Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
hey psy, jeg har siddet og skrevet lidt med min x, som havde taget taget en bane kokain, og efter noget tid, begyndte hun og få det meget ubehageligt. Hun blev svimmel, fik rysteture, og begyndte og kaste op. Jeg skrev til hende om hun nu havde haft lyst til og tage det, eller om hun havde gjort det for at komme i et bedre humør end hun var i. Hun havde så taget det fordi hun var ked af nogle ting, og jeg forsøgte derfor at tale hende ned, da jeg godt ved hvor meget man kan køre sig selv op på stimulanser, selvom der ikke er fare på fære. Hun skrev så lidt senere, at hun havde fået det værre, på trods af jeg havde prøvet og få hende til og tænke på noget andet, og prøvede og få hende til at fjerne fokus fra det, så hun ikke var så bange. Hun skrev så at hun havde fået kramper og derfor ikke turde tage chancen, og ringede derfor 112.

Herfra har hun så blackout, og husker ikke noget, indtil hun vågner op på sygehuset, fyldt med slanger og drop.

Hun har fået at vide at hun havde været tæt på og få en overdose, da der var blandet amfetamin i hendes kokain.
Hun er i gode hænder, og klarer den, men er det ikke en meget voldsom reaktion på den kombi, eller er det sket for andre også?
Kan det have været andet end amfetamin?

Blev godt nok nervøs på hendes vegne ihvertfald :/

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Insane psychedelia user!

Lyder godt nok lidt underligt - ved du hvor meget hun indtog?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hun sagde hun kun havde taget en enkelt streg, men hun har ingen idé om hvor meget der var i den, så kunne godt mistænke det for at indeholde noget andet, for det er da vildt og blive indlagt og få at vide at man har været tæt på og dø efter kun en enkelt streg. Det er jo sygt.

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem
Brugeravatar

Trist at høre hun skulle have den oplevelse. Godt at du har forsøgt af berolige hende.

Sorg og skræk kan komme til udtryk via voldsomme fysiske symptomer. De stimulerende stoffer kan højest sandsynligt have forværret hendes tilstand, omend ikke andet været udløsende.
Jeg tænker, at hvis hendes stof oveni var stærkt, så ville bivirkninger også være mere markante.

I sådanne tilfælde er det ikke altid, at man kan tage lægen's ord for gode varer. Forestiller mig ikke, at hverken ambulance folket eller lægerne på intensiv brænder for, at modtage folk, som har blackout eller hæmmet vejrtrækning. Patienterne skal jo hastebehandles, og ofte ved de ikke hvilke(t) stof(fer) patienten har indtaget, før de får svar fra urin/blod prøve.
Jeg forestiller mig, at de helst ser patienten bliver afskrækket fra omgang med stoffer eller får større respekt.

Kommer i tanke om, at man har set anfald lignende epileptiske ved kokain og amfetamin "forgiftninger". Doserne er nødvendigvis ikke høje.

God bedring til hende.

---------------------------------------

EDIT: Hører tråden ikke mere hjemme under Medaljens bagside? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret The-Midnight-Howl :)

Det forklarede jeg også overfor hende, at stimulanser nemt kan forstærke ens følelser, og da hun var deprimeret inden hun indtog stregen, så har den bare forværret situationen.
Det vides så ikke hvilken kvaltitet det er lykkedes hende og opstøve, men det kan da godt være hun har købt noget skamcuttet kokain, som lige er blevet tunet lidt med amf, for at det rent faktisk virker i doser under 500mg :S

Det lyder skræmmende at man kan få den slags anfald på netop den kombination, men det giver jo meget god mening, da hun havde blackout, og det sidste hun husker efter at have ringet 112, var at hun fik kramper, så du har garanteret fat i noget dér.

Tak for det hehe.

Tjoh, det burde den faktisk, men håbede lidt på at den ville fungere lidt som en advarsel til alle de kokainglade mennesker derude, så de på en eller anden måde blev bevidste om problemet, og fik deres kokain testet med et marquis eller lign. Men kan godt se nu, at den ville have haft samme effekt i medaljens bagside, så hvis der er en MOD eller ADMIN der ser det flyttet, må de lige gøre det, da jeg ikke er priviligeret til det hehe.

Medlem
Brugeravatar

Narkopolo @ Det var så lidt min ven :hjerte:
Jeg vil bare lige tilføje en rettelse af min formulering, som lyder: "stofferne har vist sig, at kunne udløse anfald hver for sig." Hermed er risikoen for anfald højere hvis man tager både amfetamin og kokain. :)

Insane psychedelia user!

Jeg forstår det nu stadig ikke helt.
I min verden er en streg kokain max 100 mg så jeg kan ikke helt se hvor overdosis er henne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er igang med at læse en bog af Roberto Saviano. Der er et kapitel, hvor de snakker om kokain.
Måden de tester deres cuttede kokain på, er ved at give det til "besøgende" (afhængige). Overlever personen, er det cuttede kokain fint nok, overlever personen ikke, skal det laves om - jeg tvivler bare på, at det altid er tilfældet.
Pointe: det kokain hun har fået, kan sagtens være cuttet op med ting, som er endnu værre end amfetamin. Det er uhyggeligt, hvordan folk vil profitere på den eventuelle bekostning af andres liv.
Derfor: rens dit coke.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Vi kan ikke vide hvilken betydning den diagnosticerende læge har tillagt ordet. Jeg tror ikke, at det drejer sig om en overdosis med fatal potentiale, men en overdosering i form af en overfølsomheds reaktion, hvor udfaldet er blevet et epileptisk-lignende anfald.
Er godt klar over, at tendensen til definitionen af en overdosis indebærer dødsfald, men i min bog dækker en overdosis over flere uønskede følgere.

Medlem

God reminder fra Spaffeh; at rense sit kokain.

Narkopolo, hvordan har din eks det nu?

Stoffer kan simpelthen være så uforsigelige til tider.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

FiveHours: Hun har det fint, men skal være til observation i et par dage fra da det skete. Har ikke lige snakket med hende her i weekenden, men jeg tror da at det værste for længst er overstået :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]