Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa, et lille hurtigt spørgsmål.

Første gang jeg prøvede ecstasy til en koncert i Holland. Det var kun en halv, men den effekt den havde var slet ikke hvad jeg hvade troet.

Jeg prøvede i ugen op til at læse mig til hvordan det føltes når man tar dem.
Min kammarat er erfaren bruger og brugte samme slags den aften.

Hvis jeg huske rigtig så varede den i 3-4 timer!

Har prøvet det en 6 gange efter følgende, med måneders mellemrum, jeg synes ikke jeg får den helt vilde lange effekt mere? De er typisk på 200-225mg dem jeg får fra en kammarat der bor i Holland.

Er det fordi kroppen, hjernen har prøvet det før, at den så er blevet "vant" til det, selvom der går et godt stykke tid imellem hver gang. Skal siges jeg dosere kun i halve altid.

Håber i kan forklare mig :-)

Dedikeret medlem

Ja det er derfor, du kan tage det en gang om året eller mindre, og så sørge for at spise noget lækkert mad inden, og på en dag hvor humøret er lige i skabet, så skal du nok få en speciel oplevelse hver gang i nogle år i hvert fald. :)

Junior medlem

Er altid i super humør når jeg gør det, fordi den musik vi hører passer lige spot on og selvom det er "det samme" og samme artister man hører igen.
Det tit McDonald's / burger King da vi kører i busser og ikke lige er i nærheden af god mad :-)

Er gået over til LSD nu fordi jeg var lidt ked af jeg ikke fik den lange effekt som første gang :-)

Men tak for hurtigt svar :-)

Hvis du kan administrere LSD og nøjes med det, så bare fortsæt med det, det har et større potentiale end MDMA, på mange punkter:)

Dedikeret medlem

Gik lige og tænkte det samme.

Det bør også nævnes at MDMA virker ved at tage på nogle belønningsstoffer man ikke har fået brugt, og som en svamp klemmer man den så for vand, og venter man ikke så længe så kan stoffet ikke gøre det samme, så det er på to bredder man kæmper for den gode vedvarende MDMA-oplevelse. Altså både det at oplevelser mister intensitet ved gentagelse, og at stoffet simpelthen ikke kan virke ordentligt uden at kroppen tillader det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Mr. Gone skrev:
Ellers så prøv med mere end en halv, 100-110 mg er ikke så meget. Doserne plejer at være 150-250 mg med MDMA for den fulde effekt.

Arh, hva'? Det er satme i den høje ende af skalaen, det der. Normale doser ligger på 100-125 mg. Går du over 150 mg, må det betegnes som en stærk dosis med mindre du er kæmpe stor eller enormt usensitiv overfor stoffet. Over 200 mg betegner Erowid som Heavy.

Nu siger Mr. Gone også for den fulde effekt, og for den fulde effekt, skal man op i den høje ende af skalaen. Jeg tager selv mellem 180-250mg MDMA når det er, og jeg vejer 66kg og tager stoffet ca. engang hvert halve år. Mine venner kan heller ikke nøjes med 100mg MDMA, men det kan de tilgengæld med 200mg.

Der er vi så forskellige.

Dedikeret medlem

Watcher333, hvordan kan du være sikker på at pillerne indeholder mindst 200 mg. MDMA? Det er ret stærke piller, hvis det er rigtigt.

Det kan godt være at den første gang er den bedste, men så hurtigt aftager effekten altså heller ikke. Udfra det du fortæller, tænker jeg, at du får for lidt, når du kun tager en halv pille. Prøv at tage en hel pille næste gang. Så kan det være at den virker i længere tid. Jeg har aldrig hørt om nogen, som kun tager en halv Ecstasy-pille.

Du kan også prøve at preloade med 5-HTP hver dag i en uge forinden. Det kan forlænge trippet.

Senest rettet af Enspænderen 18 sep 2016 12:39, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg skal på ingen måde over 120 mg for at blive godt ramt. Mere end det ville være overdosering for mit vedkommende. At du bedst kan lide at køre til grænsen inden bivirkninger må stå for egen regning. Det er ikke alle, der bryder sig om, at være så lamme. Og det ændrer ikke på hvad en normal dosis regnes for.

Jeg synes, der er en stærk tendens til overdosering af MDMA i Danmark generelt, og jeg synes, det er skam at det bliver promoveret som normalt herinde.

Philip Fry skrev:
Jeg skal på ingen måde over 120 mg for at blive godt ramt. Mere end det ville være overdosering for mit vedkommende. At du bedst kan lide at køre til grænsen inden bivirkninger må stå for egen regning. Det er ikke alle, der bryder sig om, at være så lamme. Og det ændrer ikke på hvad en normal dosis regnes for.

Jeg synes, der er en stærk tendens til overdosering af MDMA i Danmark generelt, og jeg synes, det er skam at det bliver promoveret som normalt herinde.

Der er ingen der snakker om at lamme sig på MDMA her, at du får top effekt af 120mg er sgu dejligt for dig, men sådan er det ikke for alle os andre, og sådan er det bare.

Jeg har det som Gone, og skal over 180mg før jeg når det, jeg søger ved brug af MDMA. På egen krop oplever jeg ikke mærkbare flere bivirkninger ved 220mg, end hvad jeg gør ved 140mg. Rusen er bare ikke nær så god ved 140mg, end den er med 200 f.eks. for mit vedkommende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Er i snak med et par forskellige terapeuter i forbindelse med MDMA-terapi. Den ene anbefaler 200mg og den anden anbefaler 150mg med efterfølgende 100mg booster.

Selv er det mange år siden jeg prøvede det rekreativt, så kan ærligt talt ikke huske hvor meget det var.

Men af hvad jeg høre rundt omkring af folk der bruger det terapeutisk så virker 100-125mg i den meget lave ende.

BasicReality

Det du siger, understøtter min egen erfaring, med MDMA til terapi :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Personligt tror også det er mængden den er gal med. Det lyder i hvert fald som om du ikke burde have mistet al magien endnu. Du skal dog ikke nødvendigvis op i en dose på 200 mg. 120 mg god mdma er rigeligt til at man bliver flyvende for mit vedkommende. Men det kan være der ikke er det i dine piller. Når jeg har taget mere end 120-150 mg. Har jeg sjældent fået et bedre trip ud af det. Måske i selve øjeblikket, men synes tit mind trips bliver mere rodede i højere doser og så får jeg mere ondt i kæberne og en større nedtur. Så jeg anbefaler 120-150 mg god mdma evt. Med en enkelt redose på 50-80 mg alt efter startdose . Men kun hvis første dose ikke rammer godt.

Dedikeret medlem

Man kunne ikke forestille sig, at terapeuterne kunne finde på at oppe doserne lidt med tiden i konkonkurrenceevnens navn? Nettet virker stadig til at være enig om at 125mg at omkring den normale dosis til terapi, mens få mener at over er det der har gjort det for dem. Så jeg er sådanset enig med Phillip Fry i at det er lidt off at forslå en ung mand at tage mere MDMA hver gang - i hvertfald næsten det dobbelte - fordi det ikke virker så godt som i starten med måneders mellemrum.

@OP Synes ikke du skal øge dosen med mere end 20-30mg af gangen, især ikke hvis du sniger dig under de 3. måneder hver gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fritzie lad mig bare sige at det er en meget anerkendt person i Danmark, men også resten af norden som har forslået 200mg til terapi, det er ikke en eller anden weekend wannabe-terapeut, personen lever og har levet af sit håndværk i mange år.

Jeg vil ikke forholde mig til om det er fornuftigt at øge dosis til festlige lejligheder da jeg ikke personligt ønsker at bruge MDMA til dette.

Junior medlem

Okay skal prøve at svare på det meste :-)

Jeg kan sagtens sagtens håndtere LSD uden problemer! Jeg bliver hverken bange, paranoid, bad trip eller noget som helst! Elsker det fordi det vare et rigtig godt stykke tid! Jeg glemmer ikke som man kan med ecstasy.

Jaaa en halv er måske lige lille nok er aligvel en gut på 105kg.(hvis det har noget at sige, har hørt det ogs kan være lige meget):-)
Efter den anden halve så sker der satme noget, men det bare så synd det ikke mere end 1 time højst! Og synes ikke det bliver det samme igen hvis man bare dosere med halve bagefter :-).

Selvfølglig kan jeg ikke vide om de er 200-225mg som han siger. Men det han fortæller mig det det jeg vil tro på. Han er ærlig, flink og loyal. Men selvfølglig kan han lyve eller ikke vide præcis hvad mg der er i :-)

Dedikeret medlem

@BasicReality Kan du komme ud med hvem, eller med nogle links på det? Er rimelig nysgerrig på den slags. Men nu var det heller ikke fordi jeg påstod, at din terapeut eller folk der laver terapi med MDMA generelt er nogle amatører, men alle forretninger tænker da på hvad der er bedst for at øge/beholde kundebasen og jeg forestiller mig at det ikke er stats-godkendt?

Anyway, jeg ved ikke om du mener det sidste du skriver bogstaveligt, men så kan jeg ikke forestå du blander dig i en tråd der omhandler en ung guts forbrug af MDMA...

@watcher333 Hvor mange gange har du gjort det præcist, og med hvor lang tid imellem? Hvis du har været over 200mg hver gang siden den første, og taget det rimelig regelmæssigt, så er det nok fordi det tid til at tage længere pauser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når det ikke er statsgodkendt, tror jeg ikke, at du får at vide hvem det er.

Til trådstarter: ja, du gør det nok alt for tit. Prøv at vente mindst seks måneder indtil du gør det igen.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Som spaffeh siger så vil terapeuten ikke navngives af hensyn både til sig selv men også sin familie.
Er man i behov for mdma-terapi og man spørger rundt, så kan man næsten ikke undgå at ramme ind i de personer som jeg er i snak med.

Med hensyn til min kommentar Fritzie så er det mere risk/reward for mig, hvis det skulle være skadeligt at indtage 200mg MDMA så er det for mig det værd, hvis det var til fest og farver ville jeg nok være mere tilbageholdende.

Kigger du på erowid doserne f.eks. så er 200mg listet som "strong", og mere end 200mg er listet som "heavy".
Nægter at tro på der er en væsentlig forskel rent skademæssigt på 125mg og 225mg. Det klart at snakker vi x3-4-5 doser så er det noget andet.

Kan ikke se problemet i at tage en solid dosis på 200-250mg så længe du holder en god pause imellem trippene. Problemer opstår jo oftest ved gentagene brug over for kort tid.

Dedikeret medlem

Fair nok, det var os bare hvis det var, jeg ved jo at der er test-grupper rundt omkring, hvor man kan prøve det, men hvor mange, og om det foregår i norden ved jeg ikke noget om. Jeg kan også godt se potentialet i en dosis på 200mg, men jeg er ikke helt enig med dig i at det ikke samtidig er det mere skadeligt. Min erfaring er klart at der er sammenhæng mellem dosis, og nedturen bagefter, hvor 80mg er næsten ikke eksisterende, men over 130mg er det noget mere, og det er også det indtryk jeg har fra folk her på siden gennem tiden. Tror jeg blev lidt triggered af tråden som helhed, og så "men sådan er det ikke for alle os andre, og sådan er det bare.". Kan heller ikke lade være med at tænke på folk der aldrig har prøvet noget før, de kommer da til at kravle rundt på væggene af så meget, hvis ikke de vejer noget over gennemsnittet...

Kan også godt se argumentet med fest kontra terapi, i den sammenhæng har jeg det også mere som dig, det vigtigste er at nå dybt når det er aktuelt. Det er netop fordi det her er en tråd om forbrug til fornøjelse, og der er tale om at citronen skal presses, at jeg fare lidt op. Synes ikke der er nogen grund til at forslå meget større doser, hvis OP nu har gjort en ære ud af at holde sig til det anbefalede for en gangs skyld. Så vi har selvfølgelig begge vores grunde :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]