Mr. Gone skrev:
Hej milkfortheblack
Jeg kender til det du skriver om, men det er noget jeg typisk holder for mig selv, da mange er meget hurtige til at dømme - jeg er sågar blevet kaldt skizofren og psykotisk op til flere gange, selvom jeg er et raskt menneske med mere end rigeligt sund fornuft (mere info om det længere nede)
Selv ved en lille dosis MDMA (70-100 mg) får jeg både OEVs og CEVs, mine OEVs består mest af vibrationer, en enorm farveforstærkelse og mere 'pop' i alt jeg kigger på. For lukkede øjne er det meget visioner og billeder, mere end det er mønstre, symboler, fraktaler og sådan noget. Det bliver stærkere og vildt behageligt hvis jeg ligger ned med lukkede øjne.
Jeg opfatter det som en slags spirituel sensitivitet, og jeg tror helt klart det er noget alle kan opleve, såfremt de er åbne for det. Vi er alle forskellige, og vores 'antenner' er tunet forskelligt, så hvis jeg var dig, ville jeg udnytte den trancetilstand du kan gå i på MDMA, til meditation og selverkendelse.
Det bør nævnes at mit tilfælde måske er lidt specielt. Jeg ser altid noget når jeg lukker øjnene, og det er typisk hvad der står mit hjerte nært, eller hvad der fylder i min bevidsthed på et givent tidspunkt. Nogen gange er det dog også helt tredje ting, såsom meget tydelige visuals ala dem man får på svampe. Det bliver kraftigt forstærket af alle stoffer, inklusiv alkohol og cannabis, så hvis jeg fx tager 3 sug af en joint og ligger mig ned, så oplever jeg meget kraftige billeder, der afspejler min virkelighed, hvis det giver mening. Det har ikke altid været sådan, men kom efter et fantastisk trip jeg havde for godt og vel halvandet år siden, hvor jeg følte jeg mødte 'Gud'. Min opfattelse er at jeg efter oplevelsen var blevet åben for de her sanseindtryk, og jeg synes det er ærgerligt at begynde at kalde det for 'HPPD', 'psykose' eller lignende, når det IKKE er noget negativt overhovedet! Tværtimod har det medbragt mere indhold til mit liv og en højere livskvalitet.
- Mr. Gone
Det er sgu dejligt at vide der er andre der oplever det samme! Jeg kender godt til det med farveforstærkelse, men det troede jeg var en standard ting der sker på emma? Spiste fx en kiwi sidst og udover den smagte helt vildt kraftigt, var den også virkelig intens grøn, altså nærmest samme farve som en moden avocado. Er det sådan noget du også oplever?
De visuals/hallucinationer jeg fik når jeg lukkede øjnene, var ikke lige noget jeg kunne forbinde til et eller andet i mit liv. Kan ikke huske alle de ting jeg så, men der var bla., en metallampe med en grøn lampeskærm, som pludselig forvandlede sig til en legomand med en grøn hat, der var ved at binde sine sko... og så en kæmpe indkøbsliste (?). Det var noget nyt hver gang jeg lukkede øjnene, og der var ikkke umiddelbart nogen sammenhæng mellem billederne.
Jeg kan godt se hvordan det kan være behageligt, hvis man bare giver sig hen og slapper af - for mig var det mest distraherende, fordi jeg jo prøvede at snakke samtidig, men hele tiden blev fanget af de der visuals, og glemte hvad jeg snakkede om (og fordi det var lidt noia)
Du ligger dig altså bare ned, lukker øjnene og slapper af, og så kan du få en behagelig/meditations-agtig nydelse ud af det?