Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 08:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nøjeren
Junior medlem

Hej gutter,

Jeg ligger her i min seng og kan ikke sove. Det er i og for sig fint nok da jeg vidste det ville ske efter indtagelse af kokain.

Jeg er sidst i tyverne og i mine unge dage boede jeg i provinsen hvor det hele gik op i snitter og wannabe gangster shit.

Jeg tog selv noget initiativ og kom væk fra det og er nu på et stadie hvor jeg indtager kokain meget sjældent.

Mit problem er at jeg ikke kan stoppe igen og altid ender ud med ikke at kunne sove, så får jeg Nøjeren på og bliver derefter ekstremt depressiv. Jeg er normalt et styrende element, meget god form og en person som folk Virjelig ikke ville tro på gjorde sådan noget her længere.

Hver gang jeg skal i byen siger jeg at jeg skal holde mig fra det men det ender altid med jeg ligger og er nedtrykt.

Hvordan tackler i den nedtur der kommer? Jeg har normalt et enkelt til mig selv en hel aften, gemmer det sidste til jeg går hjem så jeg kan sidde i fred og ro.

Hilsen den fortvivlede

Titel: Re: Nøjeren
Junior medlem

Jeg har i øvrigt et job som gør at alt sådan noget her er fuldstændig udelukket men jeg har efterhånden fundet ud af at folk som tager kokain i Danmark er mere reglen end undtagelsen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ikke fordi de vil anbefale at komme ud i regulært brug af stoffet, men benzodiazepiner har været guld værd for mig når jeg har skulle prøve og bruge stimulanser af forskellig slags. Det giver din krop ro til at falde i dyb søvn, det er af åbenlyse grunde helt essentielt.

Jeg kender selv trangen til sneen, det er 6 år siden jeg tog min sidste bane, men bare jeg høre musik jeg hørte fra dengang eller kommer til at tænke på det får jeg lyst igen.

Junior medlem

Jeg arbejder bare i et system hvor jeg har set folk blande disse præparater og det ender i de er svært kontaktbare.. Så tænker jeg at det er smartere at ride bølgen ud på arbejde om en time? Kan man nedtone nedturen eller er det kun søvn som hjælper? Som regel var jeg ligeglad med blues fordi det var normalt jeg indtog kokain hver weekend fra 15-20/21. Knap og nap.

Det er som om at jeg er dårligere til at håndtere nedturen end før?

Sidst havde jeg nedtur i 2 uger næsten. I dag føler jeg at jeg bare skal sove et par timer.

Mvh

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ender med de er svært kontaktbare? Det forstår jeg ikke helt. Selvfølgelig er det aldrig en skide god ide at mixe stoffer, men lige netop med benzodiazepiner virker de jo helt efter hensigten. Det gør at du falder lidt ned og kan få sovet.

Andre ting som hjælper er motion, spise sundt osv. men det er jo ikke lige det man har overskud til hvis man har noia/depressiv/nedtur på.

Noget andet er også at ved mindre du tester og eller renser dit coke, så ved du ikke hvad det er blandet op med. Kan være der er mere efedrin/amfetamin i det du har købt nu end tidligere.

Junior medlem

Motion imens du er på kokain? Det lyder umiddelbart som en dårlig idé. Kan du forklare nærmere?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Grimlapaladin skrev:
Motion imens du er på kokain? Det lyder umiddelbart som en dårlig idé. Kan du forklare nærmere?
Nej naturligvis ikke, men motion hjælper unægteligt på depression og gør dig naturligt træt, så det er selvfølgelig et middel der kan tages i brug dagen/dagene efter brugen af coke :)

Men hvis man har nøjer på, allerede er depressiv og træt (uden at kunne falde i søvn) så kan det være svært at tage sig sammen til at gøre det.

Men personligt som jeg allerede har sagt, så nupper jeg en benzodiazepin til at håndtere "nedturen".

Medlem

Du har nået et punkt i dit forbrug af kokain, hvor din psyke begynder at fortælle dig, at den har svært ved at kapere, hvad du gør. Jeg har selv oplevet det og jeg har set det ske for mange andre. Man begynder som helt ung, og her er kokain en drøm, og når man kommer hjem sover man som en sten. Men som man bliver ældre bliver nedturen værre og værre til et punkt, hvor man faktisk ikke kan overkomme den længere, så man spørger andre hvordan de klarer den, eller begynder at håndtere den med benzodiazepin og lignende.

Lyt til din krop og din psyke. Den fortæller dig, at du ikke kan håndtere det længere. Tro mig, du er tæt på et punkt, hvor din psyke knækker helt og du ikke længere kan stå op og passe dit job, som du tydeligvis er stolt af. Hvis du fortsætter, er det min erfaring, at du er i en risikerer større psykiske sygdomme, som depression eller direkte psykose.

Hvis jeg var dig, og hvis du har dit job kært, så ville jeg lægge kokain på hylden. Hvis det er svært at lade være med når du tager i byen, så spørg dig selv om du foretrækker kokain eller dit job? Uden dit job ville du kunne tage kokain hver dag!!! (Men det ville ikke være så fedt alligevel, vel?). Det er muligt at du efter et år eller to års pause vil kunne tage kokain et par gange om året uden den store nedtur. Men fortsætter du nu har jeg set flere knække under. Lige pludselig kommer du hjem en lørdag nat og så stopper den depression og nedtur du føler ikke. Den fortsætter en uge, så en måned og pludselig flere år.

Det kan lyde som en omgang mundlort - men jeg vil i hvert fald advare dig og fortælle at jeg har set flere knække efter at have været i din situation, fordi de ikke lyttede til de signaler, deres krop sendte dem.

Junior medlem

nitrat skrev:
Du har nået et punkt i dit forbrug af kokain, hvor din psyke begynder at fortælle dig, at den har svært ved at kapere, hvad du gør. Jeg har selv oplevet det og jeg har set det ske for mange andre. Man begynder som helt ung, og her er kokain en drøm, og når man kommer hjem sover man som en sten. Men som man bliver ældre bliver nedturen værre og værre til et punkt, hvor man faktisk ikke kan overkomme den længere, så man spørger andre hvordan de klarer den, eller begynder at håndtere den med benzodiazepin og lignende.

Lyt til din krop og din psyke. Den fortæller dig, at du ikke kan håndtere det længere. Tro mig, du er tæt på et punkt, hvor din psyke knækker helt og du ikke længere kan stå op og passe dit job, som du tydeligvis er stolt af. Hvis du fortsætter, er det min erfaring, at du er i en risikerer større psykiske sygdomme, som depression eller direkte psykose.

Hvis jeg var dig, og hvis du har dit job kært, så ville jeg lægge kokain på hylden. Hvis det er svært at lade være med når du tager i byen, så spørg dig selv om du foretrækker kokain eller dit job? Uden dit job ville du kunne tage kokain hver dag!!! (Men det ville ikke være så fedt alligevel, vel?). Det er muligt at du efter et år eller to års pause vil kunne tage kokain et par gange om året uden den store nedtur. Men fortsætter du nu har jeg set flere knække under. Lige pludselig kommer du hjem en lørdag nat og så stopper den depression og nedtur du føler ikke. Den fortsætter en uge, så en måned og pludselig flere år.

Det kan lyde som en omgang mundlort - men jeg vil i hvert fald advare dig og fortælle at jeg har set flere knække efter at have været i din situation, fordi de ikke lyttede til de signaler, deres krop sendte dem.

:gud:

Guddommeligt råd lige her, jeg er selv kæææææmpe forbruger af cannabis, forsøger på at trappe ned og det har også været succesfuldt i perioder, set afside hvad selve stoffet gør, er det selve afhængigheden der fortærrer dig, og som nitrat siger kan du ikke længere kapere. Jeg gør det samme med cannabis en gang i mellem, hvis jeg har råd til det, og er i en stime. Jeg har altid har haft en forfærdelig nattesøvn, men det er senere blevet lidt bedre ved hjælp af en lille smule motion. 15 minutter om dagen er fint, gør det gerne mere hvis du har lyst. Det hjælper 5000 gange bedre end noget andet ifht. søvn :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Du har ikke længere et forbrug, men et misbrug hvis du ligger søvnløs og påvirket en time inden du skal på job.

Som nitrat er inde på, så står du overfor et valg der rykker tættere og tættere på. Der må du gøre om med dig selv hvad der er vigtigst for dig og hvor meget du vil sætte på spil for de streger mens du er i byen.
Ud fra det du forklarer, virker det som om at de negative effekter af kokain snart fylder mere end de positive. Det er jo en subjektiv vurdering hvornår du mener stregerne ikke er nedturen værd.

Husk at pas på dig selv! :)

Medlem

Jeg tænkte straks, er det en coke til 1000kr eller 500kr, dengang jeg tog coke så var det med garanti at sniffet jeg den til 500kr, så ville jeg ikke kunne sove, men var det derimod den til 1000kr, så kunne jeg nok næsten sniffe en streg og stadig sove måske 30min efter, det er meget udbredt at den billige coke måske kan være cuttet med amfetamin, for at brugeren bliver snydt til at tro virkningen vare længere ???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]