Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Yo bois! (Denne tråd kommer til at omhandle hash. Jeg er nybegynder så please bær' over med mig hvis jeg har dumme spørgsmål eller noget lignende)

For et par dage siden røg jeg hash for første gang, og det var selvfølgelig sammen med nogle venner. Vi var 3 ialt og havde 1g topskud (altså grøn). Min ven havde sådan en slags pipe, lavet af glas og med alle mulige forskellige farver på. Vi puttede måske en fjerde del i, og tændte op. Så tog alle et sug, og derefter puttede vi ca. en fjerde del i igen og gemte det andet halve gram til en anden dag. Jeg nåede ca. at få 3-4 sug. Vi havde smuttet væk fra en fest, så vi havde allerede fået noget alkohol før vi røg. Man kunne se på mine venner, eller hvertfald 2 af dem at de kunne mærke det. Det kunne jeg ikke. Jeg mærkede næsten ikke nogen forskel fra før og efter at vi røg.

Næste dag havde vi skaffet endnu mere. Vi havde ca. 1,5g topskud igen, og en masse bajere, det var hygge. Min ven lavede 2 joints og den anden fyldte pipen op. Der var ca. 0,5g i hver joint. Vi tændte op, og inden aftenen var ovre, havde jeg allerede fået mindst 10 sug af jointen og måske 2 eller 3 af pipen. Jeg vil gerne indrømme, jeg kunne godt mærke lidt, men stadig overhovedet ikke hvad jeg havde forventet. Altså jeg var i godt humør og følte mig godt tilpas, men det tror jeg også var en blanding af alkohollen.

Så er der et eller andet galt med mig, er jeg superhuman eller sådan noget? Jeg tror bare ikke at det var hashen der var noget galt med, da det var dyrket her i DK og af rigtig god kvalitet.

PS. Jeg havde røget smøger før jeg røg hash

Mvh. grønnefar :D

Senest rettet af grønnefar 31 dec 2015 20:36, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det er vist meget normalt ikke at være opmærksom på sin high de første par gange. Det kan jeg huske fra da jeg selv begyndte at eksperimentere med det. Jeg blev slet ikke mærkbart påvirket. Til gengæld lyder det underligt at du ikke kunne mærke de mængder, I har røget. Prøv evt. uden alkohol.

Junior medlem

Philip Fry skrev:
Det er vist meget normalt ikke at være opmærksom på sin high de første par gange. Det kan jeg huske fra da jeg selv begyndte at eksperimentere med det. Jeg blev slet ikke mærkbart påvirket. Til gengæld lyder det underligt at du ikke kunne mærke de mængder, I har røget. Prøv evt. uden alkohol.

Ok det vil jeg gøre næste gang, tak for svaret :) og ja, det virker meget mærkerligt at jeg ikke kunne mærke specielt meget efter at jeg havde røget alt det der ju.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Jeg føler tit, at alkohol kan overdøve hashen, i hvert fald hvis man har drukket meget. Et par enkle øl kan være dejligt, men synes at blandingen tit gør, at man bliver rundtosset og forvirret. Så ja, prøv uden alkohol.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville personligt aldrig, drikke og ryge, det har næsten altid endt i dårlige situationer..
Hvis jeg ryger så er det oftest kun for at ryge, ligesom myggen skriver, så kan alkohol ofte godt overdøve, eller ødelægge min skævhed. og det er sjældent at jeg har prøvet at nyde og ryge og drikke..
Hvis jeg endelig vælger at drikke, så kommer jeg oftest til at tage noget andet istedet.

Jeg er ret sikker på at jeg heller ikke mærkede noget de første gange.. Dengang vidste/ved man heller ikke hvad følelsen går ud på, om man skal være vild, sjov eller sidde i hjørnet og være stille.
Når man bliver "Rigtig" ryger så er man aldrig et sekund i tvivl om du er godt, skæv. eller om man har købt noget lort.

Hvis du vil prøve at gøre noget ud af det en dag, så bør du at sætte dig med 2-3 af dine gode venner.. Tænde en ordentlig stærk joint.. og se south park, Family Guy, Modern family eller lignenden.

Dedikeret medlem

grønnefar skrev:
Philip Fry skrev:

Ok det vil jeg gøre næste gang, tak for svaret :) og ja, det virker meget mærkerligt at jeg ikke kunne mærke specielt meget efter at jeg havde røget alt det der ju.

hejsa grønnefar! -og velkommen til :)
må jeg spørge hvad der konkret menes med det sidste ord ju?.. (ved godt det er røg, men hvor ordet stammer fra osv)

ang alkohol og cannabis, så er det en dum blanding for de fleste da det f.eks. kan føles som om rummet snurrer rundt til man ørler.. ikk rart, heller ikk for en daglig galar-ryger.. :)

de første par gange man benytter cannabis ka det være svært for en del mennesker at mærke rusen, da man jo ike er bekendt med virkningen..
-andre prøver en joint eller tjubang mens de er godt fulde..får god effekt, skifter farve, og får det rigtigt dårligt, brœkker sig og rør sjœldent cannabis igen..

men ja forslaget i bunden af haustadens inlœg er god..

Moderator
Brugeravatar

Som de andre siger så kan det være svært at genkende rusen, eller mange oplever i hvert fald ikke at blive påvirket de første par gange.
Mht. cannabis og alkohol i kombination, så er det imo. smartest at ryge først, det bliver nemmere at håndtere rusen og at holde et moderat alkohol indtag fremadrettet. Derudover så er det en god ide at holde smøgforbruget lavt hvis man er ryger - og særligt hvis man er festryger. Jeg har set utallige få det dårligt fordi de, imod mine advarsler, mente at de godt kunne pulse løs på smøgerne samtidig med at de røg joints og drak, den er næsten sikker medmindre at man er erfaren med kombinationen.
Jeg drikker nærmest aldrig uden at have cannabis ved min side, det kan være en ret rar rus, og det passer bedre til settings hvor folk primært drikker, end cannabis gør for sig selv. Men det kræver nok at man har lidt erfaring med det og holder doserne nede i den lave ende de første par gange. Og som med de fleste andre rusmidler, er det bedst at man bliver bekendt med rusmidlernes egen virkning, før man evt. prøver at kombinere dem. Det mindsker risikoen markant for at få det dårligt.

Junior medlem

Ay

Tusinde tak for svarende drenge (og piger)
Jeg vil prøve at tage det stille og roligt med alkohollen næste gang :)

Godt nytår!

Junior medlem

STWOD skrev:
grønnefar skrev:
Philip Fry skrev:

hejsa grønnefar! -og velkommen til :)
må jeg spørge hvad der konkret menes med det sidste ord ju?.. (ved godt det er røg, men hvor ordet stammer fra osv)

ang alkohol og cannabis, så er det en dum blanding for de fleste da det f.eks. kan føles som om rummet snurrer rundt til man ørler.. ikk rart, heller ikk for en daglig galar-ryger.. :)

de første par gange man benytter cannabis ka det være svært for en del mennesker at mærke rusen, da man jo ike er bekendt med virkningen..
-andre prøver en joint eller tjubang mens de er godt fulde..får god effekt, skifter farve, og får det rigtigt dårligt, brœkker sig og rør sjœldent cannabis igen..

men ja forslaget i bunden af haustadens inlœg er god..

Altså Ju er jo bare et slang for hash/cannabis/whatever. Ved ikke rigtig hvor ordet stammer fra :)

Og tak for velkomsten!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]