlig har jeg været en smule skræmt af LSD, nok på propaganda. Min far fortalte mig en historie da jeg var teenager. At to drenge to LSD i et skur. Èn på 15 og den anden på 12-13 år. Det endte med at drengen på 15 år slog den yngre dreng ihjel med en økse.

Jeg kan forstå at LSD er mindre mystisk. Det virker som om at jeg har haft meget vildere mindfuck på svampe end jeg umiddelbart ville kunne have på LSD.

Insane psychedelia user!

Jeg vil også mene lsd vil være bedre og lettere at kontrollere end svampene :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde tænkt at svampe i en lille dosis, såsom 2 g. Jeg er helt enig i at svampe hurtigt kan blive svære at kontrollerer. Jeg har været med til at introducere svampe til mange mennesker efterhånden, og har generelt gode erfaringer, og så med folk med angst. :)

Jeg kender ikke til lsd i forhold til angst. Det kan måske være mig der favoriserer svampe.

Medlem
Brugeravatar

Så fik svigermor endelig prøvet svampene. 2,5 g Golden Teacher. Hun beskriver det som at have drukket to glas vin. Så virkningen fra svampene har været betydelig nedsat. Hendes daglige dosis af seroxat er på 20mg.

Jeg bemærkede en stor klarhed hos hende under trippet, og der var ikke noget pis (hun plejer at lave meget sjov), så dvs. ikke så meget pis :)

Ej hvor sjovt og tillykke med det:)

Så har i ihverfald et udgangspunkt til en evt. kommende session. Tog hun medicinen den dag hun trippede?

Medlem
Brugeravatar

Jo tak. Ja og jeg tror ikke at det bliver den sidste gang. :) Ja hun tog medicin den dag. Det er først på andendagen uden seroxat hun får det mærkeligt. En anden gang så tænker jeg er det er bedst at hun ikke tager den på dagen, men det glemte jeg alt om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]