Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 12:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nogen der kan fortælle mig hvorfor extasy er holdt op med at virke på mig? Tager dagligt psykofarmaka, Venlafaxin og Fluanxol. Det er efter jeg startede på Fluanxol at det er holdt op med at virke. Vil også gerne kende virkningen af disse psykofarmaka + amfetamin?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Pil skrev:
Nogen der kan fortælle mig hvorfor extasy er holdt op med at virke på mig? Tager dagligt psykofarmaka, Venlafaxin og Fluanxol. Det er efter jeg startede på Fluanxol at det er holdt op med at virke. Vil også gerne kende virkningen af disse psykofarmaka + amfetamin?

Venlafaxin er velkendt for at blokere/nedsætte virkningen af MDMA og da Flupentixol er et anti psykotisk middel som virker sløvende, ja så er kombinationen er begge vel nok til at stoppe MDMA trippet.

Jeg går ud fra der er en god grund til du får Flupentixol, måske det var værd at overveje om det er en god ide at fortsætte med at tage amfetaminer, det kan være ret så skadeligt for din psyke hvis du i forvejen har problemer på den front.

Er ked af at skulle være lyseslukkeren, men både det at du nok ikke burde tage stimulanser til at begynde med, samt at kombinationen af dine anti-depressive piller og amfetaminer i teorien kan være rigtigt skidt (se serotonin syndrom) så vil jeg klart anbefale at du stopper med at tage amfetamin, om det så er ecstasy, speed eller andet.

Selvom det er træls så er vi nu engang i den krop som vi er i, du ville heller ikke anbefale en diabetiker om at gå amok i en bagerforretning.

Dedikeret medlem

Din medicin spiller helt sikkert ind her, hvor ofte bruger du MDMA, og i hvilke doser?

Hvis du er i medicinsk behandling, så bør man ikke rode yderligere med sin hjernekemi, og især et stof som MDMA er ikke godt, fordi det dræner dine belønningstoffer i hjernen, hvilket kan gøre en mere depri, ilde til mode og generelt nedsætte ens velbefindende.

Junior medlem

Mange tak for jeres svar :-)
Jeg tager ikke mdma ofte, har bare prøvet et par gange efter jeg begyndte på Fluanxol, og kunne konstatere at det ikke virkede længere, og undrede mig over hvordan det kunne være.
Amfetamin er desværre ret ofte, ved godt det er noget skidt når jeg har psykiske lidelser i forvejen. Får det bare bedre når jeg har taget det. Men prøver at holde det på så lille niveau som muligt. Ellers tager jeg ikke andre stoffer. Har dog engang prøvet svampe og 2cb og det virkede helt fint.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Stop med dit forbrug omgående når du er på venlafaxine!
Direkte fra wikipedia:
Citat:
The development of a potentially life-threatening serotonin syndrome (also more recently classified as "serotonin toxicity")[34] may occur with venlafaxine treatment, particularly with concomitant use of serotonergic drugs, including but not limited to SSRIs and SNRIs, many hallucinogens such as tryptamines and phenethylamines (e.g., LSD/LSA, DMT, MDMA, mescaline), dextromethorphan (DXM), tramadol, tapentadol, pethidine (meperidine) and triptans and with drugs that impair metabolism of serotonin (including MAOIs). Serotonin syndrome symptoms may include mental status changes (e.g. agitation, hallucinations, coma), autonomic instability (e.g. tachycardia, labile blood pressure, hyperthermia), neuromuscular aberrations (e.g. hyperreflexia, incoordination) and/or gastrointestinal symptoms (e.g. nausea, vomiting, diarrhea). Venlafaxine-induced serotonin syndrome has also been reported when venlafaxine has been taken in isolation in overdose.[35] An abortive serotonin syndrome state, in which some but not all of the symptoms of the full serotonin syndrome are present, has been reported with venlafaxine at mid-range dosages (150 mg per day).[36] A case of a patient with serotonin syndrome induced by low-dose venlafaxine (37.5 mg per day) has also been reported.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er værst med SSRI f.eks. Sertralin, Venlafaxin er et SNRI og det er risikoen en smule mindre for serotonin syndrom men den er der stadig. Mest af alt så blokere det virkningen for MDMA.

Det er et problem i sig selv, jeg er nu mere bekymret for at h*n tager amfetaminer når personen har en psykisk lidelse jeg formoder er i stil med bi-polar eller skizofreni? Fluanxol bliver så vidt jeg ved ikke brugt offlabel på samme måde som Quetiapin gør det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Nilfisk skrev:
Mange tak for jeres svar :-)
Jeg tager ikke mdma ofte, har bare prøvet et par gange efter jeg begyndte på Fluanxol, og kunne konstatere at det ikke virkede længere, og undrede mig over hvordan det kunne være.
Amfetamin er desværre ret ofte, ved godt det er noget skidt når jeg har psykiske lidelser i forvejen. Får det bare bedre når jeg har taget det. Men prøver at holde det på så lille niveau som muligt. Ellers tager jeg ikke andre stoffer. Har dog engang prøvet svampe og 2cb og det virkede helt fint.

Jeg kan garantere dig for at du ikke får det bedre af at tage amfetamin.
Det kan måske være at du kan leve i en illusion hvor du bilder dig selv ind at du får det bedre, men det gør det ikke sandt.
Stimulanser og psykiske lidelser er nærmest altid en vanvittig dårlig idé, så jeg finder det bekymrende at du lyder som om du har behov for amfetamin for at få det bedre.

Pas på dig selv, og snak eventuelt med misbrugcenteret når du er klar til at tage dine psykiske lidelser seriøst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]