Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.

Jeg har uden held forsøgt at finde guides, der viser hvordan kan kan fortynde LSD, og gøre det muligt at mikrodosere.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en væske, hvor 1 ml indeholder 10 ug LSD.

Jeg har set flydende LSD, hvor en dråbe indeholder 100 ug. Denne dråbe skal fortyndes uhyggeligt meget, før du står med en væske, der indeholder 10 ug pr ml.

Men hvilke væsker bruger man, til at fortynde sin LSD? LSD'en skal jo kunne opløses 100% i væsken, så LSD bliver fordelt i væsken.

Er der nogle der har kendskab til guides, eller som selv ved hvilke væsker, man kan bruge?

Findes der nemmere metoder, hvor det bliver muligt at mikrodosere LSD? Altså kunne man eksempelvis finde en LSD i pilleform, hvor en pille indeholder x ug LSD?

At bruge mærker og klippe disse i små stykker er ikke en gyldig mulighed for mig. Ved denne metode, vil der være stor usikkerhed relateret til hvor meget LSD hvert stykke indeholder. Jeg ønsker en metode, hvor jeg har fuldstændig kontrol over mængden af LSD. Derfor faldt mit første valg også på at fortynde flydende LSD.

Som det tydeligt fremgår af min post, har jeg meget lidt kendskab til LSD og dets egenskaber, hvilket nok er en af årsagerne til mit problem med at finde guides med mere, da dette hurtigt bliver utroligt tekniks og avanceret.

Er der nogle herinde, der selv har fortyndet flydende LSD og mikrodoseret det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fandt en tråd på shroomery, hvor der angives at alkohol og demineraliseret vand kan optage LSD uden at beskadige molekylet.
https://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/9051659
Det virker dog umiddelbart ikke til at nogle af de i ovenstående tråd har forsøgt sig med det.

Jeg fandt frem til den ved at indtaste "dilute lsd" i min søgemaskine.

Jeg har ingen erfaringer selv med at fortynde LSD.

Problemet er så bare, at du heller ikke med 100% sikkerhed kan vide, at hver dråbe du starter ud med indeholder 100µg. Hvis det skal være helt sikkert, må du nok starte ud med krystaller af en kendt kvalitet, og det kommer nok ikke til at ske.
Men hvis du bruger en dråbe med 100µg, og fortynder det med 10ml demineraliseret vand, får du vel 10µg pr. 1ml opløsning.

Hvad er formålet med microdoseringen?

Medlem

Nej, jeg kan selvfølgelig aldrig være 100% sikker :)

Jeg er lige begyndt at researche LSD og relaterede research chemicals og andre psychedelics. For cirka 10 år siden i mine unge dage tog jeg LSD et par gange, men jeg var altid allerede påvirket af alkohol og kokain, så jeg var ikke i stand til at opleve effekterne af LSD.

I dag overvejer jeg at prøve et rigtigt trip. Jeg er misbruger og jeg har haft psykologiske problemer, så jeg har nok en højere risiko for at opleve et bad trip, end "raske" personer. Derfor går jeg forsigtigt til værks. En måde vil være at se, hvordan meget små doser påvirker mig. Men dette er ikke den primære årsag. Jeg har læst en del trip beskrivelser skrevet af folk der har taget meget mikro doser af LSD. Nogle af dem er utroligt positive over effekten af en mikrodose LSD, hvilket gør mig interesseret i at se, om jeg kan opleve de samme effekter.

Gradvist kan jeg så tage mere og mere for at se hvordan jeg reagerer på det.

Jeg er som sådan ikke bange for at få et bad trip, så jeg overtænker nok tingene. Men sådan gør jeg altid. Uanset hvad vil jeg være bevidst omkring mine muligheder, og viden omkring mikrodosering er en af de ting, jeg vil vide tilstrækkeligt om, før jeg vælger min fremgangsmåde.

Tak for jeres posts og linket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg klipper mine mærker i otte stykker, når jeg skal mikrodosere. Du kan være rimelig sikker på, at LSD'en er jævnt fordelt på mærker. Det skyldes måden de laves på. LSD lægges på mærker ved at hælde en LSD-opløsning på et ark trækpapir og inddampe væsken. Det er i hvert fald den metode, jeg har set blive brugt.

Medlem

Philip Fry skrev:
Jeg klipper mine mærker i otte stykker, når jeg skal mikrodosere. Du kan være rimelig sikker på, at LSD'en er jævnt fordelt på mærker. Det skyldes måden de laves på. LSD lægges på mærker ved at hælde en LSD-opløsning på et ark trækpapir og inddampe væsken. Det er i hvert fald den metode, jeg har set blive brugt.

Lyder godt nok langt lettere, end min oprindelige ide.

Find et mærke der indeholder 100 ug og klip det i 8 stykker, der hver indeholder 12,5 ug.

Hvad synes du om at mikrodosere? Hvilke effekter får du ud af det?

Jeg har ihvertfald også haft fin succes med, at klippe mærkerne i stykker, som Philip Fry. Det gør vel ikke den store forskel, om du får 12µg eller 18µg. Du kan sagtens klippe 8-16 nogenlunde ligestore stykker ud af et frimærke.

Hvis du er ny på scenen, ville jeg vælge en kendt substance at arbejde med, som LSD eller Svampe. Så har man en masse baggrunds information at relatere til, det plejer jeg selv at være glad for ihvertfald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Nu var min microdose i den høje ende af skalaen omkring 30-40 ug. Men kan helt klart se et potentiale i det. Jeg blev mere klar i hovedet, og var virkelig god til at kommunikere med fremmede. I den høje ende begynder interessen for farver, mønstre og lyde også at være klart intensiveret, hvilket måske kan være en ulempe i arbejds/uddannelse sammenhænge. Hvad er dit formål med microdosing?

Jeg synes fanme det er vildt, for lidt af det stof der skal til, for at man bliver påvirket. Så pas på, der skulle godt nok lidt joints til men endte med at få milde CEVs.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg overvejer også at begynde på noget microdosing, har læst på reddit.com/r/microdosing, at folk enten "opløser" det via vodka, eller som fry bare klipper mærket over i nogle lige store strimler/stykker.
Husk at giv dig selv nogle breaks, kig her: http://visual.ly/ultimate-guide-microdosing

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Ø Tripperen! skrev:
Jeg har ihvertfald også haft fin succes med, at klippe mærkerne i stykker, som Philip Fry. Det gør vel ikke den store forskel, om du får 12µg eller 18µg. Du kan sagtens klippe 8-16 nogenlunde ligestore stykker ud af et frimærke.

Hvis du er ny på scenen, ville jeg vælge en kendt substance at arbejde med, som LSD eller Svampe. Så har man en masse baggrunds information at relatere til, det plejer jeg selv at være glad for ihvertfald.

Forskellen på 12 og 18 µg er bestemt ikke ubetydelig, hvis du bruger mikrodosen til arbejde, som jeg gør. Jeg synes i forvejen, 12,5 µg er i overkanten, og kan sagtens space lidt for meget ud og miste fokus. 30-40 µg ville jeg på ingen måde betegne som mikrodose.

Mht effekterne, nitrat, så bliver jeg (i de rigtige doser) skarpere og fokuseret og har lettere ved at problem-solve. Humøret får også et gevaldigt løft. Det kunne sagtens bare være det, der giver de førnævnte effekter, men om det direkte skyldes det, er jeg ikke sikker på. Jeg har mest brugt det som værktøj, når jeg skulle skrive kode og tænke i andre baner end jeg er vandt til.
Dog skal det siges, at min erfaring med mikrodosering stadig er rimelig lille. Jeg har gjort det en håndfuld gange siden vinter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var også derfor jeg sagde det var i den høje ende! Det kommer vel an på hvad han vil, men vi er enige om man ikke skal tage 30-40 ug hver dag!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan nok heller ikke kalde det microdosw med rette. Men det er da stadig i den lave ende. Det havde i hvert fald ingen af de effekter jeg fik på 140 ug.

Philip Fry skrev:
Ø Tripperen! skrev:

Forskellen på 12 og 18 µg er bestemt ikke ubetydelig, hvis du bruger mikrodosen til arbejde, som jeg gør. Jeg synes i forvejen, 12,5 µg er i overkanten, og kan sagtens space lidt for meget ud og miste fokus. 30-40 µg ville jeg på ingen måde betegne som mikrodose.

Ja selvfølgelig det kan virke forskelligt på folk. Men forstår jeg dig korrekt, hvis du mener, at du rammer 12,5µg hvergang, du klipper et mærke opgivet til 100µg i 8 stykker?? Det kan jeg ikke få til at stemme, da du ikke engang kan vide, om der er 100µg på fra start af på mærket. Derudover tør jeg med sikkerhed sige, at du ikke klipper mærkerne i 100% lige store stykker, derfor rammer du altså ikke den samme dosis hvergang, det er umuligt. Man kan prøve at ramme tæt på den samme dosis hvergang, men man rammer den aldrig med den fremgangsmåde.
Af samme grund, aner du ikke, om det vitterligt er 12,5µg, 9µg eller 18µg du indtager. Du ved det simpelten ikke. Jeg ved heller ikke, om jeg nogensinde har ramt 10 eller 20µg, så jeg har intet at sætte 12,5µg eller 18µg op imod. Derfor er alt hvad vi snakker om på dette område, baseret på cirka erfaringer og rent gætteri.

Jeg har også brugt microdosering til skole, fest og meget andet. Jeg havde en periode på ca 3-4 måneder hvor jeg microdoserede hver 3-4 dag. Der prøvede jeg også altid at ramme den samme dose, men det ved jeg, at jeg ikke gjorde. Jeg klippede mærkerne i 16 stykker, før jeg var helt tilfreds, og de mærker var opgivet til 155µg. Dog synes jeg ikke, at min dag blev ødelagt pga at jeg måske har fået 17µg den ene dag, i forhold til en anden hvor jeg måske ramte 11µg, hvem ved. Jeg synes ikke, det giver særlig meget mening, at snakke om µg, når vi snakker om microdosering udført på denne fremgangsmåde. Vi aner ikke, hvad vi snakker om pænt sagt.
Jeg prøver bare at ramme en dose, jeg gætter på ligger imellen 10-20µg, baseret på den virkning det har haft, og den virkning jeg har læst om, at det skal have. Det virker upåklageligt, selvom jeg ved, at dosis varierer.
Man bliver nød til at bruge en anden fremgangmåde, hvis dosis skal være meget præcist.

Hector Salamanca
Som Mr. Gone siger, kalder man det først microdosering, når man kommer under threshold. Over threshold vil jeg kalde et svagt trip, som dog fungerer udmærket, hvis man bare vil have det sjovt, som du selv er indepå :) Og som Gone også siger, er der langt fra ca 30-40µg til 140µg. Og jeg kan godt afsløre, at det er mindst ligeså langt fra 140µg og op til 280µg, and so on.

Medlem

Absolut nemmeste måde at microdosere LSD er at lave en opløsning i vodka.

hvis du har et mærke på 100ug (fra sikker kilde, evt. med testrapport fra energy control)
smid det i 10ml vodka (gerne distileret flere gange)

Bum.
1ml = 10ug

Meget mere præcis metode end at sidde og skære mærker i "præcise" stykker.

Medlem

Tak for alle jeres svar.

Jeg er først og fremmest interesseret i mikrodosering, da jeg er interesseret i at se, hvilke effekter jeg får ud af at mikrodosere. Jeg har læst om en del, der har mikrodoseret, og de lyder til at have få noget ret interessante effekter ud af det. Mikrodoseringen kan endvidere muligvis ende med at blive en introduktion for til til LSD, der muligvis senere hen kan lede til forsøg med større (normale) doser. Men først og fremmest er jeg interesseret i mikrodoser, hvor man fortsat er funktionel, omend måske en anelse mere end man normalt er.

Så lige nu foregår alting på et forsøgsbasis. Hvad jeg i sidste end håber og kan få ud af det, kan jeg først beskrive mere detaljeret. når jeg får erfaring med stoffet.

plastic skrev:
Absolut nemmeste måde at microdosere LSD er at lave en opløsning i vodka.

hvis du har et mærke på 100ug (fra sikker kilde, evt. med testrapport fra energy control)
smid det i 10ml vodka (gerne distileret flere gange)

Bum.
1ml = 10ug

Meget mere præcis metode end at sidde og skære mærker i "præcise" stykker.

Kan du fortælle mig, hvorfor det er absolut nemmest at lave en opløsning i vodka? Hvis du kigger længere oppe i tråden, kan du se, at jeg har beskrevet samme metode, bare med demineraliseret vand istedet for. Hvorfor er vodka bedre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Søgte lige rundt på reddit for dig Ø tripperen! Tror det er fordi vodka har en bedre holdbarhed. Dette billede skulle i hvertfald stamme fra en der har forsøgt sig med demineraliseret vand.

Billede

Sjovt. Man ser jo tit LSD på demineraliseret vand. Eller ihvertfald i en væske uden nogen smag. Fandt du noget om, hvor stor forskel der er på holdbarheden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Uden at være den store kemiker, tænker jeg også det har indvirkning hvor godt beholderen er desinficeret fra start. Hvis man har en helt ren beholder, er det sikkert fint med demineraliseret vand. Men alkoholen er nok bedre i en mindre ren beholder. Kender ikke de dybere detaljer, men tænker det giver god mening at demineraliseret vand nemmere kan angribes af bakterier.

Ja det lyder sgu meget logisk. Tak for svar :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]