Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej Psy

Mig og en ven overvejer at tage en lille dosis LSD på Roskilde.

Vi har prøvet en 140 ug dosis før og MDMA (ikke sammen). Jeg har også prøvet svampe. Men kun MDMA på festival (og en masse weed).

Jeg har læst at det kan give mild eufori, og øget sansning af musiske indtryk. Det skal være på grænsen mellem microdose og trip. Mit sind må gerne blive åbnet lidt op, men det må også gerne være sådan at jeg kan håndtere fremmede mennesker. Sidste gang jeg prøvede LSD var fremmede mennesker ikke ligefrem det nemmeste at håndtere, men det lyder ikke til at være tilfældet omkring treshold dosen.

Er der nogen af jer der har eksperimenteret med sådanne doseringer i festival miljø. Tror i 25-35 ug vil være en passende dosis. Der kommer nok nogle joints og evt. lidt øl oven i hatten. Vi gør det selvfølgelig kun, hvis vi i er godt humør! Senere på ugen skal vi tage MDMA, men det er vel kun i omvendt rækkefølge det ville have en betydning right?

Dedikeret medlem

Nu ved jeg ikke helt hvor erfaren du er, men kan du håndtere 140ug så sku 25-35 i en mere social setting ikke være helt uoverskueligt. Lav en sikker base i campen, og vær sammen på come uppet, indtil i ved hvad i sidder med, og så ville jeg nok være lidt forsigtig med hashen, hvis du ikke ryger så tit. Det kan gøre kommunikation, især med fremmede, noget mere besværlig - endnu værre med alkohol indover - men hvis i bare vil ligge og koge i solen, så det ret godt.

Tror i får ca. den virkning i går efter med dosen, og jeg tænker ikke at i kan mærke nogen krydstolerance mellem MDMA og LSD, men det kan godt være den psykedeliske verden er lidt mere vant anden gang.

Sådan kunne det se ud :)

Jeg har prøvet microdoseringer og mindre trip doser flere gange. Jeg får næsten altid lidt svært ved, at formulere mig, på LSD. På microdoser er der ingen problemer, og der bliver jeg mere skarp, udadvendt og stimuleret. På 40-60µg, begynder jeg at bliver mere fjollet, og formuleringerne begynder at svigte lidt. Hvis du har det ok med det, vil jeg ikke sige, der er noget, at være bange for.
Det giver også en behagelig stimulering, der kan gøre det hele lidt sjovere :)

Jeg har faktisk været i skole et par gange, på omkring 20-40µg. Så mon ikke, du kan klare det på en festival, det regner jeg med :P
Det kan dog ikke anbefales, da dosen er for stor til at kunne holde fokus, men microdoseringer er ideelle til skolebrug.

For mig er der lige det problem i forhold til festival settings, at min krop afskyer alkohol, når jeg har LSD i hjernen. Jeg brækker mig af det omgående. Det er som om, at min krop og sanser er meget mere bevidste om, hvor slemt alkohol er for kroppen, når jeg er på LSD og derved afviser det.
Det er dog ikke så galt på microdoser, som jeg flere gange har taget, før en bytur.

Jeg havde en periode, hvor jeg microdoserede fast over ca 4 måneder, og det gav mig selvfølgelig lidt erfaring, med de små doser af LSD.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen, så lyder det jo som jeg ramte meget rigtigt. Hvis vi gør det, vil vi gerne kunne være sammen med folk uden at fortælle hvad vi er på, sådan de måske bare tror vi er skæve (folk ville næsten blive mere mistænksomme hvis jeg ikke vil ryge weed, er ret vant til det). Der er ikke nogen i vores camp der imod weed, men "hårdere" ting går man lidt stillere med dørene med. Så vi kommer nok mere til at chille andre steder den dag. Røg forresten også weed, mens jeg var på 140 ug. Det gik fint, det intensiverede da, men hvis jeg bare tog et par hvæs af gangen kunne jeg godt kontrollere det.

Men nu må vi se om det bliver til noget. Mærket er i hvert fald pakket :D

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det er jo meget individuelt hvordan man bliver ramt af det. Åd engang 100 mics til et hyggetræf med en mindre forsamling af mennesker, og jeg blev totalt spasser til at kommunikere. Men igen, jeg bliver meget indadvendt når jeg tripper. Det er hvertfald værd at være fortrolig med stoffet før man tager det i sådanne settings, fordi man kan reagere uforventet.

Med sådan en dosering (30 mics) er det dog mere forsvarligt.

Junior medlem

Hey folkens.

Jeg er den omtalte ven :)

Jeg har planer om at tage ca. 120-140mg meget rent MDMA tidligt på Roskilde ugen. Jeg har prøvet det et par gange og kender en del til stoffet. Jeg har Na-R-ALA, grape seed extract, C-vitamin og magnesium med som supplementer.

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på, når jeg nu har tappet serotoninlageret tidligt på ugen, og så overvejer at microdose sammen med Hector Salamanca lidt senere samme uge?

Jeg vurderer ikke, at det har den store indflydelse, hvis du ellers er sund og rask. Det er måske en god ide, at holde lidt igen med alkoholen så. Men husk dog at mærke efter, hvordan du har det, før du indtager syren.

Medlem

Apropos LSD og cannabis. I hvilken rækkefølge bør man indtage de respektive stoffer; bør man først mærke sit LSD trip an og derefter tage nogle hvæs af en joint eller er vice versa ok?
Hvad er at foretrække, skunk eller hash?
Det skal siges, at jeg har holdt en lang tolerance-break fra cannabis, men jeg er en garvet bruger ;)

Undskyld for hijack, men nu var I næsten inde på emnet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg kun prøvet LSD en gang. Men tror ikke der sker det store ved at ryge lidt inden, selvom jeg vil anbefale at lade være. Hvis man allerede er skæv, tror jeg ikke man mærker LSD'en snige sig ind på samme måde. Det vil jeg generelt anbefale, når man forsøger sig med nye rusmidler.
Tilgengæld så er der kraftig synergi under peaket, så weeden forstærker dit trip ret meget. Hvis du er garvet ryger, tror jeg godt du kan tåle nogle sug, men der er seriøst ikke grund til at tage mere end et par sug når man er nybegynder. Heller ikke når man er vant til weed. Vil derfor også anbefale dig at vente med at ryge til peaket har stået på lidt. Da jeg trippede, tror jeg mest weeden forlængede mit trip. Men jeg røg heller ikke mere end et par hvæs i timen. Men kan nemt forestille mig det kan gå galt, hvis man tror man kan tåle det man er vant til..

Dedikeret medlem

Det kommer an på så meget, hvis du ikke er så tryg ved det, eller mangler erfaring, så er det gængse råd at vente til comedown. Ligeledes vil jeg også mene at skunk er den milde udgave, af de to, fordi det ikke slår en ligeså meget ud, og derfor er risikoen for at blive konfus mindre. Men føler du at du har styr på det, så er du jo frit stillet. :)

Synes især du skal passe på med cannabis, når du ikke har røget længe. Jeg ved ikke hvorfor det sker, men jeg selv, og andre har oplevet at rusen har ændret sig når man vender tilbage efter hverdagsbrug, og det kan være en temmelig voldsom psykedelisk oplevelse i sig selv. Synes lige du skal prøve cannabis af igen, før du hopper ud i at eksperimentere med den kombination.

Medlem

Jeg er egentlig ikke helt nybegynder mht. LSD - det burde jeg måske have nævnt, min fejl. Min bekymring var mest i forhold til ingen cannabis-tolerance og jeg kan høre på jer, at det kan slå hårdt. Jeg tager jeres forbehold med i mine overvejelser. Som minimum ser jeg, hvordan jeg har det, når mit LSD-trip peaker og evt. vente til come-down, som I foreslår. Jeg har ikke mulighed for at ryge cannabis dagene inden mit LSD-trip, så min tolerance kan jeg ikke lave om på.

Fritzie, man genvinder helt sikkert respekten for cannabis og dens psykedeliske virkning efter en lang pause, hvor man tidligere havde haft et hverdagsforbrug. DAMN, det ser jeg frem til at opleve, men ikke nødvendigvis, mens jeg tripper LSD :D Tak for jeres tips, dem tager jeg med mig under mit trip.

Medlem

Hvis man ryger weed og ikke er så erfaren med det, skal man som sagt være påpasselig. Jeg synes dog det er svært at sige hvor meget, hvis vi kun snakker 30ug. Hav det in mente ihvertfald :)
Sidst jeg var på Roskilde tog jeg en af aftenerne omkring et kvart frimærke af noget rimelig potent syre og endte med at rulle en 3 smøgs joint fordi jeg var små irriteret over syren ikke ramte lidt hårdere, samt at jeg var træt af at ryge hash og ville have grønt.
Efter den joint blev jeg rimelig forvirret og endte med at sidde i en ødelagt camping stol i et par timer. Den del man sidder på var smadret, så sad mere eller mindre på jorden i en stol med følelsen af ikke at kunne bevæge sig pga. klumpen.
Havde også svært ved at følge de stive mennesker samtaler (var den eneste på syre), så det hele blev lidt mærkeligt efter den joint. Det var dog ikke ubehageligt som sådan, men weed kan ændre dit trip markant i for store mængder eller hvis man ikke er vandt til det.

Små doser er sjove på en festival, men aftal evt. et rolig sted i kan tage hen hvis det bliver for voldsomt. Med den planlagte dosis burde det ikke være nødvendigt, men er alligevel smart.
Trippede samme år impulsivt med en ven der aldrig havde prøvet det før og fik diarre da det sparkede ind, på omkring 100 mcg LSD. Så det skader ikke at planlægge det lidt :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]