I min verden virker det dybt godnat at du ikke kommer over på suboxone eller anden langtidsvirkende opioid fremfor normal morfin.
Men nej.. Det kan ikke du simpelthen ikke undgå. Lige meget hvor langsom din nedtrapning bliver. Der findes nogle piller der hedder Gabapentin som er super super gode til når du skal smide det aller aller sidste. Men jo før du begynder at spise dem, jo mindre effekt har de når du så rent faktisk har brug for dem. De påvirker samme receptorer oppe i hjernen som opiater, dog uden nogen mærkbar virkning.
Selvom jeg har prøvet at blive trappet rigtig langsomt ud, har der altid været en regning der skulle betales. Det kan du simpelthen ikke komme udenom medmindre at du vil bruge de næste 20 år på en udtrapning.
Det vigtigste må vel være at du gør nogle gode ting for dig selv. Kom ud og få noget frisk luft. Spis noget godt mad, altså noget der er sundt og smager godt. Giv dig selv ro til at slappe af. Hvis muligt, så omgiv dig med andre mennesker i det omfang at du holder til det. De to gange jeg er blevet trappet ud opioider har min søvnrytme været yderst spartansk. Det er helt normalt, og det er altså kun lige de aller sidste dage at du har det sådan, og de to første efter du har smidt det sidste.
Efterhånden som du kommer længere og længere ned vil du oftest også opleve at du får mere og mere energi i din hverdag og bliver mere vågen. Specielt når man har været så højt oppe i doser. Men tak det nu helt stille og roligt og tag en dag af gangen

Så skal det hele sgu nok lykkedes hvis du vil det!