Mine historier er i den fesne ende i forhold til hvad nogle folk ellers har præsteret, men til gengæld involverer de rigelige mængder bræk
Den pinligste må næsten være da jeg havde været i en nærliggende provinsby for at deltage i et møde og bagefter endte på en pub med en veninde, indtog lidt for mange stærke øl på for kort tid og noget hidsig hash. Er evig svagryger og til dels svagdrikker, så synergien mellem de to gav mig en heftig kvalme. Problemet opstod først for alvor da jeg havde taget sidste tog hjem og nåede at brække mig lidt i posen i toget. Derefter lynhurtigt ud på toilettet og fortsætte min gerning. Vel overstået agtede jeg at skylle mine efterladenskaber ud, men trykkede tilsyneladende på SOS-knappen, der med sløret syn, ditto kognitive evner og siddende på hug ligner knappen der nødvendigvis måtte skylle ud. Toget stopper, togføreren kommer ned og banker på og jeg får mumlet noget med "undskyld, jeg er fuld og skæv". Han tager det pænt og kører videre. For at det ikke skal være nok gentager jeg hele fadæsen et kvarter senere. Togføreren var en meget tålmodig mand.
En anden episode involverer heroin, som jeg ellers normalt er meget funktionel på, men denne gang havde jeg været en smule grådig. Besøgte en god ven, hørte plader og vi sniffede nogle baner af den dejlige afghanske kløpulver. Jeg skulle i studiet for at indspille, men i bussen bliver min kvalme overvældende og jeg ved godt hvad klokken er slået. Så hurtigt af bussen og ud for at få dåden overstået i den første og bedste busk. Skal til at få det klaret da jeg indser at der står en unge i en lejlighed og kigger på mig og trods den markante opioidrus bliver jeg pinligt berørt og løber så hurtigt som min påvirkede krop kan bære mig rundt om hjørnet og får det klaret. Det var stadig lyst og hverdag. Ikke mit stolteste øjeblik. Men en god tid i studiet bagefter.
En tredje gang var jeg i studiet og indspillede nogle venner. Båndet rullede, stemningen var god og musikken fantastisk. Det var sangerens medbragte tramadoler også, som udgjorde et tillæg til min lave løn. Som god harm reduction orienteret knarker undgår jeg som regel alkohol på denne stofgruppe og altid højst en enkelt genstand, men det var jo bare tramadol og en enkelt bajer kunne vel ikke skade. En halv time senere må jeg spæne ud på toilettet og får brækket mig ud over mine flotte sko. I mit euforiske sindsleje får jeg trommeslageren til at fotografere skoene og love at putte det i coveret... suk...