Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Flux. skrev:
Øhm.. nej?
Hvis du ikke ved hvordan de fungere så vil jeg foreslå dig at google det.

Men lad mig høre. Hvad er det præcis du siger du vil gøre? Ændre din IP? og så gå ind på tor?
Så du vil køre en proxy over proxy'en eller hvad? Hvordan skulle det fungere? jeg forstår virkelig ikke hvor du vil hen.

Er der nogle andre der kan forklare mig hvad kong.svamp mener??

Hvad med at DU forklarer mig hvordan det fungerer, du har jo åbenbart styr på det ned til mindste detalje og jeg er ivrig efter at lære.

gå på din computer, find en anden ip, ligesom når man skal ind og se amerikansk netflix, eller mtv. (du burde vide hvordan).

skift din ip ud, men gem din originale, der hvor du synes. Så den IP der bliver added til proxy listen ikke er din. du kan også bare skifte 9 tallet ud i din ip, med et 6 tal.

Medlem

Hvad er bitcoins, og hvordan miner man dem så? For du lyder jo så klog, og godt inde i det, så kan du vel fortælle mig, hvor mange bitcoins din computer miner om året, med regnet strøm og pool omkostninger. du jo et geni så forklar hindbærrouladen det (lol det ikke første gang jeg bruger det i en sætning xD) han ville jo gerne vide det, og jeg er tydeligvis ikke ligeså meget inde i det ;) ;)[/quote]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg tror bare samtalen slutter her.
:stupid:

Og ja, jeg går i 8. klasse. Jeg tilmeldte mig siden da jeg var 8.

Medlem
Brugeravatar

Som en IT-studerende på et rimeligt niveau, vil jeg lige få en ting på det rene. I begge to er forkerte på den på hver sin måde.
Det er rigtigt at Tor browseren har indbygget vpn. - Du får en anden ny vpn når du åbner browseren.
Sagen er bare den, at det ikke nytter særlig meget hvis du ikke vpn'er i din egen ende. Det er det samme med popcorn time. Popcorn time reklamere med at de har indbygget vpn, men det hjælper sgu praktisk talt ikke en skid, hvis du som sagt ikke vpn'er i din ende.
Kong.svamp. Du er også forkert på den ved at sige at du IKKE KAN spores, hvis du har en vpn eller proxy. Det er ikke umuligt, at spore en som benytter vpn. Det gør det en del sværere, ja. Men ikke umuligt.
Mht. Vil jeg ikke sige at det er nødvendigt selv at vpn'e for at browse rundt og hygge på deep web. Jeg ville ikke have noget at frygte.
Det var lige kort af, hvad jeg ville fortælle jer. Hvis i vil vide mere mht. Vpn'er osv er i velkomne til at spørge i pb.

Medlem
Brugeravatar

Det sikre ved Tor er jo, at når du laver en efterspørgsel bliver pakken sendt rundt mellem forskellige lokationer før den rammer det endelige, det samme når du modtager pakker. Det ville svare til at der sad en masse computere på forskellige lokationer og sendte samme pakke samme sted hen. Det er derfor det er rigtig svært, at vide hvem fanden der her sendt hvilken pakke.
Det er lidt svært at sidde og forklare, ville gerne kunne give jer nogle billeder der illustrere det, men sidder på telefonen. - men der er mange tegner der illustrere dette.
Hvis man kunne se en pakke forsendelse på Tor netværket ville det svare til at sende en pakke til Kina fra Danmark i virkeligheden, men før den endte i Kina holdet den nød stop i nogle lande undervejs før den nåede Kina.

I og for sig ville jeg sige at det er sikkert nok i sig selv. Men selvfølgelig kunne de forskellige efterretningstjenester godt kunne spore dig hvis de virkelig ville. Så en vpn ville da gøre underværker, det er da klart. En nødvendighed vil jeg bare ikke sige at det er.
:peace:

Senest rettet af tres9 25 jan 2016 01:10, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ignorer bare alle de grimme stavefejl - skriver fra en fucking iPhone 4 :-P

Medlem

tres9 skrev:
Som en IT-studerende på et rimeligt niveau, vil jeg lige få en ting på det rene. I begge to er forkerte på den på hver sin måde.
Det er rigtigt at Tor browseren har indbygget vpn. - Du får en anden ny vpn når du åbner browseren.
Sagen er bare den, at det ikke nytter særlig meget hvis du ikke vpn'er i din egen ende. Det er det samme med popcorn time. Popcorn time reklamere med at de har indbygget vpn, men det hjælper sgu praktisk talt ikke en skid, hvis du som sagt ikke vpn'er i din ende.
Kong.svamp. Du er også forkert på den ved at sige at du IKKE KAN spores, hvis du har en vpn eller proxy. Det er ikke umuligt, at spore en som benytter vpn. Det gør det en del sværere, ja. Men ikke umuligt.
Mht. Vil jeg ikke sige at det er nødvendigt selv at vpn'e for at browse rundt og hygge på deep web. Jeg ville ikke have noget at frygte.
Det var lige kort af, hvad jeg ville fortælle jer. Hvis i vil vide mere mht. Vpn'er osv er i velkomne til at spørge i pb.

ikke umulig at spore, my bad, men det jeg bare vil frem til er at, selvom TOR siger du er usynlig, skal du også af og til selv gøre en indsats for det ikke or sjov hvis du bliver busted... :)
og min indsats er bare at skifte IP så tit som muligt, det også sådan jeg kan komme her ind, hvis jeg sidder på skolens netværk, for den her side er spæret :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det hjælper dig ikke en skid alligevel, men gør hvad du vil. :stupid:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
tres9 skrev:
Det sikre ved Tor er jo, at når du laver en efterspørgsel bliver pakken sendt rundt mellem forskellige lokationer før den rammer det endelige, det samme når du modtager pakker. Det ville svare til at der sad en masse computere på forskellige lokationer og sendte samme pakke samme sted hen. Det er derfor det er rigtig svært, at vide hvem fanden der her sendt hvilken pakke.
Det er lidt svært at sidde og forklare, ville gerne kunne give jer nogle billeder der illustrere det, men sidder på telefonen. - men der er mange tegner der illustrere dette.
Hvis man kunne se en pakke forsendelse på Tor netværket ville det svare til svare til at sende en pakke til Kina fra Danmark i virkeligheden, men før den endte i Kina holdet den nød stop i nogle lande undervejs før den nåede Kina.

I og for sig ville jeg sige at det er sikkert nok i sig selv. Men selvfølgelig kunne de forskellige efterretningstjenester godt kunne spore dig hvis de virkelig ville. Så en vpn ville da gøre underværker, det er da klart. En nødvendighed vil jeg bare ikke sige at det er.

For at tilføje til din postpakke metafor, vil det når du bruger TOR svare til at du ligger din pakke ned i 3 (eller flere) pengeskabe hvert med adressen til næste lokation, og at hver lokation så kun havde nøglen til at åbne det ene pengeskab, så ingen kan se hele ruten, men kun forgående og næste stop. Det er lidt ligesom et løg, også derfor TOR står for "The Onion Router"..

Men så var det vidst noget med at et eller andet amerikansk regerings bereau ejede en god portion af de her servere som sender din data rundt, så de nogen gange fik fat i start og slut lokationerne, men hvis nok ikke indholdet som stadig var krypteret.

Tag i forbehold at det er længe siden jeg lavede en fremlæggelse om skidtet, og jeg er godt basket!

Medlem
Brugeravatar

Det var helt sikkert også en god måde at beskrive det på - Lige præcis! :wink:
Det var jo også sådan de fældede silk road. De fik adgang til 2 server de havde i jeg mener det ene land var frankrig og det andet kan jeg ikke huske, men det er også underordnet. De 2 servere indeholdte dog ikke selve silk road, men bare noget data som suplerede det.
Med hjælp fra de 2 servere kunne de se noget af trafikken som derfor førte dem videre til en af deres andre servere som noget af selve silk road var opbevaret på.
Men igen. Det krævet jo at de finder frem til hver en server og der er jo en grund til, at det tager tid for disse sider at blive lukket, ellers var hele skidtet jo nede med det samme - Regeringen kender jo udemærket godt til det.

Medlem

Off topic - tal pænt eller i kommer over knæet

/KenIshii

Medlem

Neeeeeeej men det kan google! Han er en halv time fra at være lige så klog som dig :D

Junior medlem
Brugeravatar

Tor gør to ting.

1) det krypterer din traffik så man ikke kan se hvilke sider mv du browser hvis nogen lytter med på linien.

2) det maskerer hvor din traffik går hen ved at sende den igennem en række mellemstationer (relays) og blande din traffik med en amsse andre brugeres trafik.

Hvis man tager telefon-analogien kan det når der bruges tor hverken høres hvad der bliver sagt eller ses hvem man ringer til.

Det er rigtigt at det muligvis lykkedes FBI at opspore hvor Silk Road serverne stod men her snakker vi om servere der konstant havde tusindvis af brugere som kørte i flere år og som det helt store apparat blev sat ind på at finde. Der er en del der tyder på at givet meget trafik (en server med masser af brugere), et godt stykke tid og et team af eksperter med det rigtige udstyr kan man finde et tor-sites lokation.

Dette er dog noget helt andet end at se hvad en enkelt bruger foretager sig. Der kendes ingen tilfælde hvor hverken dark-net købere eller sælgere er blevet sporet gennem tor. Dem der er blevet fundet er typisk fundet gennem "klassisk efterforskning" hvor deres pakker er blevet fundet, de har efterladt sig et pengespor eller de er blevet angivet eller lign.

Beviserne i disse tilfælde har været fundne stoffer, penge, telefonaflytning og indholdet af deres computere og telefoner, aldrig logs over deres færden på tor afsøret gennem aflytning af deres internet forbindelse. Det er muligt (og det er ingen gang sikkert) at NSA kunne bryde maskeringen, hvis de troede du var binLadens efterfølger og satte en supercomputer på sagen, men SydJyllands politi er klart lysår væk fra den salgs kapacitet.

At bruge VPN eller en proxy oveni Tor tjener intet formål, tværtimod. Det maskerer ikke yderligere men tilføjer bare et led før al maskeringen hvor man kan se hvornår du er aktiv.

Det som der rent faktisk er grund til at bekymre sig om er hvad finder myndighederne hvis de kommer på uanmeldt besøg fordi de har opsnappet en af dine forsendelser. Bruger du ikke tails eller lign sikker Operativ system efterlades der feks typisk masser af spor på din Pc.

Vedrørende bitcoin mining er de dage forbi for længe siden hvor det gav mening på en normal PC selv med gratis strøm og et highend grafikkort. I dag udføres stort set al mining af specialfremstillet udstyr med chips optimeret til den type operationer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Off topic - tal pænt eller i kommer over knæet

/KenIshii

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]