Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har jeg taget MDMA tre gange i alt (første gang var for halvandet år siden, så i først i oktober og igen her i tirsdags).

Anden gang fik jeg omkring 80mg til en start og fik nok i alt 100mg gennem hele aftenen. Tredje gang som jo var her i tirsdags blev det til lidt mere, omkring 120mg i alt.
(første gang blev jeg drugged og aner derfor ikke hvor meget jeg fik, men følte mig væsentligt mere blæst end jeg har følt de andre gange)

Fælles for alle tre gange er at jeg i løbet af natten har oplevet at "forsvinde" ind i en slags drømmeverden. Det er meget svært at forklare, men jeg skal prøve - vi tager udgangspunkt i hvad der skete i tirsdags:
Jeg tager den første dose omkring kl 22: er alt godt, jeg er rigtig lykkelig, i godt humør osv.. der går omkring 4 timer og så vælger jeg at redose. En times tid efter anden indtagelse lagde jeg mig ned i en sofa, og lå og snakkede. Fordi jeg lå ned lukkede jeg øjnene, mens jeg snakkede - men hver gang jeg lukkede dem var det som om jeg med det samme faldt i søvn og begyndte at drømme. Jeg forsvinder helt væk, og det er altså så snart jeg lukker øjnene. Så snart jeg åbner dem igen er jeg ved fuld bevidsthed og kan sagtens koncentrere mig om det jeg laver.. men så lukker jeg øjnene sker det igen med det samme. Jeg snakkede desuden videre mens jeg var i det her "drømmestadie" hvilket vel er bevis for at jeg var vågen - jeg kunne nemlig godt høre mig selv snakke, men når jeg så åbnede øjnene blev jeg nødt til at stoppe mig selv, fordi jeg midt i en sætning fuldstændig glemte hvad det var jeg fortalte om.

Jeg havde det ikke ubehageligt på andre måder, altså ingen kvalme, ingen overdrevet mængde sved eller noget. Til gengæld lå jeg og kiggede på en ven mens alt det her skete, og det var som jeg kunne se hans porer virkelig tydeligt. Egentlig bare alle detaljer i hans ansigt, nærmest som om der lå et lag af hudpartikler over hans ansigt.

Han har i øvrigt sagt at jeg virkede lidt tåget, og det der med at jeg glemte hvad jeg snakkede om midt-sætning skete en 4-5 gange.

Det er sket de sidste to gange og det er meget underligt. Jeg har prøvet at google det, men det har været ret svært at forklare hvad der sker med én sætning og har derfor ikke rigtig fundet nogen resultater. Har også snakket med venner, men ingen af dem lader til at have oplevet det. Jeg ved godt det nemme svar er "lad vær med at redose", hvilket da også er planen hvis jeg nogensinde skal tage MDMA igen - jeg laver mest den her tråd for at høre om der er andre der har oplevet noget tilsvarende? Jeg vejer omkring 67 kg og bliver ikke særlig let påvirket af alkohol eller andre stoffer, så derfor tænker jeg ikke man kan affeje det med at jeg bare "er meget let påvirkelig".. eller hvad? Jeg var nemlig ikke søvnig mens det her skete overhovedet.

Dedikeret medlem

Hvis du havde taget et hallucinogen (for eksempel svampe eller LSD), så ville det være helt normalt. Tendensen til at hallucinere er meget større når man lukker øjnene. Det kaldes closed-eye-visuals, i modsætning til open-eye-visuals. Men nogle mennesker kan også hallucinere på MDMA. Du er en af dem. Det er der ikke noget galt i.

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder rimeligt vildt på en normal dose, der ikke burde fremkalde noget der minder om hallucinationer.
Ved du hvor rent stoffet var, tænker måske der har været rester af noget?
Har nogen i din familie skizofreni eller psykoser?
Tænker lidt de ting kunne spille ind.

Junior medlem

Salsen skrev:
Det lyder rimeligt vildt på en normal dose, der ikke burde fremkalde noget der minder om hallucinationer.
Ved du hvor rent stoffet var, tænker måske der har været rester af noget?
Har nogen i din familie skizofreni eller psykoser?
Tænker lidt de ting kunne spille ind.

Jeg har ikke testet MDMA'en, så jeg ved intet med sikkerhed, men dem jeg var i selskab med fik den klassiske MDMA-følelse ud af det, og jeg kunne også selv genkende rusen - så vil da skyde på at det var rimelig rent, eller i hvert fald standard kvalitet.
Ingen i familien har psykoser/mentale lidelser, og jeg fejler heller ikke noget selv. Jeg synes nemlig også det er ret vildt og en smule skræmmende. Så vidt jeg har forstået er hallucinationer et rimelig tydeligt tegn på en overdosering, men jeg synes godt nok det er vildt man kan overdosere på en hel normal dose? Selvom nogen selvfølgelig kan holde til mere end andre..

Dedikeret medlem

Erowid siger at man kan få "mild visual hallucinations (uncommon)" (www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml).

Junior medlem

Mr. Gone skrev:
Hej milkfortheblack

Jeg kender til det du skriver om, men det er noget jeg typisk holder for mig selv, da mange er meget hurtige til at dømme - jeg er sågar blevet kaldt skizofren og psykotisk op til flere gange, selvom jeg er et raskt menneske med mere end rigeligt sund fornuft (mere info om det længere nede)
Selv ved en lille dosis MDMA (70-100 mg) får jeg både OEVs og CEVs, mine OEVs består mest af vibrationer, en enorm farveforstærkelse og mere 'pop' i alt jeg kigger på. For lukkede øjne er det meget visioner og billeder, mere end det er mønstre, symboler, fraktaler og sådan noget. Det bliver stærkere og vildt behageligt hvis jeg ligger ned med lukkede øjne.

Jeg opfatter det som en slags spirituel sensitivitet, og jeg tror helt klart det er noget alle kan opleve, såfremt de er åbne for det. Vi er alle forskellige, og vores 'antenner' er tunet forskelligt, så hvis jeg var dig, ville jeg udnytte den trancetilstand du kan gå i på MDMA, til meditation og selverkendelse.

Det bør nævnes at mit tilfælde måske er lidt specielt. Jeg ser altid noget når jeg lukker øjnene, og det er typisk hvad der står mit hjerte nært, eller hvad der fylder i min bevidsthed på et givent tidspunkt. Nogen gange er det dog også helt tredje ting, såsom meget tydelige visuals ala dem man får på svampe. Det bliver kraftigt forstærket af alle stoffer, inklusiv alkohol og cannabis, så hvis jeg fx tager 3 sug af en joint og ligger mig ned, så oplever jeg meget kraftige billeder, der afspejler min virkelighed, hvis det giver mening. Det har ikke altid været sådan, men kom efter et fantastisk trip jeg havde for godt og vel halvandet år siden, hvor jeg følte jeg mødte 'Gud'. Min opfattelse er at jeg efter oplevelsen var blevet åben for de her sanseindtryk, og jeg synes det er ærgerligt at begynde at kalde det for 'HPPD', 'psykose' eller lignende, når det IKKE er noget negativt overhovedet! Tværtimod har det medbragt mere indhold til mit liv og en højere livskvalitet.

- Mr. Gone

Det er sgu dejligt at vide der er andre der oplever det samme! Jeg kender godt til det med farveforstærkelse, men det troede jeg var en standard ting der sker på emma? Spiste fx en kiwi sidst og udover den smagte helt vildt kraftigt, var den også virkelig intens grøn, altså nærmest samme farve som en moden avocado. Er det sådan noget du også oplever?

De visuals/hallucinationer jeg fik når jeg lukkede øjnene, var ikke lige noget jeg kunne forbinde til et eller andet i mit liv. Kan ikke huske alle de ting jeg så, men der var bla., en metallampe med en grøn lampeskærm, som pludselig forvandlede sig til en legomand med en grøn hat, der var ved at binde sine sko... og så en kæmpe indkøbsliste (?). Det var noget nyt hver gang jeg lukkede øjnene, og der var ikkke umiddelbart nogen sammenhæng mellem billederne.
Jeg kan godt se hvordan det kan være behageligt, hvis man bare giver sig hen og slapper af - for mig var det mest distraherende, fordi jeg jo prøvede at snakke samtidig, men hele tiden blev fanget af de der visuals, og glemte hvad jeg snakkede om (og fordi det var lidt noia)

Du ligger dig altså bare ned, lukker øjnene og slapper af, og så kan du få en behagelig/meditations-agtig nydelse ud af det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]