Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg undrer mig over om politihunde kan lugte MDMA. Har ikke hørt om det før.

Bonus spørgsmål, hvis jeg vasker mit tøj og sprøjter det med deodorant/parfume bagefter, vil de kunne lugte hash?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det er et af de mere udbredte ulovlige stoffer i Danmark, så mit ukvalificerede gæt ville være, at hundende bliver oplært i at finde MDMA.

Mht. tøjet, så kan hundes næser adskille dufte ad, så hvis der er hash/hashrøgs partikler i tøjet, så kan hunden lugte det. Du fuck'd.

Jeg flyver igennem alle toldere og narkohunde hvergang jeg rejser hjem, uden at jeg nogensinde er blevet stoppet. Dog har jeg aldrig noget på mig, men mit tøj og jeg stinker af tjald uden at hundene overhovedet kigger på mig.

Så det med at man er fucked hvis man har hashrøgs partikler på sit tøj, er vist lidt forskelligt;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Læst fra flere sider at LSD og svampe, er de eneste gængse stoffer, der ikke kan spores med narkohunde..
Men mine erfaringer siger mig at narkohunde er rigtige dårlige til små mængder stoffer.
Har engang været ude for en ransagning hvor der var en lille(små 500mg) klump hash i en åben skål, stående på et bord hvor både hundeføre og hund havde alle muligheder for at komme til, den lugtede ikke noget og han så ikke en skid.

Mr. Gone

Jeg ved det godt. Engang kørte jeg over en grænse med en bil, hvor vi havde røget joints i bilen hele vejen op til grænsen, men jeg smed hashen ud af vinduet før vi nåede grænsen. Vi blev stoppet for stik prøvekontrol, og de havde en sød narkolabrador med, som ikke kunne lugte en skid, selvom jeg havde haft hash i mine lommer i flere dage.

En andengang var jeg så skæv da jeg gik ombord på flyveren, at jeg ved et uheld havde glemt ca 1,5g hash i min jakkelomme. Da jeg går forbi tolderne og narkohunden, bliver jeg hevet ind til siden for stik prøvekontrol, og i samme øjeblik går det op for mig, at jeg muligvis har en klumb i min jakke lomme. Jeg stikker hånden i lommen, tager klumben og putter den i munden imens tolderne kigger væk. Mens jeg står der med klumben i munden, kommer hunden og snuser til mig og min taske. Hunden lugter ikke noget, og går glad videre til næste turist. Tolderne siger til mig at jeg gerne må gå videre, imens jeg stadig har klumben i munden:)

Siden da har jeg sørget for at være sikker på, at jeg ikke har noget på mig når jeg rejser. Det var lidt noieren/sjovt at stå der med klumben i munden imens de tjekker en. Jeg ville jo bare sluge den hvis hunden blev sur på mig.
Så jo der findes mange hundeførere og hunde der er dårlige til sit job. Men der findes også mange gode.

Jeg tror ikke at hundene er så effektive som de bliver givet ud til at være. De er mest af alt til skræk og advarsel, hvilket de så i den grad er meget effektive til. De fleste bliver ihvertfald meget nervøse hvis de ser en hund, der i realiteten godt kan lugte deres narko. På den måde kan politiet også bruge hunden til at finde frem til personer, der muligvis har noget på sig de ikke må.

Men jeg har ingen statistik der giver mig ret i det jeg siger, det er rent gætteri ud fra egne erfaringer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

En rigtigt trænet sporingshund finder alt. Det er biologisk fakta, så god er en hunds næse simpelthen bare, især de racer der bliver brugt til formålet. Det der højest sandsynligt er sket i dit tilfælde er at der har været en "dummy" narkohund, altså til at fremprovokere en reaktion fra folk, som politiet så kan bruge til at bestemme hvem der skal chikaneres. Det er monster dyrt, og her snakker vi mange millioner, at træne en narkohund, og derfor har vi meget få af dem i Danmark. svjv.

Det er ikke biologisk fakta at en rigtigt trænet sporingshund finder alt. Det er simpelten ikke sandt.

Det er fakta at en hunds næse rent teoretisk kan snuse sig frem til alt, og at de allerbedste narkohunde kan snuse rigtig meget. Men vi har kun en verdens bedste narkohund, en nr 2 og en nr 3 osv.
På samme måde som der kun er en verdens bedste fodboldspiller, selvom vi alle sammen i realiteten godt kunne være ham. Men det er vi bare ikke.

Det jeg vil frem til er, at der helt sikkert er rigtig mange rigtigt trænede sporingshunde der ikke er særligt gode. Det samme med føreren.

Da jeg gik i teknisk skole som automekaniker, var der flere i klassen der aldrig skulle være blevet færdigt uddannede, da de intet anede om biler. Men de bestod svendeprøven alligevel, og er "rigtigt trænede automekanikere i dag" uden at de finder op eller ned i et ledningsnet.

Jeg kender nogle der arbejder med smugling af tjald, og de plejer sgu ikke at have problemer med at snyde hunden. De mister næsten aldrig noget.

Mr. Gone skrev:
Det ér sandt at en dygtig hund ville finde langt det meste. At du ikke blev snuppet har sikkert været pga. en dårlig træner. Det er jo trænerens job at gøre hunden arbejdsklar men det er sgu ikke alle politimænd, der kan finde ud af at træne sådan et kræ.

Du har så ret i det hele som du siger, men igen er der rigtig mange hunde og trænere der ikke er så dygtige (det er min erfaring ihvertfald), derfor er det lidt op og ned med hvem der bliver stoppet, og hvem der slipper igennem.
En dygtig hund kan finde langt det meste ja, men hunden bliver aldrig bedre end dens træner/ejer, og det er der hvor begrænsningen ligger. "Tror jeg"

Jeg kender mennesker der rejser over grænser for at smugle tjald minimum engang om måneden, og de bliver næsten aldrig taget pga. at de pakker hashen så godt, at det er meget svært at finde/lugte.

Jeg tror at igennemsnit for de fleste narkohunde, går der meget mere narko igennem end hvad de fanger. Procent mæssigt på det område er de nok ikke så effektive, som de bliver givet ud for at være. Men i forhold til hvor meget narko der ikke ville blive fundet hvis ikke vi havde narkohunde, er de nok meget effektive:) Dvs. at hundene alligevel finder en masse narko, bare ikke i forhold til hvor meget der går igennem. Det er jo heller ikke hele tiden at hunden gider at arbejde, nej den fjoller også rundt omkring alt muligt andet når den er på arbejde, dvs. at dens koncentration omkring arbejdet ikke er optimal hele tiden, hvilket kan føre til at mennesker går forbi med narko i baggagen uden at hunden opdager det.
Det er min umiddelbare vurdering, at der går temmelig meget narko straight ahead forbi hunden. Men den vurdering bygger kun på egne erfaringer og observationer, og hvordan jeg ser bekendte smugle så ofte uden at de bliver taget. Og jo de bliver taget engang imellem, men det er fandme sjældent i forhold til hvor ofte de smugler.

Udfra de mennesker jeg kender der tit smugler tjald, er der ingen af dem der har fortalt mig, at de er blevet taget pga. hunden, nej det har som oftest været andre grunde til at de blev taget. En blev engang smidt i scanneren, uden at en hund var til stede, uden at han havde givet samtykke, og uden at de havde fundet noget andet på ham. Men han havde så desværre en masse i mavesækken. Men han slap uden fængsel, da politiet ikke havde lov til at tvinge ham i scanneren, uden at have noget der indikerede at han havde slugt noget, og uden at han havde givet samtykke. Så han fik en mild dom, pga politiets sjuskede arbejde.

Men igen dette er bare min umiddelbare vurdering, da jeg aldrig bliver stoppet, selvom jeg altid stinker af tjald, og jeg rejser rimelig meget:)

Dog findes der uden tvivl meget skarpe og dygtige hunde og trænere, jeg tror bare ikke at de er i flertal.

Nå det blev en længere smøre, håber at det er læseligt:)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Det er ikke biologisk fakta at en rigtigt trænet sporingshund finder alt. Det er simpelten ikke sandt.

Det er fakta at en hunds næse rent teoretisk kan snuse sig frem til alt, og at de allerbedste narkohunde kan snuse rigtig meget. Men vi har kun en verdens bedste narkohund, en nr 2 og en nr 3 osv.

Okay, fair nok, teoretisk set så :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]