Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der kan fortælle mig om deres erfaringer med svampe samtidig med brug af lykkepiller (escitalopram). Ved I, om der er specielle risici forbundet med dette?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
SSRI dæmper effekten af serotonergene psykedeliske stoffer (som svampe) i nogen grad.

Men hvis du er på antidepressiv burde du også overveje, om det er værd at lege mere med sin hjernekemi, og om du er mentalt klædt på til et psykedelisk trip.

Junior medlem

Jeg er bange for, at jeg er afhængig af mine piller (har taget dem i 15 år), men vil gerne prøve svampe alligevel - så hvis der er nogen, der har prøvet i denne kombi, hører jeg gerne fra dem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har gjort det, adskillige gange.

Jeg synes ikke der skete andet, end at virkningen blev dæmpet lidt. Dog har jeg oplevet nogle af mine værste angstepisoder på svampe, imens jeg også tog SSRI - det betyder ikke, at der kan påvises en sammenhæng, naturligvis, men som Plejadestjerne siger, så er der en grund til at man fik dem i første omgang.

Svampe er kraftig medicin, ikke en løsning på psykiske udfordringer, og kan forværre dem på lang sigt.

Junior medlem

Karinlil skrev:
Jeg er bange for, at jeg er afhængig af mine piller (har taget dem i 15 år), men vil gerne prøve svampe alligevel - så hvis der er nogen, der har prøvet i denne kombi, hører jeg gerne fra dem :)

Min bedste bud vil være at du skal lade være med at kombinere de to. Hvis du virkelig gerne vil prøve svampe, så forsøg og stop med at tage SSRI'er i nogle uger (cirka 2 uger)

Medlem

B0b skrev:
Karinlil skrev:

Min bedste bud vil være at du skal lade være med at kombinere de to. Hvis du virkelig gerne vil prøve svampe, så forsøg og stop med at tage SSRI'er i nogle uger (cirka 2 uger)

Overvej lige personen ( Karinlil ) har været på antidepressiv i 15 år, 14 dage er ikke engang nok til at medicinen er ude af ens krop, for så enda at skulle have bearbejdet de processer der sker hvis man/ når man stopper på ssri, da dette slet ikke er noget at kimse af og kan give seriøse bagslag, så vil jeg anbefale en konsultation med egen læge om udtrapning af den pågældende ssri medicin, for så at gå i terapi og efter succes med terapi kan man overveje om et svampe trip kan vække nogle positive følelser til livs man ikk har mærket før...

Mit råd er, lad vær at eksperimentere med svampe når du er i behandling for depression/angst, undgå at blande alle former for medicin og stoffer, man aner ikke hvilken coktail effekt stoffer kan have på hinanden. :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]