Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Deep in your brain
God "whatever-time-of-day-it-is" guys!
(Har lige slettet omkring en hel sides tekst, da jeg kom ud på noget af et sidespor. Beklager hvis teksten ikke er helt sammenhængende)

Jeg har længe gået og fiflet med tanken om endelig at tage min trip-mødom, og blive til den rigtige MindFucker jeg nu har gået og kaldt mig selv i et par år. Jeg har naturligvis prøvet alt hvad du kan ekstrahere fra den fantastiske cannabis plante, og så har jeg beklageligvis også fået proppet min krop med lidt andre unaturlige substanser, dette både i hvidt pulverform, samt nogle lettere magiske brune krystaller.

Jeg stoppede i November '14 med alt hvad der hedder stoffer, og holdt mig på måtten helt ind til nytår ('15-'16). Her fik jeg ved en fejltagelse drukket noget af min kammerats glas, og brugte resten af mit nytår på at hænge op ad ham for at få fyldt mere MDMA i kroppen end jeg hidtil havde prøvet. Det skal dog siges at han var en af to meget nære venner, som jeg altid plejede at ryge bong med, og at jeg har taget væsentligt flere stoffer end ham. Så der var ikke noget der. :)

Anyway, så fik hele denne oplevelse mig til se tilbage på alle de mange år hvor jeg har gået og taget stoffer, og den fik mig til at savne det noget så gevaldigt.
Jeg har, allerede før jeg stoppede, altid haft et stort ønske om at prøve noget psykedelisk af en art, og jeg kan se at jeg faktisk allerede snakkede om dette, herinde, tilbage i 2011. Nu er der gået 5 år, og jeg er blevet en del mere moden siden da, og føler derfor at tiden på være inde til at springe ud i det.

Jeg har netop bestilt en små 80 gram Atlantis trøfler, fra siden som i sikkert alle er bekendte med. Jeg har betalt med en bankoverførsel, men er i denne anledning en smule i tvivl om hvorvidt pengene er gået igennem. Brugte "Udenlandsoverførsel", men kan se at der ikke er trukket nogen penge på min konto endnu. Er der nogen der har erfaring med dette?

Da jeg ved at det tager en smule tid før at der er styr på det hele, og før at pakken når frem til lille Danmark, så regner jeg med at den vil komme en gang i løbet af næste uge. Problemet ved dette er dog, at jeg helst vil gøre det med min kammerat i en weekend. Nu kender jeg også mig selv så godt, at hvis der ligger 80g trøfler og venter, så er trangen til at nuppe en enkel eller to, nok helt uimodståelig. Derfor vil jeg høre jer hvad jeres tanker er.

Jeg har aldrig prøvet trøfler eller andre psilocybiner før. Jeg tænkte på at nuppe små 2-5 gram en eftermiddag, og så køre 10-15 gram weekenden efter. Er det klogt for mig at prøve den første gang alene? Jeg regner ikke med at få et trip som sådan, men mere bare en afslappet følelse, hvorefter jeg vil lytte til noget syre-musik ude i naturen.
Herefter; er der noget down-time efter at man har taget svampe? Jeg ved at man skal vente 3 måneder efter at have taget MDMA, men ved ikke om det samme er gældende for svampe.

Jeg glæder mig helt vildt til at tage de første skridt ud i den psykedeliske verden. Jeg ved at 15g Atlantis er en stor dose for en nybegynder, men jeg tænkte at vi kunne starte småt, og så langsomt toppe op i løbet af dagen/aftenen. Vi kommer nok til at lave the ud af dem, da jeg har læst det giver mest. Forvent en trip-rapport i hvert fald!

Håber at høre nogle inputs fra lidt gavede tankebrydere herinde, og så håber jeg at der kommer styr på min betaling!

//MindFucker

Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      

Medlem
Brugeravatar

For lige at opsummere hvad de fleste sikkert læser i denne tråd:

- Nybegynder
- Unge knægte
- 80 gram
- "Hvad fanden tænker de på?"

Men hey! Jeg ved at svampe, såvel som alle stoffer, er noget man skal have yderst meget respekt for.
Jeg har allerede oplevet at et simpelt stof som hash, har gået hen og nærmest ødelagt min liv. Ødelagt er måske et lidt stort ord, men det har i hvert fald ændret det til noget som "fornuftige" mennesker vil kalde værre. Jeg har dog fået rodet bod på alt hvad der var, og et parat til at starte på en frisk - denne gang ved at holde mig til stoffer 1-2 gange om året, og ingen små "hyggejoints" ect.

Det er også derfor at mit møde med svampe vil være kort og godt. Grunden til den store mængde, er udelukkende fordi man skulle bestille for minimum 25 EUR, og så tænkte jeg at det var en passende dosis. Én gang alene (testeren), én gang med en tæt ven (oplevelsen), og én gang med mine to gamle bongkammerater (overgiveren).
Efter dette vil jeg formegentlig sælge de resterende til nogle venner jeg har, der har taget en del flere svampe end jeg nogensinde kommer til.

Dedikeret medlem

Umiddelbart lyder det som om du er klar til at hoppe ud i det, men for god ordens skyld, hvor gammel er du? Og så kan jeg kan ikke lade være at dvæle lidt ved det du skriver med, at du endelig har fået styr på dine stof problemer, og eftervirkningene af hash, og så alligevel vil kaste dig ud i noget som svampe. Du kan sagtens trippe alene første gang, men jeg tror det vil være bedre at have nogen at dele oplevelsen med. Jeg kan huske min første gang, der var jeg rigtig glad for at vi kunne sidde og opdage det sammen, for der kommer nogle tanker som du nok ikke har tænkt før, og det kan være rigtig rart lige at få vendt dem, før de ryger i integration, ellers kan man blive rigtig roddet indeni. Men min oplevelse er, at de fleste ikke kommer ud for noget de ikke kan klare, på de første 5-10 trips, du kender det måske fra cannabissen, det bliver mere personligt med tiden.

Medlem
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Umiddelbart lyder det som om du er klar til at hoppe ud i det, men for god ordens skyld, hvor gammel er du? Og så kan jeg kan ikke lade være at dvæle lidt ved det du skriver med, at du endelig har fået styr på dine stof problemer, og eftervirkningene af hash, og så alligevel vil kaste dig ud i noget som svampe.

Jeg er 20 år, og de personer jeg kommer til at hive med er også 20. Ved lidt hurtig hovedregning kommer jeg frem til at at jeg var 16 år da jeg første gang snakkede om svampetrip herinde. Det var da også helt forkasteligt..
Jeg kan udmærket godt forstå din bekymring omkring at jeg vil prøve svampe, nu hvor jeg endelig har fået styr på mit liv, men jeg føler på en måde at det er nu eller aldrig. Da jeg gik på gymnasiet kunne jeg, mere eller mindre, ryge mig skæv hver dag, og stadig være i stand til at få min studentereksamen. Nu er jeg i gang med et erhvervsakademi, og selvom det er en del mere seriøst, så giver det stadig plads til en lille udskejelse. Om ét år skal jeg videre i mit liv, og det er her at jeg for alvor tager de voksne briller på. Så er det slut med alt hvad der hedder stoffer, og det er jeg helt opsat på. Men jeg vil ikke gå resten af mit liv, velvidende at jeg aldrig nåede at prøve det psykedeliske.
Det skal dog nok også siges, at jeg på ingen måde har i tankerne at gøre svampe til min nye hash. Det kommer til at være noget jeg prøver, for at prøve det, og så regner jeg med at slutte hele processen af med en "Gylden Lærer". Et trip der, som så mange beskriver det, ændrer mit syn på verden, og genføder mig på denne jord.

Fritzie skrev:
Du kan sagtens trippe alene første gang, men jeg tror det vil være bedre at have nogen at dele oplevelsen med. Jeg kan huske min første gang, der var jeg rigtig glad for at vi kunne sidde og opdage det sammen, for der kommer nogle tanker som du nok ikke har tænkt før, og det kan være rigtig rart lige at få vendt dem, før de ryger i integration, ellers kan man blive rigtig roddet indeni. Men min oplevelse er, at de fleste ikke kommer ud for noget de ikke kan klare, på de første 5-10 trips, du kender det måske fra cannabissen, det bliver mere personligt med tiden.

Jeg forstår. Min tanke var sådan set også bare at tage en lille smagsprøve, og så vente til weekenden med det første reelle trip. Du har dog sikkert ret i at det ville være bedst at opleve den første gang med en anden.
Mht. bad-trip, så er jeg en smule nervøs, men samtidig ikke rigtig klar over hvad dette indebærer. Folk plejer ikke at beskrive deres bad-trips, og jeg har med vilje prøvet at undgå at læse op på dette. Jeg er bange for at viden om andres bad-trips, kunne være med til at stable et sammen hos mig.
Jeg er godt klar over faren ved psykedelia, men også blevet en smule frygtløs pga. min store erfaring med andre stoffer.

Dedikeret medlem

Jeg synes det lyder som et rigtig god plan du har der, og kudos for at vente så længe. Så jeg synes bare du/i skal kaste jer ud i det, giv hinanden plads, skab lidt kammeratlig stemning, og lad hinanden finde på ting. Vær et sted hvor i kan være i jeres egen trygge bobble, uden at blive forstyrret. Jeg vil også varmt anbefale musik, det kan virkelig være en game changer. Bad trips er ikke noget der er værd at bekymre sig så meget om, hvis man er nogenlunde rask og balanceret, og ikke tager nogle drastiske beslutninger (feks besøge nogen man ikke kender rigtig, eller ringe til ens eks eller forældre). Men som sagt, så lyder det til at du har styr på det, så jeg ønsker dig et fantastisk trip, hvis du vælger at hoppe ud i det! :)

Medlem
Brugeravatar

For lige at lave en lille update (og for at huske mig selv på det til senere), så gik betalingen igennem i Onsdags (d. 10.), og pakken blev faktisk også allerede sendt samme dag. Jeg regner derfor med at have den hjemme på Tirsdag.
Og det passer jo sådanset meget fint, taget i betragtning at det således falder sammen med en Vinterferie!

Til gengæld vil jeg sige, at jeg faktisk er glad for at det tog en smule længere tid grundet bank overførslen. Det har givet mig tid til at lave lidt mere intensiv research på nettet, og med en af mine nye klassekammerater.
Jeg føler mig meget mere rustet nu, og hvis der skulle sidde en person og læse med langt ude i fremtiden (hvor 2016 var huuuuundrede år siden), så vil jeg kun opfordre til at gøre det samme.

Dagen kommer til at foregå således:
Vi mødes tidligt på dagen, og tager ud på en nærliggende Naturskole. Den er ikke helvedes stor, men jeg kender et godt sted helt nede bagved, hvor der står nogle tilgroede borde og bænke. Her burde vi kunne være i fred i et par timer.
Vi spiser trøflerne rå, da det bliver noget juks at skulle til at koge vand osv.
Den originale dose jeg snakkede om på 15g, kommer til at blive halveret, så at vi kun spiser 7.5 gram hver. Better safe than sorry!
Når vi har indtaget vores trøfler, sætter vi vores mobiltelefoner på flytilstand så vi ikke bliver forstyrret midt i det hele!
Min gode ven har et lille og kompakt anlæg som han tager med, og så sørger jeg for at have fyldt lidt god musik på en offline spilleliste på min Spotify som vi kan høre når det begynder at gå i gang.
Jeg sørger også for at købe lidt chocolade og et par rissi frutti, som jeg har hørt skulle være yderst excellente under et trip.
Herfra ved jeg ikke hvad der kommer til at foregå, andet end at jeg er sikker på at vi får en pisse fed dag! :D

Som i kan læse jer til lidt længere oppe, så ryger jeg ikke hash mere, så vi sparer dette væk fra dagen. Til gengæld ryger vi begge to - både almindelige cigaretter og e-cigaretter. Jeg har, passende nok, lige været ude og købe en hel masse nye smage for lidt over en uge siden, så jeg glæder mig sygt meget til at sidde og prøve dem allesammen igennem.

Vi krydser fingre for et godt trip, og så kan i se frem til en lille triprapport i løbet af næste uge!

//MindFucker

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg vil lige slå et slag for frisk frugt. Det er fantastisk, når man er i psykedelika-land.

Husk at have et sted I kan gå indenfor, hvis det bliver for koldt.

Insane psychedelia user!

7,5 g friske lig med 0,75 tørret er det ikke lidt i underkanten er ikke så meget inde i hvad styrke jeres svampe har men mon ikke en mere erfaren kan komme med et bud?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Fso skrev:
7,5 g friske lig med 0,75 tørret er det ikke lidt i underkanten er ikke så meget inde i hvad styrke jeres svampe har men mon ikke en mere erfaren kan komme med et bud?

Jeg gentager lige det som jeg engang skrev i en anden tråd. :)

Man siger at 5g friske trøfler svarer til 1g tørrede cubensis. Tørrer man trøflerne, så bliver det et andet regnestykke, for de smider ikke så meget vand som svampene gør. Men 1g tørrede trøfler har ca. 2/3 potens af 1 gram tørrede cubensis.

Så jeg synes 7.5g lyder passende. 1.5g cubensis er ok til en nybegynder IMO.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Første gang jeg gjorde det spiste vi alle 10-15 gram
tredje gang vi gjorde det var det 15gram hver og de endte med 2/4 badtrippede det har nok langt mere med set og settings for de individer end dosen men havde dosen været lavere havde det nok ikke sket

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem
Brugeravatar

Min pointe er at det gør ikke noget at starte lavt ud og så jo mere erfaring man får desto højere dose kan man eksperimentere med

Fuck narko og hash

Medlem
Brugeravatar

Philip Fry skrev:
Jeg vil lige slå et slag for frisk frugt. Det er fantastisk, når man er i psykedelika-land.

Friske frugter ryger hermed på listen over hvad der ville være godt. Mange tak!

Fso skrev:

De trøfler jeg har bestilt er Atlantis - nogle af de stærkeste du kan få.
Måske er 7.5g friske en lav dose, men hellere dette end at ende med at tage for meget. Kan altid tage en større dose senere, vil bare gerne lige have en god oplevelse ud af den første gang :)

Alakazam skrev:
Første gang jeg gjorde det spiste vi alle 10-15 gram
tredje gang vi gjorde det var det 15gram hver og de endte med 2/4 badtrippede det har nok langt mere med set og settings for de individer end dosen men havde dosen været lavere havde det nok ikke sket

Selvom set og setting er utrolig vigtig, så er det, som du selv siger, stadig bedst med en lav dose. Hvis det sker for os, så er jeg sikker på at noget sukker og rolig vejrtrækning kan hjælpe os ud af det. Det er nok lidt sværere hvis man flyver rundt i den 7. dimension :P

Medlem
Brugeravatar

Ja lige netop men hvis du skal spise frugt så køb nogle spændende nogle ting du skal gøre lidt ved fremfor et æble så tag en banan de er så syrede at skrælle i stedet for bar et tage en direkte bid
Eller noget som en kiwi eller avokado you know frugt der er lidt sjovt
For mit vedkommende var det aller bedste jeg indtog gennem hele trippet faktisk helt almindeligt iskoldt vand det var som flydende lykke eller ren energi det var helt fænomenalt hvor sodavand og junkfood slet ikke sagde mig noget
Normalt er jeg hverken til helse eller sund mad som sådan men på svampe gav det bare så meget mening
Så mit råd er hav en masse at drikke og snacks men sørg for det er noget i kan spise med god samvittighed :)

Fuck narko og hash

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Alakazam skrev:
Ja lige netop men hvis du skal spise frugt så køb nogle spændende nogle ting du skal gøre lidt ved fremfor et æble så tag en banan de er så syrede at skrælle i stedet for bar et tage en direkte bid
Eller noget som en kiwi eller avokado you know frugt der er lidt sjovt
For mit vedkommende var det aller bedste jeg indtog gennem hele trippet faktisk helt almindeligt iskoldt vand det var som flydende lykke eller ren energi det var helt fænomenalt hvor sodavand og junkfood slet ikke sagde mig noget
Normalt er jeg hverken til helse eller sund mad som sådan men på svampe gav det bare så meget mening
Så mit råd er hav en masse at drikke og snacks men sørg for det er noget i kan spise med god samvittighed :)

Jeg har også skrevet "VAND!" stort ud på en liste over ting jeg skal huske. Folk siger altid, ligesom dig, at vand bare er det bedste i hele universet når man tripper, men det er også pga. sukkerindholdet i sodavand at jeg ikke synes dette egner sig.
Har fået det indtryk at sukker får en til at falde ned, og komme ud hvis man skulle have et badtrip, så kan ikke se idéen i at skulle sidde og bælle det i sig, når man netop ønsker et trip? :roll:

Anyway, tusinde tak for dine forslag. Jeg kan godt forestille mig at det må være syret at sidde og pille en banan - bare sådan afklæde den og foretære dens ubeskyttede kød.. :D

Tessalated skrev:
Jeg er altid blevet lidt skuffet over de trøfler, kan være at jeg bare aldrig har fået nok. Den eneste gang jeg har prøvet hvor de var rigtig vilde var hvor vi blandede dem med en pakke pakke friske svampe, det var tilgængæld også helt crazy.

Jeg vil dog anbefale jer at købe et svampe kit næste gang, det er relativt enkelt at gå til og jeg har på fornemmelsen at med den mængde trøfler man skal spise så er det langt bedre value.

Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg heller ikke selv forventer det vildeste trip i historiebøgerne.
Jeg var egentlig blevet tilbudt nogle SN svampe fra en kammerat, men ville hellere prøve mig med trøflerne, da de dels har samme effekt (måske lidt mildere), og dels fordi at han ikke lige var den type person jeg havde lyst til at have mit første trip med.

Min plan var egentlig bare at prøve svampe, for at prøve dem. Jeg har dog brug rigtig meget tid, de seneste dage, på at læse en masse om forskellige psychedelia. Det har åbnet mine øjne for, at der er mere end bare et "trip" i disse ting, og at et glad trøffel-trip, kun lige skraber overfladen.

Jeg har allerede kigget på de forskellige growkits, og tro mig når jeg siger at jeg forleden dag var liiiiige ved at nuppe sådan et med. Desværre er det lidt sløjt med pengene for tiden, så nu venter jeg lige til at jeg er kommet igennem de første 80 gram trøfler haha.
Mig selv som psychonaut er dog ikke ude af spørgsmålet endnu. På den ene, eller anden, måde, er jeg sikker på, at jeg kommer til at opnå det trip jeg ønsker den første gang, samtidig med at jeg opnår et vildt trip senere i mit liv.

Tessalated skrev:
Det vigtigste når man er 20 år og prøver den slags for første gang, er at man har det nogenlunde ok og der ikke er ting man er bange for at forholde sig til, og så selvfølgelig at man er et trygt sted med nogen rare mennesker.

I kan altid redosere, og tage en dosis mere for at holde den kørende eller doble op hvis i har mod på at gå lidt videre.

Nail on the head right there.
Vi kan altid gå videre hvis det ikke er vildt nok. Er det for vildt er det lidt en anden sag..

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Tessalated skrev:
Når man læser om det kan man godt få den her ide om at det er den vildeste øjenåbner og at man "forstår noget" som ingen andre har indsigt i, men så er det heller ikke vildere end at det stadig er et drug og det i langt de fleste settings bare handler om at have det sjovt. Det jeg godt kan lide ved svampe er at det er en slags naturlig grænse, du kan ikke spise dem hver dag fordi 2) du kan ikke mærke dem til sidst 2) du bliver formentlig rimmelig sindsyg inden. Jeg bryder mig ikke om syntetiske stoffer og særligt ikke dem som bare gør dig glad uanset hvordan du har det i forvejen, og for mig har det altid været en god guide at sige at jeg kun tager naturlige ting. Bortset fra tjald som jeg måske syntes er et af de værste stoffer der findes pga de masive følge virkninger.

Det var da helt vildt Tessalated; du lyder præcis som mig!
Jeg har det nøjagtigt sådan der. Jeg bryder mig ikke om syntetiske stoffer, da de er "unaturlige" og derfor mere skræmmende på kroppen. Fx. efter en weekend hvor man lige havde suget et par gram billig amfetamin.. Fy for helvede!

Hash havde jeg aldrig et problem med, da det var naturlig plante, og det havde ikke nogen bivirkning på kroppen dagen efter. Det var først efter 3 år at den barske virkelighed kom til syne, og så var 'bivirkningen' ved hash pludselig meget tydelig.

Tessalated skrev:
Det virker dybt ulogisk nu, men det støtste problem for jer er ikke om det bliver for vildt, mere at det ikke er vildt nok, og i bare har bygget det op og glædet jer til det, og så sider i bare tilbage med sådan en lidt øv følelse.

Indrømmet - jeg har nok gået og glædet mig en lille smule meget til at det kommer til at ske, men for mig betyder det ikke så meget. Jeg har 80 gram for pokker! Hvis vi ikke får et vildt trip den første gang, så har jeg stadig nok til at vi kan prøve ugen efter med en større dose. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg er helt uenig med dig, Alakazam. Æbler er det bedste i påvirket tilstand. Sprøde, søde, syrlige æbler! Jeg skal bestemt ikke have noget, der er for indviklet at præparere (da der er risiko for, at jeg aldrig kommer så langt). Noget simpelt, friskt og lækker er at foretrække i min bog :)

Som en lille sidebemærkning om æbler, var jeg engang til trancefest, hvor jeg havde fået syre så hatten passede. Jeg købte mig et æble i chaiboden, som var så godt, at jeg måtte tilbage og købe nogle flere, som jeg delte ud til folk, fordi de da ikke skulle snydes for sådan en eksotisk smagsoplevelse. Jeg tror, intentionen var bedre end udførelsen :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ja, æbler er for vilde. Den skrøbelige ydre der beskytter det følsomme indre som bliver misfarvet ved kontakt med luften. De små kanaler der åbner op som saften kommer piplende ud af i små bobler. Jeg bruger en halvdøv kniv til at spise dem med. :shock:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:25, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]