Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har haft et on/off forbrug af kokain i weekenderne siden januar. Det har altid været sammen med alkohol ifm. byture. Har (næsten) kun haft gode oplevelser med det, omend der har været nedture dagen efter pga. tomt dopamin lager.

Under min seneste bytur i sidste uge, hvor der blev sniffet lidt ekstra havde jeg det meget dårligt dagene efter. Jeg oplevede en dyb melankolsk side af mig selv som aldrig før. Vi er ude i tanker om livet overhovedet var det værd, manglende glæde m.m. Dette på trods af jeg har klaret alle eksamener på uni, har sommerferie, arbejde m.m

Mit spørgsmål går på om det skyldtes den ekstra mængde kokain i løbet af natten eller det faktum at jeg brugte en ny dealer den nat eller simpelthen at tømmermændende bliver værre nu hvor jeg trodsalt har været i gang i 6 mdr nu?

Stodder
Brugeravatar

serotonin-syndrome skrev:
... eller simpelthen at tømmermændende bliver værre nu hvor jeg trodsalt har været i gang i 6 mdr nu?

Jeg tror det er her den ligger. Tag dig en god lang pause fra coken.

Medlem
Brugeravatar

Det må næsten være resultatet af overforbrug.
Jeg har aldrig oplevet nogen bivirkninger af kokain, men jeg bruger det også meget sjældent.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Svaret ligger nok nærmere i de substanser dit kokain var cuttet op med. Amfetamin er ikke sjældent at finde i kokain. Og den følelse du havde dagen efter din bytur, minder meget om den følelse jeg havde første, eneste og sidste gang jeg prøvede amfetamin.

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Junior medlem

Mange tak for Jeres svar.

Jeg tænkte nok, at det havde noget at gøre med at jeg har haft et højt forbrug.

Vil det så sige, at hvis jeg tager en lang pause på flere måneder og begynder igen, så vil nedturen dagen efter ikke blive ligeså slem igen?

Under alle omstændigheder holder jeg mig nok bare til alkohol det næste stykke tid.

Medlem

Min erfaring med kokain og den efterfølgende nedtur (som jeg har mange af grundet et tidligere weekends misbrug) kan jeg fortælle, at der er en helt klar sammenhæng mellem hvor tit man bruger det i den pågældende periode, og hvor meget man bruger på den pågældende aften/nat/morgen. At sige at du udelukkende får en mærkbar efterfølgende depression pga. det ikke har været "rent nok" er på ingen måde rigtigt. Så længe der udløses dopamin i store mængder, vil man altid skulle betale igen i en større eller mindre grad de efterfølgende dage.

Hvis jeg var dig, ville jeg enten stoppe helt med det, eller holde en lang pause. Det kan godt have en overraskende negativ effekt på den generelle dopamin produktion i en lang periode, hvis man gør det for tit og for meget (taler af erfaring) og tro mig, det kan gå ud over den generelle velvære, beskæftigelser, social samt arbejdsliv mm.

De sidste to gange jeg har taget det, har det ledt mig til skræmmende paniske angst anfald, hvor mit hjerte slog så hurtigt, at jeg troede jeg skulle dø. Var ved at besvime af skræk sidste gang det skete, og jeg havde ikke taget mere end 100mg over en periode på 3 timer ca. Det har så haft den følge, at jeg har mistet alt lyst til at tage kokain igen. Jeg hader faktisk det lorte drug. Det er i øvrigt også mere skadeligt for hjertet end nogle andre "mainstream" stimulanser derude. Den måde at det får hjertet til at slå meget hurtigt bare af en lille streg "flæk" er skræmmende synes jeg.

Pas på dig/jer selv derude :-)

Jeg kan godt følge dig Heysan, men når du siger, at det er mere skadeligt, end nogle andre mainstream stimulanser, hvad mener du med det? Er alle andre mainstream stimulanser ikke også hårde for hjertet, kredsløb osv?

Umiddelbart vil jeg sige, at nedturen er mindst ved brug af Kokain, i forhold til alle andre stimulanser jeg har prøvet. Det skal så bare være helt rent Kokain, og jeg mener helt rent. 100mg af helt ren coke, er alt for meget til mig over en periode på 3 timer, så potent er det.
Ren Kokain er klart den bedste, behageligste og mest subtile stimulans rus jeg har prøvet. Og med færrest bivirkninger. Men det er selvfølgelig helt ret, at når man køber sig til sådan et billigt dopamin rush som coke er, ja så er der en pris der skal betales senere, uanset hvad:)

Junior medlem

Tror også bare jeg vil holde mig langt væk fra det i et stykke tid. Erfaringsmæssigt er det også nemmere at score i byen på alkohol ift. kokain. Tak for dit svar.

Medlem

Ø Tripperen! skrev:
Jeg kan godt følge dig Heysan, men når du siger, at det er mere skadeligt, end nogle andre mainstream stimulanser, hvad mener du med det? Er alle andre mainstream stimulanser ikke også hårde for hjertet, kredsløb osv?

Jo bestemt da. Andre stimulanser kan selvfølgelig også have en skadelig kardiologisk effekt, men kokain er altså nr. 1 i forbindelse med dette. Der er også større risiko for hjerte tilfælde ved overdosering eller langvarigt brug kontra amfetamin og MDMA eks. og specielt når der er tale om "cocaethylene" :)

ja okey tak for svar. Nu tænkte jeg ikke på MDMA som en mainstream stimulans, selvom det selvfølgelig også er rigtigt. Jeg ved ikke, hvor meget værre Kokain er, i forhold til de andre. Men rus og nedturs mæssigt er det altså det bedste (MDMA undtagen), som jeg har prøvet.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45

Kokain er klart mere kardiotoksisk / hårdere ved kredsløbet end amf. Tænk fx også på amf-derivativer der bruges som daglig medicin til ADHD og andre koncentrationsforstyrrelser. Til gengæld er amfetamin/er generelt mere neurotoksiske i det lange løb, altså kan give kognitive skader.

PS selvfølgelig tager det også på kredsløbet at køre på speed i lang tid.

Medlem
Brugeravatar

^^ Har du én kilde, som underbygger det?

No offense, men brugen af central stimulerende stoffer, som fx methyphenidat eller metamfetamin til behandling af psykiatriske forstyrrelser er ikke lig med mindre kardiotoksitet end kokain. :)

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ja, kan godt se det var et tosset eksempel, og jeg skal selvfølgelig ikke tale ud af min røv. :) men er ret overbevist om, at coke anses for mere kardiotoksisk.

Ikke en videnskabelig artikel, men:
https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=238792
Citat:
They both possess signifigant toxictiy, but in different ways. Cocaine is more cardiotoxic, owing to it's vasoconstrictive and sodium ion channel disruptive properties in addition to increasing heart rate, as methamphetamine also does. Meth is extremely damaging to the brain and kidneys due to the heavy metals and non-polar solvents used in the production process not being properly removed during the production process, as well as being somewhat cardiotoxic as a result of increasing heart rate. It's really comparing apples to oranges.

Af hvad jeg forstår heraf, så har kokain en disruptiv indvirkning på kroppens natrium-ions kanaler (transportvejene for saltioner, duh), foruden at øge pulsen. Det er i modsætning til amfetamin/er, der ikke har samme effekt. Nu bliver der specifikt nævnt meth, men jeg har hørt det omtalt generelt før. Kan ikke lige finde noget nu (jo, kunne nok, men er træt), men ellers kunne du jo selv lave en lille googler på det. Faktisk spændende. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]