Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 19:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
zachyon skrev:
Kid05>> Psyko har jo slet ikke flamet dig, han siger jo sådan banke at normale mennesker ikke har den vane og banke sit hoved ned vasken, lige meget hvilket drug de er på. Tag dig sammen... :roll:

Well, ved nærmere eftertanke, tror jeg at årsagen til at Kid05 har banket sit hoved ned i vasken med 15 min. interval, har været at han noddede (halvsov/døsede.) Det er meget normalt på opioder, og det er selvfølgelig en fair sag at være så lam, at man ikke kan holde sig vågen.

Jeg synes bare hans (Kid05's) indlæg fik det til at lyde som om det altid skete for alle, når de var på temgesic, og det er selvfølgelig usandt.
Ellers ville stoffets i forvejen ringe lammeværdi formentlig være reduceret til et nyt lavpunkt.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Psyko>> Det jeg reagerede på, det var også nærmere at ham mente du svinede ham. Hvilket du jo tydeligvis ikke gjorde... :wink:

Titel: Re: Temgesic
Junior medlem

hej herinde
jeg er på Temgesic , får 0,2 , 2 gange dagligt pga smerter i mine knæ , pga af kulden har jeg måtte tage en nogen gange 2 mere hver dag , nu har jeg self ikk flere tilbage og jeg kan først købe en ny pk her til marts , er der noget jeg kan gøre for at tage abstinenserne ??
mvh c3s

Dedikeret medlem

Hej c3s! og velkommen :)
det lyder da noget træls.. er du rus-søgende eller udelukkende smertepatient? for der er da immervæk noget tid til marts.. :shock:
hvis du har taget dem mod smerter, er det jo muligt at tale med din lœge om situationen.. og enten få fornyet dose, oppet dosis/andet præperat, eller bare skœld ud.. (jeg kender jo ikk din lœgehistorik)
hvor længe har du fået dem?
og hvor tit tager du dem?
får du andet medicin?
mvh STOP

Junior medlem

hej stop
og tak , ja både og har fået dem i snart 1,5 års tid , jeg har desværre været hug´td på den brune på søvpapir!!! både self for rusen´s skyld og for de smerter jeg havde i mine knæ!! :-( men der lykkedes det mig for ca 4 år siden og kæmpe mig ud af det og kommet på rette fod igen :-) men under forløbet med at komme ud af det , fandt jeg ud af at både subxone og temgeic hjalp på mine smerter i knæene samtidig med udtrapningen ,jeg har en sugdom der hedder kondomalasi i knæene , jeg kan desværre ikke sige mig fri for at , efter jeg har været hug på det brune og kommet ud af det , har jeg brugt engang imellem temgesic som en rusmidel , når dagen blev for nederen , hvis du forstår :-) , jeg er jo af grunde inde i systemet (bigbrother) som tidligere misbruger , og i den forbindelse ved jeg hvad lægens svar er , hvis jeg tager derop eller ringer, for at få fat i et ark eller 2 mere så jeg kan klare den til marts!!
så tror ikk rigtig der er nogen udvej end en kold tyrker!!! med mindre at der er noget håndkøbs medicin der kan hjælpe lidt på det.!!
mvh c3s

Junior medlem

og nej stop , får ikk noget andet medicin end , ud over , den fede engang imellem :-)
tager temgesic 0,2 , 2 gange dagligt

Dedikeret medlem

helt ok :)
kudos til dig: fedt at du er ærlig!
jeg ka skam fint følge dig, er selv ret hooked på suboxone på; i flere år..
der findes midler som ka afhjœlpe abstinenserne lidt.. meen der er jeg ikke den rigtige til at svare på lige det.. :|
mit råd er at få fat i en 8mgs sub, og så dele den op i MANGE supersmå stykker eller pulverbunker og så kun bruge af det når du kan mærke at du virkeligt mangler!! husk at tolerencen stiger; så indtag derfor kun når det er nødvendigt! (og smid resten ud til marts)
:arrow: ps ved ikk om mit råd er helt ude i hampen, så vent lige til der kommer flere svar ;)
mvh stw

Medlem
Brugeravatar

Lortet situation, du har stillet dig i. Tag en snak med din læge, og fortæl at den nuværende ordination ikke dækker dig helt ind. Hvis han er villig til, at øge dit medicin, så slipper du også for, at skal skaffe det på illegal vis. Afviser han din forespørgsel, så kan du holde dig abstinens fri med temgesic eller suboxone. Lad være med, at hygge dosere og indtag dem kun sublingualt.

Edit: Tænk over hvilken konsekvens dine handlinger har fået for dig. Håber for din egen skyld, at du har indset det ikke holder at du lammer dig på den medicin, som du får udskrevet for smerter, når de også skal holde x antal dage.

Junior medlem

hej z3n
hvad mener du med "og indtag dem kun sublingualt" ??
mvh
c3s

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Det vil sige at du skal lade dem opløse under tungen.. som de er beregnet til.

Junior medlem

ok , ja det er jo så der den er smuttet lidt i svinget!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]