Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens. Jeg havde for en månedes tid siden et opslag hvor jeg spurgte forummet til råds angående noget problemstillinger jeg stod overfor efter mit 7g svampetrip og rygestop i henhold til cannabis. Er nu kommet over mange af de problemstillinger og mit liv som sådan er begyndt at stabilisere sig igen. Så kan man så diskutere hvorvidt de forandringer det har medført sig er til den positive eller negative side, men laver primært dette opslag for at få respons på min oplevelse som er meget langt fra hvad man kan forvente at opleve under et svampetrip. Som en sidste side note inden jeg går i krig med at skrive vil jeg gerne som altid takke Psychedelia.dk for at være et fantastisk forum med positive individer der flere gange har hjulet mig til at finde svar på mine mange spørgsmål :)

Så for 1 månede siden indtog jeg 7g svampe sammen med min ven som tog en meget mindre dosis (tilsvarende 1,5-2g) og min kæreste. Det interessante ved dette trip var ikke så meget de erfaringer jeg gjorde mig under trippet, men mere hvordan det har påvirket mig efterfølgende. Under trippet oplevelse jeg meget få af de listede effekter af svampene og var utroligt normal af hvad man kan forvente af en fyr der har spist 7g. Min kæreste var meget forivirret over at jeg virkede til slet ikke at være påvirket imodsætning til min ven der nærmest havde glemt hvem han var og hvad fanden der foregik. Det skal dog siges at min ven generalt er meget intolerant overfor diverse rusmidler og kun skal indtage meget lidt for at blive påvirket. Hvor jeg derimod selv har haft den modsatte erfaring. Generalt påvirker svampe mig ikke så meget som fx. LSA frø som jeg også har eksperimenteret med af flere omgange. En moderat dosis frø rammer mig meget hårdere end en absurd dosis som fx. de 7g af svampe.

Det blev først rigtigt interressant da min ven var taget hjem og at jeg lå i min seng og skulle finde til ro. Jeg lå og filosoferede og havde flere af træk fra svampene end jeg havde under deres virkning og fik milde hallucinationer og mistede også et stykke af mit synsfelt. ca. 15-20% af mit synsfelt var dækket af et sortrektangel hvilket jeg fandt meget underligt. Jeg lå vågen hele natten og hallucinationerne blev stærke og resulterede og til sidst i hallucinationer med lukkede øjne dog stadigvæk forholdsvist mildt da jeg generalt bare heller ikke får mange hallucinationer in general.

Jeg kom så herefter i skole den næste dag uden at have sovet, hvilket jeg fandt lidt besynderligt og alt gik fint indtil sidst på dagen hvor jeg sad og fordybede mig i en aflevering hvor at alt hørelse for mit venstre øre pludseligt lukkede af og blev erstattet af en lyd der minder om den man får af tinitus, jeg blev svimmel og fik kvalme og da det ikke gik over tog jeg hjem fra skole efter en 10 minutter. Da jeg kom hjem var jeg dog ved det normale igen og erfarede ikke andre hallucinationer, men kunne igen samme aften ikke sove. Dette fortsatte indtil 3 dag hvor jeg ikke kunne sove hvor jeg herefter blev væk fra skole og prøvede at få så meget søvn som muligt, men hvad jeg fik i sidste ende var meget begrænset.

Jeg endte med at gå 3 uger med voldsomme søvn problemer og er først her for en uges tid siden begyndt at sove godt og regelmæssigt igen. Jeg føler at min tankegang er ændret samt den måde jeg observerer verden på, og at de langvarige effekter er meget mere interresante end dem jeg fik under trippet. Skal siges at jeg prøvede at gå tilbage til at ryge cannabis da jeg troede det ville hjælpe på mine søvnproblemer hvilket det ikke gjorde. Det resulterer så i at jeg tror at det var svampene og ikke cannabissen der resulterede i mine søvnproblemer. Det kan jo selvfølgeligt også skyldes ydre omstændigheder da der har været meget brok med min klasse igennem min skolegang.

Jeg står nu i en position hvor jeg kan sove igen. Røg cannabis indtil for et par dage siden (Jeg har ikke mærket noget i stil med ikke at kunne sove denne gang). Og er generalt vendt rimeligt tilbage til det normale igen. Skal dog tage året om i forhold til skole, ikke pga. mine erfaringer her, men på grund af problemer med trivsel i klassen, og at mine resultater lider under dette. Jeg ser det ikke som noget negativt, men noget positivt da jeg håber på at ende er bedre sted i livet. Da jeg ikke på noget tidspunkt har været glad for klassen, og alligevel regnede med at skulle tage året om.

Jeg ved ikke hvad mere jeg skal skrive her. Vil nok primært gerne have nogen svar på hvordan jeg kan "Trippe" 3 dage i træk, hvordan det kan påvirke min søvnrytme så voldsomt, og hvad der kan gøre at jeg ikke får det trip og de oplevelser som jeg ønsker, men derimod havner i en situation hvor mit liv er vendt på hovedet, Og generalt bare gode råd til hvad jeg gør nu for at opholde den nu stabile søvnrytme og komme videre fra denne oplevelse. Lider stadigvæk af lidt angst og paranoi nok fordi at jeg stadigvæk mangler søvn og jeg kan generalt godt tænke mig ud af det ved at ligge mig ned og slappe af :)

Junior medlem

Lille tilføjelse. Er diagnoseret med AD(H)D og ved ikke om dette kan spille en rolle i hvorfor svampene påvirker mig så forskelligt fra andre mennesker :) Derudover var det Psilocybe Cubensis B+

Dedikeret medlem

Jeg var vist også inde på det sidst, hvis dit trip var meget intens tænkning, så er det muligt at du har skabt en rimelig rodfæstet vane i løbet af de 3 dage, som har gjort at du forbinder det at ligge i din seng med at tænke intensivt. Det er meget nemt at lave nye forbindelser i hjernen med psykedeliske stoffer, på godt og ondt, for at komme med et eksempel trippede jeg fredag for 2 uger siden, og uden at have taget noget trippede jeg også en smule fredagen efter (forbandt trippet med weekend, fordi jeg begyndt at lave noget i hverdagene, så weekend er ved at blive en ting igen). Hvad er det egenligt du forventer af et trip, du skriver at du ikke får det du ønsker, så hvad er det? :)

Har ikke hørt om nogen der har haft så voldsomme problemer med søvn, som du har haft, men jeg har venner der ikke kan trippe uden at skulle have en benzo til at falde til ro på, konsekvent. Dårlig vane.

Desuden oplever jeg at cannabis forstærker afterglowet af et trip, igen med forbindelserne, cannabis er også psykedelisk, og hvis man tripper engang imellem, bliver cannabis for mig endnu mere psykedelisk.

Junior medlem

Okay så mit svar skal vidst lige struktureres xD En ting af gangen. Tænker at du helt sikkert kan have ret i hvad du skriver med at jeg forbinder sengen med intens tækning. Det hjalp lidt da jeg sov ude ved min kæreste, men havde stadigvæk problemer med at sove der. Det kan man også sige understøtter din teori lidt. Generalt er Psychedeliske stoffers virkning på hjernen meget fascinerende. Hvad jeg forventer af et trip som jeg ikke får? Altså i min optik sker der meget tæt på ikke en skid når jeg spiser svampe. Om jeg så æder say 7g ligesom denne gang er jeg stadigvæk meget normal og tilstede hvorimod når jeg bare æder 8-10 HBWR frø så er jeg helt fucked resten af dagen. Vil næsten vove at påstå at svampene ikke virker eller det gør de jo, blot på en meget ukonventionel måde, da har flere langvarige effekter. Jeg får ikke som sådan et "Trip" af svampe, som jeg gør af Fx. LSA frø eller MDMA. Overvejede også kraftigt at hente noget valium for at kunne sove læste dog op på det og fandt ud af at det var rimeligt vanedanende og så takkede jeg nej xD Effekten af cannabis ændrer sig også helt sikkert efter man prøver psychedeliske stoffer. Syntes slet ikke Cannabis er så fedt som det var før, kan slet ikke blive ordentligt skæv mere. Før i tiden var 0,3 rimeligt og om jeg så pløjer 1,2 i hver pind virker det slet ikke så godt som før xD Også derfor jeg regner med at tage en lille pause nu her ^^ Men tak for indput ven jeg sætter pris på alt info :)

Dedikeret medlem

Okay, ja det er underligt... At du knap mærker 7g. Det har jeg ingen idé om hvorfor du ikke kan... Har du taget mange svampe engang eller sådan noget? Prøv at søg på noget med at være immun overfor psilocybin eller sådan noget. Mine trips er også uden hallucinationer, og rimelig jordbundne, ikke noget med mystiske gude figuere eller væsner (tager sjældent over 2g). Jeg ser nogle gange flotte geometriske mønstre, og ting der bølger og pulsere, men det er slet ikke mit hovedfokus på et trip, jeg vil meget hellere ligge i mig selv og komme på plads. Siger ikke at du fokusere på det, men jeg tror det variere fra person til person.

Mht. cannabis, så oplever jeg ikke nogen ændring i dosis, det bliver bare mere psykedelisk og dybt. Jeg har røget de samme 0.4g hver dag det sidste år ca, uden at svinge rigtigt, det første hoved slår mig altid ud. Men der sker et eller andet med rusen efter man stopper første gang, tror det er noget med at man finder ud af at man godt kan leve uden. Jeg troede sgu jeg ville dø hvis ikke jeg var påvirket første gang jeg misbrugte, ved ikke om du har været inde og ude af cannabis misbrug før?

Bryder du igennem når du tripper? For så kan man godt føle sig utrolig klar i hovedet, og næsten upåvirket, lige indtil man står i kiosken og skal forholde sig til et fremmed menneske. Ja nu skriver du jo at HBWR og MDMA virker, så det er rent gætteri. :)

Spøjs oplevelse...

Junior medlem

Ja prøvede 5,5 og der skete ikke rigtigt det store. Man kunne jo argumentere at det er noget med tilberedning der er problemet, men siden min ven tripper balls af en 3-4 del af hvad jeg får fra samme gryde så kan det jo ikke være problemet. Læste mig til at det skulle virke bedre hvis man kørte en MAO inhibitor ned med det fx. Syrian rue. Dog også at man skulle passe lidt på med det da det ikke kun blokerer for fordøjelsen af Psilocybin, men også resten af føden man indtager xD Så det er noget med noget faste inden. Ved ikke om jeg bryder igennem føler mere eller mindre bare at der ikke sker det store ^^ Men syntes bare at det var et interessant emne at tage op til debat ^^ Min erfaring af Cannabis varierer utroligt meget af hvor jeg er og hvem jeg er sammen med hvilket er lidt spøjst kan ryge 5 joints herhjemme og ikke mærke en skid og så får jeg en halv hos en ven og er mega skæv. Hvad angår Cannabis misbrug er man jo så tilbage ved om det er for eller misbrug og hvor grænsen ligger og om man bare kalder det misbrug uanset hvad, men har holdt nogen pauser og kommet tilbage til det hvor virkningen så efterfølgende er helt anderledes :)

Junior medlem

Og ja hvad angår MDMA og HBWR er det jo spøjst at de virker så meget kraftigere end Svampene gør ^^

Dedikeret medlem

Har ingen erfaringer med MAOI, men udfra hvad jeg har læst vil jeg anbefale at passe på med at kaste dig ud i et 5g+ trip, hvis du gør det. Du lyder okay erfaren, så jeg tænkte slet ikke på at spørge ind til om du spiser inden du tripper, det kunne være en god forklaring. Jeg synes også det er ret spændende, håber der er nogen der kan komme med en ordenlig forklaring, eller at du lige deler hvis du finder ud af det på anden vis. Genkender forresten godt det du siger med at cannabis, og sammenhæng, jo mere liv der er i lokalet, jo mere er der i rusen, sådan oplever jeg det. Det er derfor det er så anbefalelsesværdigt at trippe med erfarne psykonauter. Mht. misbrug så har du selvfølgelig ret, det må man selv om hvor man sætter grænsen, men jeg kalder hverdags rygning et misbrug, jo mindre man har sclerose eller kræft eller sådan noget, og i bedste fald selvmedicinering. Snakker vi hver anden dag eller mere er det pludselig en anden snak... men det er jo også bare min holdning.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Er der tale om 7 gram tørrede eller 7 gram friske?

Har et par kammerater der også er diagnostiseret med ADHA, og det er som om at deres trip altid er længere om at komme igang, ikke er lige så kraftigt, men tilgengæld varer minimum 2 gange så lang tid, som vores andres før det aftager. Og det lyder lidt som det du også oplever.

I forhold til den ringen/ tinutus lyd for ørene, du nævner, hvor man mister hørelsen på det ene øre i et lille minuts tid. Så er det selv noget jeg døjer med og oplever et par gange om måneden. Nævnte det overfor min læge, som ikke kunne fortælle præcis hvad det var, men han mente ikke at det var noget farligt.

Psychedeliske stoffer kan i visse situationer gå ind og påvirke vores hjerner på en nærmest uendelig kombination af forskellige måder, og dette kan meget vel have trykket på nogle forkerte knapper hos dig, under dette trip. Det er umuligt præcis at forklarer hvordan det kan ske, ligesom det f.eks. heller ikke burde være muligt at overleve at blive skudt igennem hovedet, på trods af at det er sket nogle gange i verdenshistorien.

"Der var vist nogen der så Adams æbler igår, hva?", "Ja, det kan du lige tro!" :lol:

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Junior medlem

Skal nok lige smide en PM din vej Fritzie hvis jeg finder ud af noget spændende. Har aldrigt lejet med MAOI Før kom bare til at læse om det og fandt det spændende, og er derudover også forholdsvist ny til "stoffer" generalt har bare syntes det var et spændende emne siden jeg var helt lille og man fik den der (Drugs are bad Mkay) prædiken i skolen.

Der er tale om 7 gram tørede b+ svampe. Jeg jeg ved ikke hvordan AD(H)D eller ADHD påvirker trippet, men læste noget om at folk der er diagnoseret ADHD har fære dopamin receptere i hjernen end folk uden (Hvilket også er derfor man giver dem ritalin som forhøjer mængden af dopamin i hjernen, der således udligner den ubalance) Og hvis det således er de samme receptorer som Psilocybin binder sig til giver det jo god mening at det påvirker os forskelligt :)

Dedikeret medlem

Fedt, tak! Genkender forresten godt det du siger med at have følt sig draget siden lille, man var vel en lille trodsig skiderik :lol:

Jeg tror ikke på, at det er selve Psilocybinen der har medført din insomnia, men selvfølgelig kan den oplevelse Svampene har givet dig have fremprovokeret problemet.

Nu siger du, at Svampe næsten ikke har nogen effekt på dig, men alligevel har de medført de eftervirkninger du beskriver. Så har de ihvertfald nogen effekt på dig, ja faktisk så stor, at eftervirkningerne stadig bekymrer dig lidt.
Nu er jeg selv en der har høj tolerance overfor Psilocybin, og mine doser plejer at ligge imellem 3.5-6g Spids Nøgenhat, hvilket er lidt mere end 7g Cubensis. Men jeg har helt klart effekt, når jeg kommer der op ingen tvivl om det! Men jeg får stadig ikke egotab på de doser, og kan fungere forholdsvist normalt selvom jeg tripper hård.
Nu ved jeg ikke, hvor erfaren du er, men muligvis skal du lære Psilocybinens virkning at kende? Eneste grund til at jeg tænker, at det kunne være noget er, at Svampene helt klart har en kraftig effekt på dig, ja selv i flere uger efter indtagelse, påtrods af at du ikke rigtig mærker nogen effekt under trippet?
Mht at miste hørelse og få tinnitus, har jeg oplevet det et par gange på LSD trip og eftervirkninger. Jeg tror ikke det er unormalt at opleve i forbindelse med psychedelika.

Du siger, at du ikke oplever de listede effekter af Svampe, men kun oplever nogle andre virkninger. Kan du fortælle hvad du forbinder med de listede effekter af Svampe, og hvad for nogle virkninger du oplever?

Cannabis er også stærkt psychedelisk for mig idag, i forhold til hvad det var før jeg begyndte at trippe. Jeg synes at virkningen er blevet meget bedre og kraftigere, selvom jeg også har høj tolerance overfor Cannabis. Men mit forbrug er ca det samme som det har været hele tiden, også siden før jeg begyndte at trippe.
Når man spiser Svampe kan alt ske, og det er ikke et forudsigeligt trip på nogen måde. Derfor synes jeg ikke, at det er ret at forvente noget som helst når man spiser svampe, eller overhovedet at forbinde det med en bestemt rus. Selvfølgelig har psilocybin sin egen karakter, men hvert eneste trip er forskelligt, og det er aldrig til at forudsige, hvad man kommer til at opleve.

Lige til sidst, hvis jeg har forstået det korrekt påvirker Psilocybin ikke dopamin receptorerne, men istedetfor serotonin receptorerne hovedsageligt 5-ht2a.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvor gammel er man når man skal tage en klasse om?

Og hvorfor æder du 7g svampe i den alder? sheeesh...

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg lider selv af ADHD, jeg bruger svampe til at selv medeciner mig selv for at få mere kontrol over min tanke gang samt at blive mere kretiv, jeg har læst dit indlæg og nogle af de ting du har slåset med i 3 uger efter, er det jeg desværre slåser med hverdag eller gjore, har ike rigtig bemærket det efter sidste trip, om det kan være svampe der har postiv eller negativ effekt på den konto har jeg ikke nået affering til at kan tale med om.

Det der skete for mig var at jeg sov næsten rasten af dagen efter mit trip, og min oplevelse var rigtig god, og det har gjort min tanke gang mere klar på nogle områder hvor jeg tænker mere over tingende isted for før bare at gøre ting pr automatik, det du oplever medhensyn til at fordybe dig total, det er efter min affering med ADHD er det man også kan kalde for "hyper-fokusering" altså en måde hvor på nået intresser dig nok til at du kan lukke hele verden ude og hvor du glemmer tid og sted, det er min overbevisning at det har nået at gøre med ADHD og personligt syndes jeg det er en super ting at kan, man ser det typisk hos os ADHD'er ;) det har hjulpet mig meget med at jeg har en bred viden inden for IT / Udvikling, men det har så den negative effekt at jeg ikke en gang kan sætte kablebakker op lige selv om jeg benytter vadapas, så det både godt og skidt, men tror ikke den del har nået med dit trip at gøre.

Søvnløse nætter har jeg døjet utrolig meget med, nogle gange sov jeg ikke i 2-3 dage, og lage og vendte mig i sengen flere gang og gik rundt i hytten og det er før mine trips, har aldrig brugt nogen former for sove piller eller andet, så har bare tvunget kroppens træthed til at lægge sig i søvn og til tider kunne det som sagt godt tage 2-3 dage, men efter mit sidste trip er det som om at jeg har fået en normal døgn rytme og det er helt perfekt, aner ikke om det har nået med mit trip at gøre eller om det skyldes alderen ;) men det kan jeg først sener når jeg ikke har taget svampe i nået tid.

Håber mit input gir dig lidt viden, og feedback, er ikke den afferne svampe ekspert, men gir mit feedback ud fra min egen sygedom i håb om at det kan give dig lidt svar :) mit trip er beregnet på omkring 5-6g ca.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]