Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Efter at have trawlet nettet igennem for historier, rapporter og anekdoter vedrørende mikrodosering af LSD, har jeg besluttet mig for at prøve temaet af på egen krop så at sige.

For lige at give eksperimentet lidt kontekst vil jeg lige fortælle lidt om mig selv.
Jeg er en mand på 36 år, med fast arbejde, gift og med to børn. Jeg har mange både positive og negative erfaringer med stoffer opsamlet igennem mange år. Min ungdoms vilde ture er dog bag mig, men jeg går ikke af vejen for en god fest en gang i mellem.

Jeg har i mange år bokset med et lavt selværd, mild depression og let angst. Det har udmøntet sig i en til tider introvert opførsel, og jeg har været meget konfliktsky i forhold til beslutninger og kriser i mit liv.

Jeg har brugt mange penge på terapi, men jeg føler ikke at de vaner og rutiner der følger med mine lidelser, som til dels også fastholder mig i situationerne, forsvinder med den indsigt terapien har givet mig.
Da jeg aldrig har følt mig særligt begejstret for ssri præparater, læste jeg med spænding om hvordan mikrodosering kan være med til at åbne nye veje gennem synapser. Jeg tænker at det måske netop er det der kan være brug for i mit tilfælde, da mine vaner og reaktionsmønstre er meget indgroede.

Min tanke med denne her post er, at jeg både kan dokumentere eventuelle effekter, positive som negative og modtage feedback fra andre brugere på forummet der eksperimenterer med samme projekt.

Jeg har tænkt mig at dosere 3 gange ugentlig; mandag onsdag og fredag, og jeg vil gerne ramme en dosis på ca 15 mikrogram.

Da jeg har et travlt og fuldt liv med arbejde og familie, er det langt fra sikkert at jeg kan dokumentere hver dag, men jeg vil prioritere at få så meget som muligt med i rapporten.

D. 23/11-2015
På eksperimentets første dag indtager jeg 1/9 del af et frimærke lige inden jeg tager på arbejde. Frimærkerne har jeg fået at vide skulle være på 180 mikrogram, men jeg har haft dem liggende længe, så jeg tænker at styrken nok er aftaget lidt.
På arbejdet er jeg lettere distræt, men ikke i en grad der går ud over mit arbejde, jeg tror evt. dosis er lidt for høj og mærkerne skal deles i 12 istedet.
Humøret er helt klart boostet og jeg føler mig mindre træt end normalt.
Hele dagen har jeg svært ved ord, jeg kommer flere gange til at bruge det forkerte ord i en sætning.

Jeg har en konflikt med en kollega, som jeg løser mere proaktivt end jeg plejer. Det ender med at jeg sætter ham på plads. Det skal siges at det er 3. dag på et nyt job, så det er meget atypisk for mig.

Efter arbejde har jeg en normal dag med familien, dog fortsætter mit sprog med at være påvirket i lettere grad hele aftenen.

Da jeg endelig er færdig med min dag er jeg helt enorm træt, meget mere end jeg plejer og jeg sover nærmest da jeg rammer puden.

24/11 -2015
Jeg vågner af mig selv kl. 6.00 og føler mig helt udhvilet. Jeg har taget fri fra arbejde, da jeg har en del praktiske gøremål.
Det der gør mest indtryk på mig er da jeg er ude at køre med min kørelærer er at jeg kører mere flydende og glat end jeg plejer. Jeg ved ikke om det er stoffet eller bare fordi jeg endelig får noget rutine. Igen i en debat om hvorvidt jeg skal betale en køretime, hvor jeg meldte mig syg for sent. Agerer jeg meget bestemt og trumfer på en rolig og fatte måde igennem at det skal jeg ikke. Igen meget atypisk, men det kan være LSD og det kan være placebo.

Alt i alt en meget normal dag. Jeg er stadig lidt ramt på enkelte ord der byttes rundt, humøret har været fint og jeg har været utroligt produktiv.
I skrivende stund er jeg meget træt, dog ikke lige så træt som igår.

Dedikeret medlem

Jeg kunne ikke lade være med at bemærke, at du siger at dine problemer ikke forsvinder med din indsigt. Det er fordi du selv skal gøre noget ved dine problemer, udfra den indsigt, du er ikke et computerprogram hvor man bare lige omskriver, og så reagere det selv efter det, du er et menneske med fri vilje. Jeg forstår udmærket jagten på at gøre det nemt at udtrykke sig mere konstruktivt, men der er ingen vej udenom, det er et valg. Når det så er sagt, så synes jeg altid det er spændende at høre om netop det her eksperiment, så jeg følger lige med de næste par dage. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Fritzie
Hele problematikken ligger jo i at jeg igennem årene har faktisk har fået det bedre med mig selv, men jeg slås med en del automatiske reaktioner som jeg intet kan stille op imod.
Jeg vælger ikke selv at få svedige håndflader, hjerteflimmer og tør mund i pressede situationer. Jeg vælger at blive i disse situationer igen og igen, men lige meget hjælper det, de automatiske reaktioner vedbliver år efter år.
Det her er netop et eksperiment der skal hjælpe mig med at overkomme min krops automatiske reaktioner igennem medicinering da intet andet har hjulpet.
Jeg bliver ærligt talt en smule stødt over at du negligerer mine problemstillinger på den måde. Det er meget svært at "bare vælge" at gøre tingene anderledes, hvis man bare kunne gøre det ville psykisk sygdom jo kurere sig selv. Du negligerer ikke bare mig, men en masse mennesker med forskellige diagnoser, mennesker der har det langt værre end jeg. Man kan ikke bare fra og tilvælge psykisk sygdom, uanset om det er i mild eller kraftig grad. Det eneste valg man i virkeligheden har er at gøre sit bedste, og lige nu vælger jeg at prøve det her eksperiment, da det ser ud til at være et værktøj der har hjulpet andre.

Venlig hilsen Pony

Dedikeret medlem

Jeg kan godt se at det lyder lidt hårdt, men jeg siger det kun til dig, fordi jeg bilder mig ind at du går og slås med nogen af de samme ting som mig, udfra det jeg kan læse. For mig er det den mur jeg må løbe panden imod gentagne gange, virkeligheden er hård, men ligeså belønnende er det når man formår at få udtrykt sig præcist i overensstemmelse med sig selv, i situationer hvor det er svært, istedet for at føje sig. Jeg vil også gerne lige slå fast, at jeg snakker til dig, og ikke folk med svære psykiske problemer, du beskriver dine som milde. Det er min erfaring at jeg kan føje mig og følge mine gamle mønstre, eller være mig selv, og se på det med friske øjne, hvem ved hvad der kan komme ud af det, hvis du åbner dig? Ikke altid, men nogengange kan jeg mærke at en mulighed for at vokse byder sig. Men måske vrøvler jeg bare for mig selv, det sku' ikke være første gang. :)

Edit: Jeg siger ikke at man kan fravælge sin angst, men kan vælge i nuet at få det bedste ud af det, og ikke gemme sig. Jeg har heller ikke noget mod dit eksperiment, jeg har selv overvejet det en god håndfuld gange, og jeg er selv fortaler for at det kan være indsigtsfuldt at tage psykedeliske stoffer. Jeg pointere bare at jagten på at gøre det nemmere at håndtere situationer, ved at ændre sin sindstilstand ikke er langtids holdbar pga tilstandsbestemt læring. Man skal lære at håndtere det, sådan som man er.

Endnu en edit: Jeg sidder selv og sveder angstens sved lige nu, bare ved at åbne mig den smule her, på et annonymt board. Så tro ikke at jeg ikke kender det. :)

Hej Pony :)

Jeg har selv eksperimenteret med microdosering af lsd, imod PTSD og det skal siges at jeg er kommet unaturligt langt på kort tid. Men om det er pga. microdoseringen skal jeg ikke påstå. Jeg havde også to lsd trip i perioden, der har hjulpet sindsygt godt, så jeg hælder mere til at det er trippene der har været det bedste værktøj.

Jeg synes at det er svært at konkludere hvad microdosering hjælper på, da effekten er så lille, at det sagtens kunne være placebo. Men jeg vil da indrømme, at det hjalp mig med at holde humøret oppe i de svære dage, sådan at jeg kunne overkomme skole osv.

Men jeg er tror ikke, at microdosering af lsd er et mirakel middel i sig selv, man er nød til at arbejde med problemerne ved siden af. Jeg synes at Fritzie er inde på noget af det rigtige. I sidste ende er det eneste som vi mennesker altid har, det er den frie vilje til at lave de valg vi nu engang kan og skal.
Man laver også nogle valg, som man ikke er i stand til at lave anderledes, altså man panikker og laver et ufrivilligt valg. Men her synes jeg, at det kun er en selv der kan gøre noget ved det, og at der ikke findes nogle psykologer, psykiatere eller stoffer der kan gøre det for en, men de kan hjælpe en på vej:)

Held og lykke med projektet, og jeg vil også prøve at følge det.

Vh Ø Tripper

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hvordan går det Pony? Kan vi få en update? Interessant eksperiment du har kastet dig ud i :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg overvejer selv at prøve dette, evt. med start fra næste uge.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
http://m.huffpost.com/us/entry/psychede ... bb4bac9db8

Dedikeret medlem

Jeg forstår udmærket godt dit problem, men jeg synes det er en dårlig idé at bruge mikrodosering med LSD, af følgende grunde:

a) Sandsynligvis er frimærkerne dryppet på midten, således at LSD'en ligger tæt inde på midten, men tyndt ude i siderne. Så du kan ikke bare regne med, at hvis du deler et frimærke i ni dele, så får du 1/9 dosis på hver del.

b) Man skal over en tærskelværdi, før LSD'en har nogen effekt. Ifølge Erowid ligger den på 20 mikrogram. Med andre ord: Hvis du tager 15 mikrogram, så har det overhovedet ingen virkning.

c) Hvis du tager LSD tre gange om ugen, så vil der hurtigt opstå en tolerance, hvilket vil sige, at det virker svagere og svagere for hver gang.

d) LSD er et dårligt valg, for det vil bare gøre dig endnu mere introvert, og få dig til at fungere dårligere i din hverdag.

Medlem
Brugeravatar

LSD har effekt selvom det er under 20 mikrogram. Det er mikrodosering, og ikke et mildt trip :) LSD'en kan man opløse i destilleret vand og så putte det i 10ml sprøjte og opbevarer den på køl. Hvis det er 100 mikrogram så vil 1ml svarer til 10 mikrogram.
Jeg mener ikke at man vil opbygge tolerance hvis man gør det hver 4. dag i stedet.

Jeg er har haft gode erfaringer med at mikrodosere svampe (cubensis) 350 mg. Det fjerner min angst. Gør mig mere klar i hovedet. Jeg føler at det rebalanceres inden i. Jeg har endda prøvet at få erkendelser på det.

Enspænderen skrev:
Jeg forstår udmærket godt dit problem, men jeg synes det er en dårlig idé at bruge mikrodosering med LSD, af følgende grunde:

a) Sandsynligvis er frimærkerne dryppet på midten, således at LSD'en ligger tæt inde på midten, men tyndt ude i siderne. Så du kan ikke bare regne med, at hvis du deler et frimærke i ni dele, så får du 1/9 dosis på hver del.

b) Man skal over en tærskelværdi, før LSD'en har nogen effekt. Ifølge Erowid ligger den på 20 mikrogram. Med andre ord: Hvis du tager 15 mikrogram, så har det overhovedet ingen virkning.

c) Hvis du tager LSD tre gange om ugen, så vil der hurtigt opstå en tolerance, hvilket vil sige, at det virker svagere og svagere for hver gang.

d) LSD er et dårligt valg, for det vil bare gøre dig endnu mere introvert, og få dig til at fungere dårligere i din hverdag.

Undskyld mig ven, men hvor har du din information og dine udsagn fra?

LSD har helt klart en effekt før de 20ug, jeg kan mærke det selv ned til 10ug. Derudover opbygger man ikke tolerance hvis man microdoserer maks hver fjerde dag, da tolerancen vil falde ned på nul før de 4 dage er gået, det er afprøvet på egen krop! Grunden til at jeg kan stå inde for det, er fordi at jeg kan sagtens mærke det hvergang jeg microdoserer. Det ville være umuligt at kunne mærke 10ug, hvis man havde nogen tolerance. Dog vil jeg sige, at man skal være ret opmærksom, og i ret god kontakt med ens egen krop hvis man vil bemærke effekten, da den er meget subtil. Men effekten er stadig effektiv, selvom man ikke kan mærke det :P Så vidt jeg har forstået, hævder de fleste brugere af microdoser at de ikke kan mærke andet end at dagen bliver bedre, hvilket også er meningen :P
På microdoser af LSD vil man ikke opleve at blive mere introvert, tværtimod bliver man mere udadvendt! Hvis man bliver mere introvert, er det fordi at man har doseret for højt.

Sidst vil jeg lige bemærke, at de fleste frimærker, bliver ikke dryppet på midten. LSD´en bliver opløst i noget væske, og derefter bliver mærkerne dryppet ned i opløsningen, hvorefter den tilsatte væske siden fordamper af mærkerne og efterlader LSDen. På den måde bliver LSD´en fordelt så jævnt som muligt rundt på hele frimærket.

Hvis man synes at det er helt umuligt, kan man også bruge flydende lsd, hvor koncentrationen er rimelig stabil:)

Men min erfaring siger mig, at det slet ikke er så afgørende om det er 5ug eller 20ug man får indtaget, det vigtigste er helt klart bare at man tror på det, og ikke gør det bare fordi at man keder sig og savner en rus. Så har microdoseringer ingen effekt.

Jeg microdoserede hver tredje til hver fjerde dag, i en periode på 4 måneder fra først i Juli, indtil slutningen af oktober. Det er den længste periode jeg har microdoseret seriøst, uden at glemme en eneste dag og uden nogensinde at dosere for højt. Og jeg kunne mærke effekten hvergang.

Jeg har selv den dårlige vane, at dosere for højt på mine microdoser, da jeg synes det er meget sjovt, at gå rundt med et syret smil dagen igennem :D I de perioder hvor jeg microdoserer, er der altid nogle dage hvor jeg vælger at snyde og indtage 2-4 microdoser, altså 20-60ug hvilket altid fører til en sjov og anderledes dag. Dog er der intet medicinsk i det, men det er tilgengæld meget sjovt :P

Vh Ø

Dedikeret medlem

Jeg har ingen erfaring med mikrodosering, og skal derfor ikke kunne sige om der findes en lavere tærskel (end 20 mikrogram) med en anden effekt. Det er meget muligt.

Pony skrev at han havde tænkt sig at tage LSD tre gange om ugen, og det var det jeg kritiserede. Det vil hurtigt give ophav til en tolerance. Hver 4. dag er en anden sag. Men hvis man kun tager det hver 4. dag, så går lidt af meningen tabt, for hvad så med de tre andre dage? Hvis du hævder, at eftergløden varer i tre dage, så vil jeg tillade mig at være lidt skeptisk. Så må der være tale om en placeboeffekt.

Jeg kendte engang en pusher, som fortalte, at han selv dryppede de frimærker han solgte. Andet ved jeg ikke. På den anden side kan jeg jo spørge dig: Hvordan kan du vide, at hele arket bliver dyppet i en LSD-opløsning? Man skulle tro at det ville være svært at beregne, hvor meget LSD der kommer på hvert frimærke. Man skulle også tro at LSD'en ville blive skævt fordelt på arket. Det er ligesom når man hænger vasketøj til tørre: Vandet samler sig nederst i tøjet.

Hvis man køber flydende LSD er problemet løst, men det kan være svært at skaffe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enspænderen skrev:
Jeg kendte engang en pusher, som fortalte, at han selv dryppede de frimærker han solgte. Andet ved jeg ikke. På den anden side kan jeg jo spørge dig: Hvordan kan du vide, at hele arket bliver dyppet i en LSD-opløsning? Man skulle tro at det ville være svært at beregne, hvor meget LSD der kommer på hvert frimærke. Man skulle også tro at LSD'en ville blive skævt fordelt på arket. Det er ligesom når man hænger vasketøj til tørre: Vandet samler sig nederst i tøjet.

Der var en enormt berømt post på the shroomery for ca 13 år siden, hvor en bruger fortalte om sin erfaring som LSD-forhandler i USA. Han beskrev her bl.a. hvordan man lægger LSD på ark.

chinacat skrev:
I will discuss LSD crystal and what happens with it. This info is from my experiences a long time ago.I can safely offer it because I have retired from this line of work and stay far away from it.

First I will briefly discuss the people or family as there called so you can get an appreciation for what they do and have done. The family is motivated to spread LSD because we believe that LSD is a key givin to us from above. LSD was givin to man from god to help him see the error of his ways. Why do you think it was discovered during the most horrible time in history. It is the antidote for the atomic bomb. It`s doesn`t matter if you beleive this or not ,because what i`m trying to express is how deeply important the family feels about the sacred value of LSD. Those who are at the upper level`s of the family will gladly sacrifice there lifes and freedom to do this work.

OK now down to the crystal. I have little knowlege about LSD manufacture so i`m going to talk about the final product the crystal. On tour crystal came in brown glass bottles with 1-10 grams in them. The bottles were sealed and contained CO2 and crystal. You can`t just buy crystal from family. First you have to be taught how to lay it ,which i`ll cover in a little bit. Also you have to do a THUMBPRINT(eat it) there are no exeptions to this rule.The reason is to make sure your Karma is clean enough to handle this sacred work.

TYPES OF CRYSTAL

Needlepoint -very pure(95%) white powerdery crystal,was available in small amount`s. The best of the best

White Fluff -Very pure(95%) white light flakes of crystal. Still around and the most sought after. very pure

Silver -Good and clean(85-90%)-light greyish crystal. Was an unbelievable amount of this around in the late eighty`s and early nineties. Very good stuff. My first thumbprint was this kind. If you ate acid in the 80-90`s you probably sampled some silver.

Amber -Decent(70%?) This crystal varied from a light amber color to an almost dark brown color.Was always available.One batch called quadricept amber was the color of light honey and was very good.Lot`s a people worked with this crystal but I always would use silver instead since it was better and the same price.

Lavender -(60-70%?) light purple to almost black colored crystal. Like amber it varied batch to batch.

TJ (tornado juice) - purity unknown. I seen this shit in about four different colors and it always scared me. No experiance with it.

Champagne -(50-60%) black crystal, nasty stuff IMHO. I worked with it once and swore to never touch it again.

---------------------------------------------------------------------------

OK so you got some crystal and need to get it on blotter. It`s a pretty amazing feeling holding a jar in your hands that has 10 grams of crystal in it. That`s 100,000 doses in the palm of your hand. For dealing with laying we`ll say we got 1 gram. Acid is always layed 1 gram=10 tenpacks. A tenpack is tensheets. 1gram=10,000doses. If your laying needlpoint your doses will be 95mcg, because your crystal is 95% pure. If your laying amber your shit will be 70mcg, because it`s 70% pure. got it

Now you get a glass pyrex pan to dip your tenpacks in. Your crystal is dissovled into 110ml. of everclear per gram.The purer crystals dissolve instantly with a little stirring. The not so pure take a little shaking. Champange is damn near impossible to get to dissolve evenly.

Paper-for white blotter standard watercolor paper#14 or equivalent is used. It`s critical you get the right paper. If you don`t it won`t absorb right and you`ll fuck it all up.Print`s are made up ahead of time and perferated.

OK so you got your crystal dissolved and your paper cut and ready. There are 2 schools when it comes to putting it on the paper. First dump the solution in the pan and dip each tenpack into it then lift it up and let any excess solution run off into the pan. Second method is to put the tenpack into the pan and squirt the solution on it with a baby syringe(the ones they give little kids medicine with). I Have done both and prefer dipping them just because its quicker .Then the tenpacks are layed out to dry which doesn`t take long since alcohol evaporates quickly. If you did it right there will be very little residue left in the bottom of the pan.This redidue is extremely potent and is either soaked up with a piece of paper(called mop up) or made into potent liquid(called wash). Whatever you choose this is saved for your personal use. While your doing all this you get very,very high. As soon as you open the jar of crystal it intoxicates the air. Most people were rubber gloves when doing this some don`t. Just don`t have any plans afterwards.

There might be slightly different methods used when laying, but this is how the dead family does it. After the tenpacks are dryed there distibuted and eaten up. Since the end of the Grateful Dead the massive distribution network that used to get rid of so much acid has been broken up badly. Never fear Acid is still out there

Så er det vist kommet på plads:)

Enspænderen
Hvis du ikke har nogen erfaring med microdosering, og heller ikke ved noget om hvordan det påvirker en, er der ingen grund til at du fraråder andre i at bruge det.
Hvis nu du havde mega dårlig erfaring med det, var det en anden snak.

Dedikeret medlem

Det kan du have ret i. Men jeg syntes umiddelbart der var så meget, der talte imod det, at jeg ikke kunne lade være med at reagere på det.

Personligt har jeg ikke spor lyst til at prøve det. Hvis jeg alligevel kun kan tage det hver 4. dag, så ville jeg foretrække et ordentligt trip hver weekend.

"Personligt har jeg ikke spor lyst til at prøve det. Hvis jeg alligevel kun kan tage det hver 4. dag, så ville jeg foretrække et ordentligt trip hver weekend".

Ikke for at være provokerende, men hvorfor har du ikke lyst til at prøve microdoser hver fjerde dag, men du vil hellere trippe ordentligt hver weekend? Jeg forstår faktisk ikke helt hvad du prøver at sige i den sætning.
Det kan være direkte skadeligt at trippe høje doser LSD hver weekend, hvilket microdoseringer hver fjerde dag aldrig kan blive.

Der er ingen grund til at microdosere oftere end hver fjerde dag. Det virker den første dag, har afterglow den næste dag, og de sidste to dage bliver brugt til at få tolerancen ned igen, sådan at det igen virker den fjerde dag du tager det.

Anyway jeg gider ikke at overbevise dig om at microdoseringer er det shit, hvis du i forvejen har et no go synspunkt til det. Det er subjektivt hvad man synes om det. Jeg synes at det er fint nok, men det er heller ikke den gyldne sten der kurerer alt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er heller ikke nogen grund til at tro at det kun kan tages hver 4. dag. Der er historier om folk der har mikrodoseret dagligt og har mærket en klar effekt.

Bestemt. Jeg fandt det bare mest brugbart hver 3-4 dag, og efter hvad jeg har læst, er der rigtig mange der har succes på det område.

Har selv prøvet at dosere hverdag, men jeg blev lidt for flydende efter en uges tid, og kunne ikke rigtig skildre imellem at være påvirket eller ej. Det føltes som at jeg blev tolerant overfor den stimulerende oplyftende effekt, men blev mere fraværende og fik sjov psychedelisk tankegang til dagligt, hvilket ikke var mit formål.

Dedikeret medlem

Når du mikrodoserer med LSD, så bruger du det som en slags medicin. Men jeg synes det er underligt kun at tage sin medicin hver 4. dag (når man ved, at virkningen hurtigt vil aftage). Det er hverken fugl eller fisk. Så ville jeg foretrække at tage på et lavdosis-trip hver weekend, hvis det endelig skulle være. Jeg tror at det ville have en bedre langtidsvirkning, og dermed gavne mig mere. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide det, når jeg ikke har prøvet det.

Hehe Jeg har forstået, at du tror en masse, som du faktisk ikke ved så meget om:D

Der var også en dag, hvor jeg troede, at jeg vidste en masse om LSD og dets effekter, men det var efter at jeg havde prøvet det nogle få gange. I dag ved jeg, at jeg ikke vidste en skid dengang, og jeg er stadig ikke blevet helt klog på LSDs effekter, da de er så vidt omfavnende, at det næsten ikke er til at definere. Det er et vildt drug som har ubegrænsede effekter, både op og ned, og hvis det bruges rigtigt, er de medicinske effekter enorme!

Vh Ø Tripperen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]