Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 02:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia, jeg skriver her et opslag i håb om at få svar på mange af de spørgsmål jeg døjer med. Det skal siges at jeg har røget hash på daglig basis i ca. 3 år. For omkring en uge siden ønskede jeg at være ultra skæv, så jeg røg mig 3 spandhoveder i træk med mix der havde 90% nold, 10% tobak.
Jeg blev så ikke skæv men fik det derimod meget underligt. Den bedste beskrivelse er at det hele begynde at snurre rundt, jeg blev dårligt tilpas og jeg husker tydligt at jeg kiggede mig i spejlet og synes at jeg så meget ond ud. Jeg blev faktisk lidt bange for mig selv.

Jeg bedte så min kæreste om omsorg da jeg blev rigtig bange. Jeg lagde mig over til hende men fik på en måde ligget på hendes hår så hun skreg en smule af smerte. Jeg blev så bange for alt og ingenting i det øjeblik, så jeg begynde at græde af ren hjælpeløshed. Jeg kan huske det føles som om mine tårer tørrede ind, og mit hjerte bankede på fuld skrue. En enkel gang i forløbet føltes det også som om at jeg ikke kunne mærke mine tænder.. Meget underligt. Det gik så i selv langsomt som hashrusen forsvandt.
Jeg tænkte så at jeg nok var tæt på at ramme en psykose, så jeg tog en pause med rygningen.
Jeg konkluderede at jeg nok bare havde røget for meget på 1 gang.

Jeg ventede så 6 dage før jeg røg en mild joint igen og blev dejlig skæv uden problemer.
Jeg festede samme aften med en masse alkohol. Da jeg så vågnede næste morgen med tømmermænd, besluttede jeg mig for at ryge en god joint da det altid har hjulpet på mine tømmermænd. Jeg lagde nok 0.6-0.7 i en joint som jeg røg for mig selv.
Der gik lidt tid og pludselig fik jeg den selvsamme snurrende fornemmelse som sidst. En underlig ting jeg bemærkede denne gang var at jeg havde nedsat hørelse. Imens jeg havde røget havde jeg langsomt skruet op for tv"et så jeg kunne høre, indtil min kæreste bedte mig om at skrue ned. Der bemærkede jeg at der var skruet helt op på 75/100 som stadig føltes lavt for mig (normalt er 30-40 den normale lydstyrke). Jeg fik denne gang heldigvis afværget mit panikanfald da jeg tog den med ro og sagde det til min kæreste - ergo jeg kørte ikke mig selv op. Jeg havde dog en meget ubehagelig Skævert resten af tiden indtil den forsvandt..

Så mine spørgsmål er således: skyldes det første anfald en alt for høj dosis? Og skyldes mit nr 2 anfald en alt for stærk joint i forhold til min pause?
Eller er jeg bare tæt på at ramme en psykose? Er dette normalt? Det er første gang jeg har oplevet det.
Jeg vil virkelig gerne ryge, så anbefaler i bare at stoppe eller er det noget man kan lære at håndtere?

Det underlige er at jeg fik det godt af den ene joint men skidt af den anden.. Måske dosis er svaret? Hvad mener i og for Guds skyld, fortæl mig at jeg ikke er den eneste der har oplevet det her før.

Dedikeret medlem

hej pascalsk! og hjerteligt velkommen til psy, fellowtoker ;)
du er slet ikke alene min ven, tro mig! :)
og god håndtering af din situation!
får du noget medicin? -har du nogle psykiske lidelser, eller lignende?
er du inde i en stram/stresset periode?
det ku godt minde lidt om noget angst, men det er svært at vurdere alene ud fra tekst.. jeg mistænker måske din nold en smule..
prøv evt at få fat i noget grønt, og lidt andet brunt og se om du får det på samme måde.. prøv evt at ryge en mild cannabis J, et rart nyt sted, med godt selskab..
(bonusinfo: med alderen kan jeg heller ikke skamsuge som jeg ku da jeg var knægt)
-hva er din alder, hvis jeg må spørge?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Det er jo nok ikke en forgiftning, da det kræver helt tossede mængder.
Når jeg har røget for meget, så får jeg koldsved, bliver svimmel og skal normalt bare ligge ned i et par minutter. (Det er ikke sket i mange år, men går der rigtigt lang tid mellem jeg ryger, kan jeg komme lidt derhen af, idag stopper jeg jo bare med at ryge på jointen inden det bliver for slemt.)

Jeg er jo ikke ekspert, og der kan sagtens være noget andet psykisk/fysiologisk galt med dig, som så bare blev forstærket af den angst du fik i forbindelse med din skævert.
Men umiddelbart lyder det som om du har røget for meget, og derigennem fået et mindre angst anfald. Dit sammenbrud lyder mere som noget du har gået og undertrykt et eller andet gennem noget tid.
Personligt har jeg prøvet noget lignende, hvor jeg ikke fik det rart af at ryge, og det kom igen et par gange efter, indtil jeg sagde fuck det, og slappede af.
Tit er det en kombination af lidt nøjer og en skævert.

Nu er vi jo alle forskellige, men det er store mængder du indtager. Ryg lidt mindre, byg din skævert op. Men igen hver sin smag, nogen vil være helt blæst og basket, jeg kan personligt bedst lide at jeg kan fungere nogenlunde normalt. (Men jeg har også kone, bil, børn og arbejde + naboer der kommer rendende hele tiden.)

Jeg ville ikke stoppe, men granske mig selv for hvad grunden kunne være til den angst jeg fik. Hashen har sikkert bare forstærket noget der allerede var der.
Ryg lidt mindre og se hvad der sker.
Vær aktiv; gå/løb en tur, få noget frisk luft og noget sollys. Spis nogen grøntsager og drik en liter vand. (Det hjælper sgu på det meste.)

Du er helt sikkert ikke den eneste der har oplevet det før, det lyder som et dårligt trip.

Senest rettet af baldr 25 apr 2016 15:02, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Sindet er en pusseløjerlig størrelse så det er lidt svært bare at svare ja eller nej på dine spørgsmål. Men for at gøre det alligevel så ja! Tre hoveder næsten kun kun med hash, no wonder at du får det underligt. det samme vil jeg sige om 0.6-0.7 grams joint efter en uges pause. Men hvorfor du får angst kan kan ingen svare dig på. Kender selv en fyr der havde røget i lang tid, og meget enda. Han havde aldrig haft en ubehagelig oplevelse med cannabis, men så en dag fik han et voldsomt angstanfald, og mon ikke der findes mange af sådan historie?

Jeg vil råde at dig til at holde en lille pause. Mærk efter inde i dig selv hvordan du har det for tiden. Og når du har lyst til at ryge igen så start ud stille og roligt. :)

Junior medlem

STWOD skrev:
hej pascalsk! og hjerteligt velkommen til psy, fellowtoker ;)
du er slet ikke alene min ven, tro mig! :)
og god håndtering af din situation!
får du noget medicin? -har du nogle psykiske lidelser, eller lignende?
er du inde i en stram/stresset periode?
det ku godt minde lidt om noget angst, men det er svært at vurdere alene ud fra tekst.. jeg mistænker måske din nold en smule..
prøv evt at få fat i noget grønt, og lidt andet brunt og se om du får det på samme måde.. prøv evt at ryge en mild cannabis J, et rart nyt sted, med godt selskab..
(bonusinfo: med alderen kan jeg heller ikke skamsuge som jeg ku da jeg var knægt)
-hva er din alder, hvis jeg må spørge?

Ingen medicin på fast basis, har experimenteret lidt med benzoer, men intet seriøst eller i store mængder, dog over en uge før det skete. Jeg vil sige at jeg tit er stresset,det er jo derfor jeg ryger - for afslapningen. Men intet out of the ordinary. Jeg har røget den samme slags røg alle 3 gange.
Jeg er 18 :)

Junior medlem

baldr skrev:
Det er jo nok ikke en forgiftning, da det kræver helt tossede mængder.
Når jeg har røget for meget, så får jeg koldsved, bliver svimmel og skal normalt bare ligge ned i et par minutter. (Det er ikke sket i mange år, men går der rigtigt lang tid mellem jeg ryger, kan jeg komme lidt derhen af, idag stopper jeg jo bare med at ryge på jointen inden det bliver for slemt.)

Jeg er jo ikke ekspert, og der kan sagtens være noget andet psykisk/fysiologisk galt med dig, som så bare blev forstærket af den angst du fik i forbindelse med din skævert.
Men umiddelbart lyder det som om du har røget for meget, og derigennem fået et mindre angst anfald. Dit sammenbrud lyder mere som noget du har gået og undertrykt et eller andet gennem noget tid.
Personligt har jeg prøvet noget lignende, hvor jeg ikke fik det rart af at ryge, og det kom igen et par gange efter, indtil jeg sagde fuck det, og slappede af.
Tit er det en kombination af lidt nøjer og en skævert.

Nu er vi jo alle forskellige, men det er store mængder du indtager. Ryg lidt mindre, byg din skævert op. Men igen hver sin smag, nogen vil være helt blæst og basket, jeg kan personligt bedst lide at jeg kan fungere nogenlunde normalt. (Men jeg har også kone, bil, børn og arbejde + naboer der kommer rendende hele tiden.)

Jeg ville ikke stoppe, men granske mig selv for hvad grunden kunne være til den angst jeg fik. Hashen har sikkert bare forstærket noget der allerede var der.
Ryg lidt mindre og se hvad der sker.
Vær aktiv; gå/løb en tur, få noget frisk luft og noget sollys. Spis nogen grøntsager og drik en liter vand. (Det hjælper sgu på det meste.)

Du er helt sikkert ikke den eneste der har oplevet det før, det lyder som et dårligt trip.

Jeg har aldrig før haft problemer med min psyke, hverken i form af angst eller panik.. Og de 3 hoveder var også en heftig dosering ifh. Til at jeg kun ryger joints. Det mærkelige er bare at det også skete med en joint efter.

Junior medlem

Jon2Jon3 skrev:
Sindet er en pusseløjerlig størrelse så det er lidt svært bare at svare ja eller nej på dine spørgsmål. Men for at gøre det alligevel så ja! Tre hoveder næsten kun kun med hash, no wonder at du får det underligt. det samme vil jeg sige om 0.6-0.7 grams joint efter en uges pause. Men hvorfor du får angst kan kan ingen svare dig på. Kender selv en fyr der havde røget i lang tid, og meget enda. Han havde aldrig haft en ubehagelig oplevelse med cannabis, men så en dag fik han et voldsomt angstanfald, og mon ikke der findes mange af sådan historie?

Jeg vil råde at dig til at holde en lille pause. Mærk efter inde i dig selv hvordan du har det for tiden. Og når du har lyst til at ryge igen så start ud stille og roligt. :)

Tjoo mistænker selv dosering lidt, men har aldrig før haft problemer med at ryge meget. Jeg har altid gået efter at blive max skæv, uden at min krop/hjerne har sagt fra. Og hvis den har, er jeg enten bare faldet i søvn eller haft det skidt og så spist det væk.
Og det er nemt for de fleste at sige man bare skal slappe af og slippe nøjeren, men når du får det fysisk og virkelig psykisk skidt, er det svært bare at ignorere. For du Kan sagtens køle dig selv ned, men det giver ikke hørelsen tilbage eller fjerner snurrenheden

Medlem
Brugeravatar

@pascalsk
Man kalder det et tilbagefald eller et psykosomatisk anfald. (Du får det mærkeligt/underligt, dvæler over dette, hvilket gør dig mere opmærksom på de signaler kroppen sender, det er meget normalt at overtolke disse symptomer.)
Vi har alle udfordringer psykisk, der er bare forskel på hvordan vi håndtere det.
Hvis du ALDRIG har haft problemer (Vi definere nok ordet problem forskelligt.) med din psyke, er det nok et tegn på noget fornægtelse. Men som sagt lomme-filosofi og internet psykoanalyse er ikke noget jeg tilskriver meget validitet.

Som andre også har sagt; for stor dosis :) Slap af, ryg lidt mindre, dyrk lidt motion og rens kroppen igennem med noget sund mad og drik en liter vand eller to om dagen for at holde dig hydreret.

Junior medlem

baldr skrev:
@pascalsk
Man kalder det et tilbagefald eller et psykosomatisk anfald. (Du får det mærkeligt/underligt, dvæler over dette, hvilket gør dig mere opmærksom på de signaler kroppen sender, det er meget normalt at overtolke disse symptomer.)
Vi har alle udfordringer psykisk, der er bare forskel på hvordan vi håndtere det.
Hvis du ALDRIG har haft problemer (Vi definere nok ordet problem forskelligt.) med din psyke, er det nok et tegn på noget fornægtelse. Men som sagt lomme-filosofi og internet psykoanalyse er ikke noget jeg tilskriver meget validitet.

Som andre også har sagt; for stor dosis :) Slap af, ryg lidt mindre, dyrk lidt motion og rens kroppen igennem med noget sund mad og drik en liter vand eller to om dagen for at holde dig hydreret.

Lidt svar er bedre end intet svar :)
Så går jeg ikke med det for mig selv kan man sige :)
Men jeg vil forsøge mig med en mild joint (0.2-0.3) og hvis det også giver mig det på samme måde er der intet andet at gøre end at stoppe fuldstændig tænker jeg. Jeg vil sgu ikke risikere mit sind bare pga. Røgen.
Og hvis jeg til al undring skulle få det lige så skidt på den milde joint, hvad kan jeg så gøre for at fjerne disse ubehageligheder i min krop istedet for at tænke over dem så det bliver værre?

Medlem

Citat:
Og det er nemt for de fleste at sige man bare skal slappe af og slippe nøjeren, men når du får det fysisk og virkelig psykisk skidt, er det svært bare at ignorere.

Nej det kan jeg godt skrive under på.

Citat:
For du Kan sagtens køle dig selv ned, men det giver ikke hørelsen tilbage eller fjerner snurrenheden

Nej, er der nogen der har sagt det?

Medlem
Brugeravatar

Du kan altid holde en lidt længere pause, det tager du ikke skade af ;)
Jeg tror du sidder og "venter" på symptomer og måske er lidt "angst" for et tilbagefald.
Ryg en lille joint og tænk på noget andet :) Hvis du stadig får det dårligt så hold en pause.
Grunden til jeg (helligt) anbefaler motion, sund kost og god hydrering er fordi så kan du udelukke en del andre ting som giver ubehag p.g.a. mangel på samme.

(Når konen eller knægten siger de har ondt i hovedet, så er mit standard svar; Har du drukket nok vand? Få dig noget frisk luft! )

Det med hørelsen sker tit for mig når jeg er rigtig skæv, det er som om der kommer overtryk inde i skalden. (Nogen gange kommer der også en "hyletone")
Jeg ved også godt det er rigtigt nemt at sige du bare skal slappe af, men det gør det ikke til et forkert råd. Der er metoder til at dæmpe nervøsitet; vejrtrækning, meditation, at skifte fokus, tænke på noget der er godt, at være i trygge rammer med personer man stoler på. (Og for ikke at slå på den samme kedelige tromme; motion, kost, frisk luft og søvn.)

Held og lykke med det hele, det virker til du har ret godt styr på situationen :) :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]