DrugsAreAwesome skrev:
Jeg har også erfaret at de psykedeliske stoffer kan påvirke nogle i en for ung alder, så det var derfor jeg begyndte at tænke over jeg måske skulle holde igen og gøre det senere

og med hensyn til din citat af "if it ain't broken, don't fix it" så vil jeg lige tilføje at jeg har haft nogle til jeg vil bearbejde, og det har også hjulpet, altså de psykedeliske stoffer, men kan godt se fornuften i at vente, men citaten er god

Det var heller ikke ment som om du ingen problemer har, for det har alle mennesker jo, men jeg har ofte mødt mennesker der har tillagt deres umiddelbare problemer for stor betydning, hvoraf de gennem psykedeliske oplevelser er gjort bevidste om den bagvedliggende latterlighed.
Dette må dog ikke misforstås, da jeg er overbevist om at fornuftige, rationelt tænkende mennesker, der ikke har andet end æselører (som i bøger, ikke sådan videre metaforisk, selvom det i sig selv også kan være gældende) sagtens kan få virkeligt meget godt ud af psykedeliske stoffer.
Og undskyld hvis det lyder lidt kynisk, koldt og afvisende, men der er absolut ingen hensigter hengemt heri, da alle mennesker har noget at bearbejde

Mr. Gone skrev:
Det kan jeg godt forstå du siger. Stofferne har også gjort så meget godt for mig i løbet af det sidste halve eller hele år at behovet er blevet formindsket. Selvom det stadig er ugentlig eller i hvert fald månedlig basis arbejder jeg stadig med min utålmodighed under trippene, og jeg føler selv jeg når at ræsonnere over alt jeg lærer i mine trip. Tripper for det meste spontant selvom dette generelt frarådes. Jeg kan bare ikke planlægge at en bestemt dag vil være god til det, og derfor gør jeg det når den der bestemte følelse kommer over mig. Jo dybere en oplevelse jeg får af fx svampe, jo længere tid går der før følelsen kommer tilbage. Både følelsen for den øgede åndelige vækst eller bevidsthedsudvidelse, men også for alle de fordele det fører med sig efterfølgende. Og i mit personlige tilfælde tror jeg ikke det bliver et problem så længe jeg følger mit system, men jeg sætter pris på dit råd, for det er i essensen meget værdifuldt og en vigtig faktor at tage med i regnestykket, og måske noget jeg tager for let på - det må være en smagssag.
I så fald finder du måske selv ud af når dit forbrug overstiger din formåen, de har det med at gøre en bevidst om ens overforbrug.
Jeg vil dog mene at dit forbrug lyder fornuftigt, og hvis du selv beholder jordforbindelsen er det jo som det skal være

-Det lyder måske også lidt kynisk, men ja, det er vel sandt nok i sig selv