Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej, jeg tænkte på hvilken alder der er passende at begynde med psychedeliske stoffer med? Altså jeg ved godt er man ikke kan sige en præcis alder, men jeg tænkte om alderen 19 kunne være for ungt? eller om man skal vente til senere i livet.
På forhånd tak for diverse svar

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
19 år er for ung en alder, vent til du er mindst 21. Der er de fleste ved at være færdige med den vigtige personlige udvikling, som man gennemgår fra puberteten og frem til 21-22 år. En psykedelisk kan være ret overvældende og derfor gælder det om at have en stærk psyke til at bearbejde indtrykkende med. Der er ingen grund til at gamble med den slags, psykedeliske stoffer er ikke legetøj.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det kan være svært at vente, dels fordi man er blevet myndig i lovens øjne, dels fordi man ved 18 års alderen har følelsen af at man kan alt, uden at spekulere synderligt over konsekvenser på den lange bane.

Mange her på boardet vil dog kunne fortælle, at de startede tidligt - men at hvis de kunne, ville de have ventet, med den viden/erfaring de har idag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg selv, er overbevist om at det afhænger af mange forskellige faktorer; der inkluderer oplevelsen af selv, og realiseringen deraf, opfattelsen af andre og deres oplevelse af verden, handlekraft, intelligens/erfaring, forberedelse, opvækst, og hvad end traumer man har erhvervet sig, og hvorvidt man er anfægtet af disse.
Men sandt er det at personligheden skal have fundet indpas og accept af selvets kritik, og det er langt fra alle der har det som 19 årige.
Jeg selv tog svampe to gange som 19-årig, da jeg følte behov for at få bearbejdet hvad min ven udsatte mig for, og sandt at sige hjalp det mig, da jeg blev bevidst om både min egen rolle, men også om omfanget af hans indgreb, og dybden af hans person, og min egen.
-Bevares, det var ikke en indsigt jeg ikke ville kunne have opnået på egenhånd, og sandt at sige var jeg i forvejen bevidst omkring det.

Idag er jeg stadig påvirket af hvad der skete, men forsøger at håndtere den port af vanvid der åbnede sig den dag i Januar 2012, da jeg som 18-årig fik stukket en kniv i brystet.
Men igennem svampe, meditation og terapi, har jeg lært at udpille og begribe det, og med tid - forhåbentligt håndtere og acceptere det.
Men jeg bør måske understrege at min oplevelse er et særtilfælde i den egentlige sammenhæng.
-Og er først som 22-årig begyndt at "trippe" igen.
Min bror har også været til stor hjælp i denne sammenhæng, da vi relativt kort tid efter tog noget MDMA og efterfølgende noget ketamin, med det formål at bearbejde den splint der i vores liv var opstået.

Men jeg er fuldt ud enig med de andre, da det hurtigt kan interferere med ens personlige udvikling.

Medlem

Tak for de hurtige tilbagemeldinger, jeg vil dog lige tilføje, at jeg har prøvet lsd 2 gange, svampe 1 gang (5g) og 2-cb (tog dog også MDMA hertil)
Grunden til jeg spørger er fordi jeg læste på en anden tråd, at hvis man begyndte i for en tidlig alder, kunne man få en helt forkert verdensopfattelse, og så ville jeg høre hvad den tilsvarende alder ca var.
De trips jeg har prøvet har ændret mit syn på verden meget og jeg har også fået meget mere forståelse for andre menneske og generelt hele verden.

Jeg havde også tænkt mig at prøve DMT på et eller andet tidspunkt i mit liv, mens jeg pt eksperimentere med svampe og lsd altså.
Jeg gad godt prøve at trippe alene, fordi jeg egentlig aldrig har prøvet at gøre det, og de mennesker jeg har trippet med ikke helt har haft samme foremål som mig, de ville bare trippe og have det for syren.

Men tak for svarene de har været til hjælp :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nu du har et par trips på bagen, så hold en pause på et par år. Ellers er det jo netop at du kan risikere at ændre dit verdenssyn så meget at det kan få nogle knap så gavne effekter på dit generelle tankemønster i og med at du stadig er ung :)

Medlem

Det var også det jeg tænkte, da de trips jeg har oplevet ind til videre faktisk har hjulpet mig, og jeg ikke vil have de skal have den modsatte effekt, men det bliver svært fordi det interessere mig så meget, men jeg må vel bare være tålmodig :)
Det bliver nok sværeste ikke at prøve DMT kunne jeg forestille mig
Tak for jeres venlighed og de hurtige svar :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Respekt for at søge råd fremfor bare at kaste dig ud i det! :) De psykedeliske stoffer vil altid være der, sæt fokus på din uddannelse så du senere hen kan trippe med ro i sjælden om at der er styr på hverdagen! ;)

Medlem

Det skal jeg gøre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
De psykedeliske stoffer vil altid være der, sæt fokus på din uddannelse så du senere hen kan trippe med ro i sjælden om at der er styr på hverdagen! ;)

Det er uden tvivl det bedste råd, jeg nogensinde har læst.
Jeg tillader mig at tilføje: "If it ain't broken, don't fix it!"

Medlem

Jeg har også erfaret at de psykedeliske stoffer kan påvirke nogle i en for ung alder, så det var derfor jeg begyndte at tænke over jeg måske skulle holde igen og gøre det senere :)
og med hensyn til din citat af "if it ain't broken, don't fix it" så vil jeg lige tilføje at jeg har haft nogle til jeg vil bearbejde, og det har også hjulpet, altså de psykedeliske stoffer, men kan godt se fornuften i at vente, men citaten er god :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@ Mr. Gone

Hvordan kan du have så travlt med din spirituelle udvikling at du ikke gider sætte tid af til, at få indarbejdet de ting du har lært under seneste trip? Hvis du bruger så meget tid på at trippe og så lidt tid på at leve livet risikerer du at låse dig fast i dine trips og pludselig er tiden (læs her - hverdagen) hvor du egentlig burde bruge det du har fået ud af dit trip helt forsvundet.

Obama skrev:
@ Mr. Gone

Hvordan kan du have så travlt med din spirituelle udvikling at du ikke gider sætte tid af til, at få indarbejdet de ting du har lært under seneste trip? Hvis du bruger så meget tid på at trippe og så lidt tid på at leve livet risikerer du at låse dig fast i dine trips og pludselig er tiden (læs her - hverdagen) hvor du egentlig burde bruge det du har fået ud af dit trip helt forsvundet.

Ej hvor fedt skrevet Obama! :D Jeg sad lidt og tænkte det samme. Hvordan kan man være for utålmodig til at udvikle det spirituelle, samtidig med at man har tid til at trippe hver uge? Jeg forstår faktisk slet ikke, hvordan man kan trippe, uden at tage det spirituelle med ind over. Det bliver man faktisk nødt til, hvis det skal bruges til erkendelse og selvudvikling.

Jeg tripper også hver-hver anden uge, men jeg har også travlt med at udvikle den spirituelle side, hvilket har holde mig på skinnerne igennem mange forløb. Man er nødt til at finde det spirituelle frem hvis man skal trippe så meget, ellers ender det med, at tingene ikke rigtig giver mening til sidst, da de kan opleves totalt ulogiske, pga de spirituelle energier, man selv ikke forstår.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ehm..

Altså.. :P
Når jeg tænker på "utålmodig mht spirituel udvikling", så tænker jeg at man er for utålmodig, til at få implementeret og indarbejdet tingene fra ens trip i ens hverdag hvor du ikke tripper. Med så korte pauser som I begge ligger for dagen, tænker man næsten allerede på næste weekends trip når man vågner op lørdag eller søndag. Med den indstilling er man IMO for utålmodig i forhold til ens spirituelle udvikling. Hvis ikke at man lader ens trip synke ind og blive en del af ens hverdag, men man istedet bruger mere og mere tid på trips og mindre og mindre tid på at leve livet. Så begynder man at misbruge de tankemønstre man får mens man tripper.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi er fuldstændig enige om at psykedeliske stoffer kan virke som en genvej til spirituel udvikling. Det er præcis netop også det der bekymrer mig. For hvis du opnår så store spirituelle fremskridt at du ikke får fundet dit nye "center", og får akklimatiseret dig selv med dine omgivelser inden du lige snupper en 'genvej' igen. Kan du altså ende med at skabe nogle, ikke så hensigtsmæssige tankemønstre i din hverdag.
Kort sagt, pas på du ikke lader dine trips præge din hverdag for meget, for hurtigt og på for kort tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DrugsAreAwesome skrev:
Jeg har også erfaret at de psykedeliske stoffer kan påvirke nogle i en for ung alder, så det var derfor jeg begyndte at tænke over jeg måske skulle holde igen og gøre det senere :)
og med hensyn til din citat af "if it ain't broken, don't fix it" så vil jeg lige tilføje at jeg har haft nogle til jeg vil bearbejde, og det har også hjulpet, altså de psykedeliske stoffer, men kan godt se fornuften i at vente, men citaten er god :)

Det var heller ikke ment som om du ingen problemer har, for det har alle mennesker jo, men jeg har ofte mødt mennesker der har tillagt deres umiddelbare problemer for stor betydning, hvoraf de gennem psykedeliske oplevelser er gjort bevidste om den bagvedliggende latterlighed.
Dette må dog ikke misforstås, da jeg er overbevist om at fornuftige, rationelt tænkende mennesker, der ikke har andet end æselører (som i bøger, ikke sådan videre metaforisk, selvom det i sig selv også kan være gældende) sagtens kan få virkeligt meget godt ud af psykedeliske stoffer.
Og undskyld hvis det lyder lidt kynisk, koldt og afvisende, men der er absolut ingen hensigter hengemt heri, da alle mennesker har noget at bearbejde :-)

Mr. Gone skrev:

Det kan jeg godt forstå du siger. Stofferne har også gjort så meget godt for mig i løbet af det sidste halve eller hele år at behovet er blevet formindsket. Selvom det stadig er ugentlig eller i hvert fald månedlig basis arbejder jeg stadig med min utålmodighed under trippene, og jeg føler selv jeg når at ræsonnere over alt jeg lærer i mine trip. Tripper for det meste spontant selvom dette generelt frarådes. Jeg kan bare ikke planlægge at en bestemt dag vil være god til det, og derfor gør jeg det når den der bestemte følelse kommer over mig. Jo dybere en oplevelse jeg får af fx svampe, jo længere tid går der før følelsen kommer tilbage. Både følelsen for den øgede åndelige vækst eller bevidsthedsudvidelse, men også for alle de fordele det fører med sig efterfølgende. Og i mit personlige tilfælde tror jeg ikke det bliver et problem så længe jeg følger mit system, men jeg sætter pris på dit råd, for det er i essensen meget værdifuldt og en vigtig faktor at tage med i regnestykket, og måske noget jeg tager for let på - det må være en smagssag.

I så fald finder du måske selv ud af når dit forbrug overstiger din formåen, de har det med at gøre en bevidst om ens overforbrug.
Jeg vil dog mene at dit forbrug lyder fornuftigt, og hvis du selv beholder jordforbindelsen er det jo som det skal være :-)
-Det lyder måske også lidt kynisk, men ja, det er vel sandt nok i sig selv :-)

Senest rettet af Alf'n 19 maj 2016 22:41, rettet i alt 1 gang.

Mr. Gone
Nej det var mere sætningen hvor du skrev, at du var for utålmodig i din spirituelle udvikling. Jeg misforstod det måske. Jeg opfattede som at du mente, at du trippede hele tiden, men var for utålmodig til at begynde at arbejde med den spirituelle side. Men i virkeligheden mente du måske, at du prøver ar arbejde med det, men at du er af natur for utålmodig, og det er den utålmodighed du arbejder med at formindske.?
Så giver det mere mening, og det er bare mig der misforstod.
Jeg tror fuldt og fast på, at du ved hvad du gør Gone!

Obama
Ja du kan have ret, men du skal huske, at dine forholdsregler dækker ret generelt, men alligevel ikke for alle. Jeg har trippet så intenst i over 3 år, og ja det har forandret mit liv, og min dagligdag, men det har også været meningen hele tiden.
Jeg er faktisk i stand til at trippe hver- til hver anden weekend, og stadig nå at evaluere og bearbejde tingene godt nok.
Nu kommer jeg til at sige noget, som mange nok ikke kan lide men, here it goes. Når man har trippet så intenst som jeg har gjort i så lang tid, så begynder man at få en ret psykedelisk tankegang til dagligt. Når man er vandt til, at hjernen er under en næsten konstant psykedelisk højfarts rus, ja så begynder man faktisk at tænke hurtigere og hurtigere. Jeg kan i dag sagtens nå at implementere ligeså meget på en dag, som jeg før i tiden måske skulle bruge et par uger til. Det lyder måske helt gak gak, og mange vil sikkert sige, at jeg bare er ved at blive alt for syret, men det er jeg ligeglad med, da jeg ved, hvad der virker for mig. Dette vil sige, at jeg faktisk formår at bøje tiden i dag, da jeg tænker meget hurtigere end gennemsnittet, og derved faktisk kan springe i tiden. Dette er en udviklings process, der sker eksponontielt, sådan at tiden for mig faktisk går langsommere og langsommere, da jeg formår at få mere og mere ud af den.
Dette er noget der ligger ret naturligt i os mennesker, men man kan faktisk lære sig at øge farten i denne process. Dette kan alle gøre, bare man kan finde ud af det.

Så jo et kæmpe forbrug af psykedeliske stoffer, vil forandre en og ens dagligdag. Men hvis man kan lide det, er det ikke nødvendigvis en dårlig ting. Man skal bare være afklaret med, hvad konsekvenserne kan være.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Man skal bare være afklaret med, hvad konsekvenserne kan være.
,

Kunne ikke sige det meget bedre.

Godt så er alle enige igen. Det er bare mig der fucker rundt i tingene hihi:D

Edit: Det skal måske også lige nævnes, at visuals i mange forskellige variationer osv. er en del af min dagligdag i dag, og dette er også en af konsekvenserne af mit giga forbrug af psykedeliske substancer. Så det skal man også have med, at sådan nogle konsekvenser også kan forekomme.
Men hold kæft jeg elsker det og resten af min dagligdag. Det er fedt at kunne leve i en så trippi tilstand, samtidig med at man går i skole osv som alle andre. Det giver et kæmpe overblik, når man formår at forholde sig til alt hvad der sker på samme tid. Men det er ikke noget, der skal ske over en dag. Det skal være en langvarig process, hvor man stille og roligt vænner sig til det.

Man kommer også til at møde mange bump på vejen, når man tripper så intenst. Her skal man være afklaret med, at det kun er det alt drejer sig om i de perioder, og at skole, arbejde, kæreste osv kommer i anden række, imens man bearbejder opgaverne. Ellers kan man pænt sagt nemt komme ind på et side spor, hvis man begynder at udskyde problemerne.

Medlem

Jeg synes at trippe hver weekend ville være for meget for mig om jeg er 19 eller 21 (ved det selvfølge ikke om jeg skifter mening, men bare hvad jeg umiddelbart tænker) da jeg selv ikke kan, fordi efter et trip så kører tankerne bare rundt, og det er faktisk noget af det jeg nyder mest, bare tænke omkring alt, jeg nyder selvfølgelig også trippet vældig meget, så en gang om måneden ville være tilpas for mig i fremtiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]